hjælp mod fældning
Fra : Hm

Dato : 16-02-07 10:18

Hej
Er der nogle der har et godt tip til at stoppe/nedsætte min schæfertæves
konstante fældning.
Jeg har tidligere haft to "Pelsede" schæfere på henholdsvis 14½ år (tæve) og
13½ år (han), men der ingen af disse som fældet ud over det normale ved
pelsskift.
Min 18 mdr. tæve har en meget " kort" tæt, blank velpigmenteret pels, men
for pokker hvor hun fælder der er hundeår over alt bare man røre hende, så
falder der hår af.
Har prøvet at give ekstra b-vitamin, olie i maden givet forskellige mærker
af hundefoder, men intet har hjulpet, hun er steriliseret, måske er dette
også medvirkende, men har I et tip.
Nej, Jens ingen Barf fodring -:)
Hilsen
Hanne

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-02-07 11:09

"Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote in message
> [...]
> af hundefoder, men intet har hjulpet, hun er steriliseret, måske er dette

Tja, jeg lignede normalt en isbjørn, når jeg havde leget med min den store
Lab, som blev fodret med Hills ( og før det Olivers). Men jeg arvede noget
Royal Kanin obesity (tror jeg det hed), og efter han begyndte at spise det,
holdt han op med at fælde.. Måske et tilfælde ?.

Hans manglende fældning er dog fortsat efter vi har skiftet foder (igen).
Noget økoligisk der hedder Defu.

Det skal dog lige siges at begge mine hunde fælder for tiden, regner dog med
at det har noget med årstiden at gøre.

Bjarne K.

Fra : Hm

Dato : 16-02-07 12:49

"
> [...]
> det, holdt han op med at fælde.. Måske et tilfælde ?.
>
> Hans manglende fældning er dog fortsat efter vi har skiftet foder (igen).

Hej Bjarne
har været på Royal Canin side hvor jeg kan se at Obesity er et diæt foder,
og det trænger hun ikke til, men måske skulle jeg prøve R.C igen bare til
voksne hunde, men tak for svaret
Hilsen
Hanne

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-02-07 13:41

> [...]
> og det trænger hun ikke til, men måske skulle jeg prøve R.C igen bare til
Det var nu også mere RC jeg sigtede på, eller noget andet foder i det hele
taget.
Ville selv gerne med på Barf vognen (Selvom ordet lyder grimt i mine øre)

(Min trængte / trænger dog stadig til noget anti Obesity) ..
(Han er muskuløs som Arnold, men 43 kilo er dog for meget alligevel)

Bjarne K.

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 13:54

Bjarne K., skrev:

> Ville selv gerne med på Barf vognen (Selvom ordet lyder grimt i mine
> øre)

Det er bare at komme igang

/Jens

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 11:25

Hm, skrev:

> Nej, Jens ingen Barf fodring -:)

Tvivler også på at det hjælper, mine fælder da
sådan ca lige så meget som da de åd tørkost.

En poseløs støvsuger har været løsningen for mig,
jeg var ved at blive ruineret af at købe støvsugerposer

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 16-02-07 12:00

On Fri, 16 Feb 2007 11:25:20 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Tvivler også på at det hjælper, mine fælder da
>sådan ca lige så meget som da de åd tørkost.

Øv, nu ødelagde du hele min tegning! *G*
Som sagt fælder mine ikke nær så meget mere, men måske er det så et
tilfælde?

>En poseløs støvsuger har været løsningen for mig,
>jeg var ved at blive ruineret af at købe støvsugerposer

hehe... Det problem har jeg så stadig, men med 3 hunde og 3 katte der
allesammen slæber den halve mark med ind, så tror jeg ikke at
fældningen kan få skylden for det.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 12:11

Leyna, skrev:

> Øv, nu ødelagde du hele min tegning! *G*
> Som sagt fælder mine ikke nær så meget mere, men måske er det så et
> tilfælde?

