Beskidt vand.. hvorfor ?
Fra : T

Dato : 14-02-07 09:06

Vi har en lidt "sær" hunkat på snart 2 år. Hun er ik så kælen, udekat,
og går mest sine egne veje. Nu er hun også begyndt at strejfe,
men er ikke i løbetid.

Nå, men spsm går på: når hun er inde drikker hun meget nødigt det friske
vand vi skifter hver dag. Derimod er hun utroligt interesseret i
hvad vi andre vil kalde "beskidt vand", f.eks.
   - bruservand på gulvet i badeværelset
   - vand fra opvasken (afskylning, dog ikke med sæbe i..)
   - vand til "numseskålen" fra puslebord
   - regnvand udenfor

Er der andre som oplever det sære fænomen ?

Hun er en sød mis, men altså lidt reserveret. Og noget skiftende humør
overfor hendes søn, på 1 år som også bor hjemme (stor og sort, meget kælen
hankat). Nu og da vasker de hinanden, andre gange får han slag bare han
er indenfor 2 meter. Stakkels Moses.

Fra : charlotte kofoed

Dato : 14-02-07 13:17

> [...]
> hankat). Nu og da vasker de hinanden, andre gange får han slag bare han

Ja...det der kender jeg også til med min fritgående kat, hun er dog
meget påtrængende og stor-kælen over for alt og alle
Hun drikker heller aldrig af det friske vand jeg stiller til hende, men
derimod af en plasticbalje med det jeg kalder plummervand :(
Nogengange er de mærkelige vores dyr

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kim J.

Dato : 15-02-07 10:16

Hejsa,

"charlotte kofoed" <jrfKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hun drikker heller aldrig af det friske vand jeg stiller til hende, men
> derimod af en plasticbalje med det jeg kalder plummervand :(

Ved hellere ikke hvorfor katte går efter beskidt vand? Jeg har droppet at
give min hankat frisk vand. Jeg har en balje på badeværelset med en stor
sumpskildpadde i, vandet er sjældent rent, men katten drikker konsekvent
dens vand??? Den vil bare ikke drikke frisk vand, mystisk?????

Hygge hejsa

Fra : Mette Lambert

Dato : 14-02-07 21:02

> [...]
>    - vand til
>    - regnvand udenfor
>
> Er der andre som oplever det sære fænomen ?

Jeg tror, svaret på dit spørgsmål må være "fordi" ;). Jeg har næsten
opgivet at hælde pænt rent postevand i en skål til mine. Meeeen - det
var også mig selv, der i sin tid startede med at give dem lov til at
drikke af vandhanen...... Derudover har jeg installeret et vandspil på
terrassen, der kører på en blanding af postevand (når jeg lige har fyldt
på) og regnvand - og det smager deeeejligt. For slet ikke at tale om det
regnvand, der kommer i den vandskål, der også står på terrassen.

Så det er en temmelig almindelig vane, din kat har :)

> [...]
> hankat). Nu og da vasker de hinanden, andre gange får han slag bare han

Lyder lidt som hormonforvirring i mine øjne - lidt ligesom en
præmenstruel kvinde. Var det ikke en mulighed at få hende steriliseret?
(Jeg går ud fra, at hun ikke er det, når du i første sætning pointerer,
at hun ikke er i løbetid).

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 14-02-07 21:55

Mette Lambert <mette.lambertKATTE@BAKKEprivat.dk> wrote in

> Jeg tror, svaret på dit spørgsmål må være "fordi" ;). Jeg har næsten

Hæhæ, ja det tro jeg også. Min den ene kat styrter ud hverdag for at
drikke regnvand af en lille blikspand der oprindeligt var tænkt som
potteskjuler. Den viste sig ikke at passe til den blomst jeg havde købt
og kom bare til at stå på jorden, så nu er den altså omdannet til
drikketrug samme kat ynder også at drikke af badeværelsesgulvet om
morgenen når jeg har været i bad. Dog kan han godt drikke af vandskålen
hvis han er virkeligt tørstig og det regner meget.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 15-02-07 12:07

T skrev:
> [...]
> hvad vi andre vil kalde "beskidt vand", f.eks.
>    - bruservand på gulvet i badeværelset
>    - vand fra opvasken (afskylning, dog ikke med sæbe i..)

Alt det her er i kat(t)tegorien 'vand jeg selv har fundet'. Selvfundet
er velfundet og smager mere interessant.
Svedske har en vandspand, hun har 'fundet' i stuen julen 2005, hvor den
stod med vand i af hensyn til juletræet. Men vi fylder den trolig op,
for glæden ved at 'finde' det spændende vand er lige ny hver gang

Venlig hilsen Dikte