hjælp
Fra : Nana Madsen

Dato : 14-02-07 18:19

hej allesammen....
jeg er ny herinde, men har desperat brug for råd.
min hunkat er drægtig og jeg vil gerne vide hvordan jeg bær mig ad. hvad
gør jeg med min hankat under fødselen og efter? skal hun have noget
specielt foder? og hvor er bedst at stille fødekassen?
håber der er nogen der ved noget og kan hjælpe mig...

Med venlig hilsen
Nana Madsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Battlefield's

Dato : 14-02-07 19:59

"Nana Madsen" <nanamadsenKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
news-dnTzqAoEE2U7YnZ2dnUVZ8q6unZ2d@giganews.com...

> [...]
> specielt foder? og hvor er bedst at stille fødekassen?
> håber der er nogen der ved noget og kan hjælpe mig...

Hej
I mange tilfælde kan hankatten sagtens være med til fødslen, men det bedste
er nok at lukke ham væk mens det sker, og så prøve om han kan være sammen
med hunkatten bagefter.
Her er mine hankatte de bedste babysittere, men det er også siamesere, som
er meget sociale .
Stil fødekassen et mørkt og lunt sted, hvor hunkatten kan være i fred og
alligevel sammen med resten af familien. Som regel viser hunkatten selv,
hvor hun vil være.
Angående foder, så plejer jeg at give vores drægtige hunner killingemad
allerede i begyndelsen af drægtigheden.
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Siri

Dato : 15-02-07 10:48

> [...]
> specielt foder? og hvor er bedst at stille fødekassen?
> håber der er nogen der ved noget og kan hjælpe mig...

Hej Nana
Har du set artiklen om emnet her på siden (hvis du læser via hjemmesiden
www.dk-fritid-dyr-kat.dk - det gør jeg, da min internetforbindelse ikke
muliggør andet, og det er en guldgrube af info) - under 'kat(t)egorier'?
Den fortæller kort og fint om en god kattefødsel, praktiske tips og
forholdsregler.
Kig op på 'fanebladene' øverst, neden under 'Newsreader'-fanebladet står
der 'kat(t)egorier' og 'vælg her'. Og så vælger du emnet 'avl' - der er
artikel både om drægtighed og fødsel og meget andet godt....
Jeg har selv overset den mulighed et par gange, selvom jeg læste flere
af artiklerne, da jeg først fandt siden. Man er jo lidt i panik af og
til, hvis misseskatten er i knibe.
Håber, at dette når dig i tide
Det er også værd at bruge sidens søgefunktion, ofte er der gamle tråde
om emnet, man søger råd om.
Du kan også google, men så vælter det sikkert ind med resultater.
Umiddelbart vil jeg næsten vædde på, at du kan finde noget grundigt og
fornuftigt om emnet på Hanne Engermanns side www.mega-mco.dk, hun har
flere gedigne artikler med rornuftige og grundige råd om katte, ikke
bare om MCOer. Det har jeg også haft gavn af.
Og ellers er der da en del avlere her i gruppen, der sikkert har enten
noget på deres egne sider, eller kender til gode hjemmesider med info -
hva', derude?
Diverse klubber har nok også noget - racekatten, katteklubben, DARAK,
JYRAK, etc etc - måske Felis Danica. www.kattens-vaern.dk kunne også
have en artikel...
Nu har jeg ikke mere at ryste ud af ærmet - håber, at det hjælper. Jeg
har aldrig selv stået i situationen, da min Gia er neutraliseret, men
andre her har masser af rutine i det.
Held og lykke til dig og missemor - måske vil du sætte fotos af mor og
de små i dit album, når det hele er vel overstået? Det vil glæde mange
herinde, tror jeg.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Peter

Dato : 15-02-07 12:55

Siri wrote:
> [...]

Da min skulle føde, byggede jeg den ultimative fødekasse, stillede den
på det rigtige sted osv osv.

Hun lå i kasse de sidste par uger op til fødslen og alt var godt.

Og så vågnede jeg en fredag morgen ved, at hun lå på min mave og fødte....
Katte er bare anderledes end hunde

Peter

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 17-02-07 09:07

"Peter" skrev
> [...]
>
> Hun lå i kasse de sidste par uger op til fødslen og alt var godt.
>
> Og så vågnede jeg en fredag morgen ved, at hun lå på min mave og fødte....

Ja katte er pænt anderledes end hunde

Men begge gange Berta - Jack Russell terrier - har født, er hun gået i gang
i hænderne på mig. Første gang faktisk på min mave kl. 4 om natten

- Winnie