Det er mest Tyson som fælder, og det synes jeg ikke har ændret
sig med fodringen .
Angel er jo så sød og artig at hun kun fælder udenfor

> hehe... Det problem har jeg så stadig, men med 3 hunde og 3 katte der
> allesammen slæber den halve mark med ind, så tror jeg ikke at
> fældningen kan få skylden for det.

Mine sviner nu også godt med alverdens skidt, gider ikke stå og
vaske dem hvergang de har været en tur i noget mudder.

/Jens

Fra : JB

Dato : 16-02-07 12:23

> [...]
>bliver varmere. Så vasker vi collierne og blæser dem godt igennem med en
Nu har mine hunde jo også været på BARF det meste sf deres liv.
Jeg synes nu heller ikke, de er svære at holde vægten på. Tværtimod var
collierne nærmes tynde, da de var yngre . Nu hvor de er 3½ og 4 år er de
tilpas.
Dværgpinscherne skal have meget mad nu hvor det er koldt, de får dobbelt så
meget som om sommeren.

Hilsen
Jytte

Fra : Hm

Dato : 16-02-07 12:52

"> Tvivler også på at det hjælper, mine fælder da
> sådan ca lige så meget som da de åd tørkost.

Ok, det var da positivt. -:)

> En poseløs støvsuger har været løsningen for mig,
> jeg var ved at blive ruineret af at købe støvsugerposer

for mig er det ikke kun et støvsuge spørgsmål, men mere det at jeg er fuld
af hundehår.
hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 13:38

Hm, skrev:

> Ok, det var da positivt. -:)

På hvilken måde ???

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 16-02-07 11:58

On Fri, 16 Feb 2007 10:17:59 +0100, "Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote:

>Nej, Jens ingen Barf fodring -:)

hehe... Nu hedder jeg jo ikke Jens, så det ville jeg da gerne foreslå.
Mine fældede osse helt utroligt før jeg startede på barf. Det var
sådan at dagen efter en ordentlig gang rengøring, så lå der store
pels-nullerbørger over det hele IGEN. Det har jeg faktisk ikke oplevet
på barf. Så hvorfor ikke prøve det?

Ærlig talt, så tror jeg at hundene har bedst af det, og så besværligt
er det altså heller ikke. Hans skal dog se at få tabt sig, så jeg er
nok nødt til at finde en alternativ løsning, men jeg vil da klart
anbefale barf alligevel!

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 12:17

Leyna, skrev:

> [...]
> sådan at dagen efter en ordentlig gang rengøring, så lå der store
> pels-nullerbørger over det hele IGEN. Det har jeg faktisk ikke oplevet

Der er sikkert også forskel på hvad man skifter over fra af tørkost,
mine fik jo Olivers, kan ikke huske hvad du "forgiftede" dine med

> [...]
> er det altså heller ikke. Hans skal dog se at få tabt sig, så jeg er
> nok nødt til at finde en alternativ løsning, men jeg vil da klart

Jeg tror desværrer at mange af vores anbefalinger i retning af Barf
har den stik modsatte effekt. Jeg fornemmer en vis stædighed blandt
flere af de tørkostende skribenter her i gruppen.
Bare synd hvis den stædighed skal komme deres hunde til last,
vi anbefaler jo Barf i en god mening og ud fra gode erfaringer med samme.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 16-02-07 13:14

> [...]
> Bare synd hvis den stædighed skal komme deres hunde til last,
> vi anbefaler jo Barf i en god mening og ud fra gode erfaringer med samme.

Hej Jens
nej, jeg er helt sikker på du mener det med Barf fodring af dít bedste
hjerte, og gerne vil vore hunde det bedste, jeg skrev nu "Nej, Jens ingen
Barf fodring -:)" med et smil på læben. Jeg har haft hunde venner som
tidligere har Barfet, så jeg kender det godt, men har aldrig kunne se det
rigtige i den type fodring, det skal siges at begge er gået tilbage til
tørfoder igen.

hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 13:42

Hm, skrev:

> [...]
> hjerte, og gerne vil vore hunde det bedste, jeg skrev nu "Nej, Jens
> ingen Barf fodring -:)" med et smil på læben.

