BIOS - Hardware Monitor
Fra : Sten Axelsen

Dato : 18-02-07 17:25

Hej

Når jeg starter min PC får jeg meget hurtigt denne meddelelse.

"Hardware Monitor found an error"

Når jeg så går ind på Hardware Monitor er der ingen yderligere
fejlmeddelelser.

Har det noget at gøre med strømmen?

VCORE er 1,63
+3,3v er 3,18
+5v er 4,48
+12v er 11,9

Er der for lidt strøm på? Skal den skiftes evt. til en med mere kraft.

Mvh
Sten Axelsen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-02-07 17:57

Sten Axelsen wrote:

> [...]
> +5v er 4,48
> +12v er 11,9
>
> Er der for lidt strøm på? Skal den skiftes evt. til en med mere kraft.

Så længe du ikke oplever nogen problemer, udover advarslen, så ignorer den.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-02-07 18:28

Lasse Jensen skrev:

> Så længe du ikke oplever nogen problemer, udover advarslen, så
> ignorer den.

Jeg ville lige kontrollere om blæserne kører med rette hastighed, ville være
dumt at riste cpu+bundkort fordi en blæser står af og man tilmed var blevet
advaret om det :)

Kunne tænkes at blæseren ikke spinder op hurtigt nok og dermed giver en
advarsel fordi den kører under en angivet hastighed til at starte med, men
når man så er inde i bios er den oppe på normalt.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Sten Axelsen

Dato : 18-02-07 18:09

Den kommer ikke længere medmindre jeg trykker på F1.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-02-07 19:47

On Sun, 18 Feb 2007 17:25:24 +0100, "Sten Axelsen" <sten@nets.dk>
wrote:

>Når jeg starter min PC får jeg meget hurtigt denne meddelelse.
>
>"Hardware Monitor found an error"
>
>Når jeg så går ind på Hardware Monitor er der ingen yderligere
>fejlmeddelelser.

Der er måske gået ged i ACPI opsætningen, dvs BIOS'ens interne
hardware setop. Det løses ved at nulstille CMOS'en:

Åben kassen og flyt reset-jumperen frem-og-tilbage - uden strøm på
maskinen !!

Hvis maskinen fortsat melder "Hardware Monitor found an error" må du
lige vende tilbage med en beskrivelse af hele systemet, dvs bundkort,
RAM, CPU, harddiske, grafikkort etc...

<mlr>

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-02-07 09:00

"Sten Axelsen" <sten@nets.dk> crashed Echelon writing

> "Hardware Monitor found an error"
>
> Når jeg så går ind på Hardware Monitor er der ingen yderligere
> fejlmeddelelser.

> +5v er 4,48

Dit system kan være sat til at det skal alarmere hvis strømmen svinger for
meget, fx med 10%, hvilket din +5v rail gør.

--
Bjarke Andersen

Fra : J

Dato : 19-02-07 10:05

wrote:

> [...]
>
>"Hardware Monitor found an error"
>
>Når jeg så går ind på Hardware Monitor er der ingen yderligere

Spændingen !

>VCORE er 1,63

Denne ser ikke ud til at være en standardværdi. Derfor brokker den
sig. Du skal indstille, at hardware monitor skal ignorere den
(Ignore), eller på anden måde undgå at der checkes med fejl.

>+3,3v er 3,18
>+5v er 4,48
>+12v er 11,9
>
>Er der for lidt strøm på? Skal den skiftes evt. til en med mere kraft.

Det er helt normalt med et asus bundkort, at man skal sætte hardware
monitor til at ignorere Vcore, hvis man overclocker.

mvh

John