Jeg tog det jo heller ikke ilde op på nogen måde

> Jeg har haft hunde
> venner som tidligere har Barfet, så jeg kender det godt, men har
> aldrig kunne se det rigtige i den type fodring, det skal siges at
> begge er gået tilbage til tørfoder igen.

Hvad forkert ser du da i barffodring.
Og hvorfor gik dine venner tilbage til tørkost, var det overhovedet Barf
metoden de fodrede efter, det er et modeord der bliver brugt lidt for
ofte uden at det har bund i virkligheden.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 16-02-07 15:29

"> Hvad forkert ser du da i barffodring.
******************************
som jeg tidligere skrev:
Hej Leyna
Jeg tror på at et ordentlig hundefoder indeholder det rigtige forhold af
proteiner, div. vitaminer o.lign. og da jeg som skrevet tidligere har haft 2
schæfere tidligere som blev henholdsvis 14½ og 13½ som udelukkende er
opvokset med samme mærke tørkost, hele deres liv, og var vilde med det, de
havde aldrig problemer hverken med vægt, mave, pels eller led, så derfor
tror jeg at godt tørfoder er optimalt.
****************************

> [...]
> metoden de fodrede efter, det er et modeord der bliver brugt lidt for
> ofte uden at det har bund i virkeligheden.

**********************************
Nu er det par år siden, og jeg gik ikke så meget op i det, men jeg kan huske
at den enes hund tabte sig meget og kunne ikke tage på, den anden husker
jeg ikke hvorfor andet end jeg kan huske jeg tænkte "ja, det var et flob" jo
de var rigtige Barf´er og indkøbte fryser og det hele.
Hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 16:04

> [...]
> ikke hvorfor andet end jeg kan huske jeg tænkte
> "ja, det var et flob" jo de var rigtige Barf´er og indkøbte fryser og

Ja nu bliver man jo ikke barfer af at købe sig en fryser
Hvis den ene hund ligefrem tabte sig, hvad der er usædvanligt på Barf,
kunne det tyde på at dine bekendte gjorde noget forkert.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 16-02-07 16:12

> Hvis den ene hund ligefrem tabte sig, hvad der er usædvanligt på Barf,
> kunne det tyde på at dine bekendte gjorde noget forkert.

Hej Jens
Jeg ved bare at de var lige så fanatiske som dig da de begyndte, de
undersøgte markedet og læste meget om det, men som skrevet gik jeg ikke så
højt op i det før de kom og fortalte at de stoppede igen -:)
Hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 17:49

Hm, skrev:

> Hej Jens
> Jeg ved bare at de var lige så fanatiske som dig da de begyndte,

Jeg anede ikke at jeg ligefrem var fanatisk
At jeg sætter mig lidt ind i Barf inden jeg begynder skylder jeg
vel mine hunde at gører, men ligefrem fanatisme vil jeg ikke kalde det.

> de
> undersøgte markedet og læste meget om det, men som skrevet gik jeg
> ikke så højt op i det før de kom og fortalte at de stoppede igen -:)

Næh, det var jo også vand på din mølle at de stoppede igen,
så var det åbenbart pludseligt spændende for dig
Men skal du fortælle den slags historier videre ville det værer
rart med lidt flere fakta, ellers kan det ikke rigtigt bruges til noget.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 16-02-07 18:12

> Men skal du fortælle den slags historier videre ville det værer
> rart med lidt flere fakta, ellers kan det ikke rigtigt bruges til noget.

Hej Jens
Nu var det faktisk ikke en historie, som der skulle bruges til noget, kun en
bemærkning om at jeg havde hørt om Barf for flere år siden.
Hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 18:25

Hm, skrev:
> Hej Jens
> Nu var det faktisk ikke en historie, som der skulle bruges til noget,
> kun en bemærkning om at jeg havde hørt om Barf for flere år siden.

Det er også mit indtryk at der er kommet meget størrer viden
om råfodring til inden for de sidste år.
Mit gæt er stadig at det inden for de næste år (måske 10-20)
bliver meget mere almendeligt at folk Barfer.
Det vil sikkert aldrig overgå tørfoder, der vil dovenskaben
nok vinde i de fleste tilfælde.

Men for dem der er meget engagerede i deres hunde
vil det værer et helt naturligt skridt at tage.
Også når det efterhånden bliver lettere og billigere
at handle Barf.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 16-02-07 18:50

"> Men for dem der er meget engagerede i deres hunde
> vil det værer et helt naturligt skridt at tage.

Hej Jens
Nu vil jeg mene at jeg er meget engageret i mine/min hund og bruger skam
megen tid på at undersøge omkring foder og køber gerne dyrt foder hvis jeg
mener det er det bedste.
Hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 19:08

Hm, skrev:

> Hej Jens
> Nu vil jeg mene at jeg er meget engageret i mine/min hund og bruger
> skam megen tid på at undersøge omkring foder og køber gerne dyrt
> foder hvis jeg mener det er det bedste.

Skulle heller ikke forståes som at dem der ikke barfer ikke er engagerede.
Men jeg vil stadig mene at det vil værer et naturligt skridt at tage i retning
af at have 100% kontrol med hvad man fylder i sin hund,
hvis man går meget op i dens ve og vel.
Du kan jo også stadig nå at blive barfer, self trækker det for dig at
du har gode erfaringer med et tørfoder, men derfor kan der jo godt
værer en bedre metode alligevel, man skal værer åben

Barf er jo ikke nogen ny opfindelse, der er bare en genskabning
af hvordan hunden spiste oprindeligt.
Tørfoder er derimod en ny opfindelse som ikke rigtigt har
stået sin prøve endnu.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 16-02-07 21:05

> [...]
> retning
> af at have 100% kontrol med hvad man fylder i sin hund,
for nu at gå til yderligheder, så tror jeg ikke at jer der Barf ´er henter
jeres foder på div. økologiske steder, I giver bl. a. billige kyllinger som
opfostres med tilskudsfoder i løbet af ganske få uger og så fremdeles, så
100% !!! -smil-
***************************.
> værer en bedre metode alligevel, man skal værer åben
***************************
helt enig hvis jeg fik en hund der havde store problemer med at trives og
alt andet var prøvet, så ville jeg naturligvis også prøve dette hvis det
kunne helbrede/giver hunden et bedre liv.
**********************************
> Barf er jo ikke nogen ny opfindelse, der er bare en genskabning
> af hvordan hunden spiste oprindeligt.
> Tørfoder er derimod en ny opfindelse som ikke rigtigt har
> stået sin prøve endnu.
*************************************
Jeg har brugt tørfoder i over 20 år, og har ingen problemer haft, så for mig
har det indtil videre stået sin prøve.

Hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 22:16

Hm, skrev:
> [...]
> henter jeres foder på div. økologiske steder, I giver bl. a. billige
> kyllinger som opfostres med tilskudsfoder i løbet af ganske få uger

Bare for at værer på tværs som sædvanligt,
er sidste kyllingeskrog jeg købte var faktisk økologiske
Grøntmixen http://husdyrhelse.com/group.asp?group=19&sub=19
tror jeg også er bedre end det de propper i diverse tørfodre.
Men selv med tilbudskyllinger (som jeg også selv spiser) er jeg sikker
på at jeg har mere føling med hvad mine hunde får end med Olivers.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-02-07 19:00

pwh skriblede bla:

> Men for dem der er meget engagerede i deres hunde
> vil det værer et helt naturligt skridt at tage.

Det var noget af en bedrevidende udtalelse at komme med til alle os der ikke
er engageret i vores hunde
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 19:43

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Det var noget af en bedrevidende udtalelse at komme med til alle os
> der ikke er engageret i vores hunde

Jeg tvivler på at der er nogen her i gruppen der ikke
er engagerede i deres hunde.

Jeg kunne også have skrevet at det er et naturligt skridt at
tage at gå til træning hvis man er engageret i sin hund.
Men nu gik snakken altså på fodring, og ikke træning

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 16-02-07 14:00

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som tidligere har Barfet, så jeg kender det godt, men har aldrig kunne se
> det rigtige i den type fodring, det skal siges at begge er gået tilbage

Det skal siges at der er en del der har oplevet at fældningsproblemer og
andre hudproblemer er forsvundet med overgang til barf. Jeg selv er en af
dem, og så vidt jeg husker var der en anden der skrev om lignende (men
værre) problemer med en samojede her i gruppen for måske ½ år siden. Hun
blev også anbefalet barf, hun fulgte rådet og det hjalp faktisk.

Grunden til at barf kan hjælpe er at mange hud og pelsproblemer skyldes
allergi overfor lagermider, som er i al tørfoder, men ikke i barf. Så det
har ikke noget at gøre med at prøve forskellige tørfodere, hvis det er
lagermider der er problemet.

Jeg synes virkelig du skal prøve det, jeg vil give det 75% chance for at det
hjælper. Du vil kunne mærke ændring efter 3 dage, og stor forbedring efter 3
uger, så det er ikke så længe du skal døje med at barfe, for at konstatere
om det hjælper.

Mvh
Søren

Fra : Hm

Dato : 16-02-07 15:35

> [...]
> det hjælper. Du vil kunne mærke ændring efter 3 dage, og stor forbedring
> efter 3 uger, så det er ikke så længe du skal døje med at barfe, for at

Hej Søren
det kan godt virke som en stædig holdning ikke at ville prøve, men jeg
kender mig selv så godt, at hvis jeg ikke kan gå 100% ind for noget bliver
det ikke noget godt resultat.
Men tak for rådet
Hilsen Hanne

Fra : Søren LH

Dato : 16-02-07 16:26

> [...]
> det kan godt virke som en stædig holdning ikke at ville prøve, men jeg
> kender mig selv så godt, at hvis jeg ikke kan gå 100% ind for noget bliver

Hej Hanne,

Det er synd du ikke vil prøve, også for hunden. But it's your decision.

Du kunne jo få din hund allergitestet. Hvis den viser allergi overfor
lagermider, så ER barf kuren, alternativt selvfølgelig langvarig
vaccinationsbehandling til tusindvis af kroner.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 17:54

Søren LH, skrev:
> "Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Hanne,
>
> Det er synd du ikke vil prøve, også for hunden. But it's your
> decision.

Opgiv Søren.
Tørfodrene her i gruppen er en stædig bande kameler
der hellere vil teste 20 forskellige slags tørkost og diverse
medicin før de vil give Barf en chanche på et par mdr

/Jens

Fra : Hm

Dato : 16-02-07 18:11

> Det er synd du ikke vil prøve, også for hunden. But it's your decision.

jeg forstår dig godt når der er noget man selv brænder for, syntes det er
fint at du vil hjælpe.
*************************************
> Du kunne jo få din hund allergitestet.
***************************************
Da hunden ikke fejler noget og har en fin, blank og velpigmentgeret pels,
hun klør sig heller ikke, så det er ikke hende der har problemer med
fældning, men kun mig som er træt af det, men som skrevet kan det også være
fordi hun er steriliseret, men hun har ingen gener af det.
Hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 18:27

Hm, skrev:

> jeg forstår dig godt når der er noget man selv brænder for, syntes
> det er fint at du vil hjælpe.

Lige for at blande mig.
Søren (den dovne slyngel) barfer ikke mere

/Jens

Fra : Hm

Dato : 16-02-07 19:07

"> Lige for at blande mig.
> Søren (den dovne slyngel) barfer ikke mere

Hej Jens
så må hans motto jo være:" du skal gøre som jeg siger og ikke som jeg gør"
nå, men jeg optog rådet som velment.
Hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 19:46

Hm, skrev:
> [...]
> så må hans motto jo være:" du skal gøre som jeg siger og ikke som jeg
> gør" nå, men jeg optog rådet som velment.

Jeg mener nu at Søren har skrevet i denne tråd at han med sin
forrige Schæfer barfede den med held,
det er vel den oplevelse han giver videre.

Men det kan han bedre selv forklarer om

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 16-02-07 23:10

> Jeg mener nu at Søren har skrevet i denne tråd at han med sin
> forrige Schæfer barfede den med held,
> det er vel den oplevelse han giver videre.
>
> Men det kan han bedre selv forklarer om

ja, men forrige schæfer havde en ret tør pels, fældede en del og gnaskede
sine poter. Hun blev af dyrlægen testet som svag allergisk overfor
lagermider og husstøvmider. Overgang til barf medførte at alle nævnte
symptomer forsvandt, retfærdigvis skal det dog siges at fældningen vendte
tilbage, men ikke i samme grad.

Min nuværende schæfer fælder ikke. Selv om der skulle gå to uger uden
rengøring er der ikke skyggen af et schæferhår i det støv der samles i
krogene. Så derfor er der ingen grund for dovne Søren at fodre med barf,
dagen er kort nok endda. Men rygtet om færdigkøbt grøntmix kunne måske godt
mig til det en dag, hvis jeg begyndte at brænde for det.

Mvh
Søren

Fra : Hm

Dato : 17-02-07 08:40

> [...]
> rengøring er der ikke skyggen af et schæferhår i det støv der samles i
> krogene. Så derfor er der ingen grund for dovne Søren at fodre med barf,

så fik vi det på plads, hvis min fik hund hud eller pels problemer, så
ville jeg naturligvis også prøve Barf, men det har hun ikke, det er bare mig
der er træt af, at have hår overalt og ligne et pelsdyr på sokker og ben.
Hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 17-02-07 08:50

Hm, skrev:

> [...]
> så ville jeg naturligvis også prøve Barf, men det har hun ikke, det
> er bare mig der er træt af, at have hår overalt og ligne et pelsdyr

Det pudsige er bare at flere barfere her i tråden siger at deres
hunde fælder mindre på det foder,
og det er så heller ikke nok for dig til at give det en chanche.
Det skal åbenbart helst værer et eller andet kemi nede fra
dyrelægen før det har en effekt i dine øjne

/Jens

Fra : Hm

Dato : 17-02-07 09:12

> Det skal åbenbart helst værer et eller andet kemi nede fra
> dyrelægen før det har en effekt i dine øjne
>
> /Jens

Hej Jens
Ikke nødvendigvis -:)
men som skrevet tidligere hvis jeg ikke går 100% ind i noget bliver
resultatet også derefter, og der er jo ingen grund til at min oplevelse af
Barf bliver dårlig, jeg kunne måske få brug for at prøve en anden gang.
I stedet for at bruge tiden til at tilberede foder, så knalder jeg lige en
1/4 portion tørfoder i skålen tager træningstøj på og køre til hundetræning,
så min hund har fået en anden oplevelse idag.
Hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 17-02-07 09:23

Hm, skrev:

> [...]
> resultatet også derefter, og der er jo ingen grund til at min
> oplevelse af Barf bliver dårlig, jeg kunne måske få brug for at prøve

Omvendt kan man sige at det måske ikke ville værer en dårlig ide
at øve sig på en rask hund, blev du så træt af at barfe kunne du stoppe igen.
Det er jo den indgangsvinkel jeg selv har haft, mine fungerede fint på Olivers,
og bliver jeg eller hundene trætte af barf stopper jeg da bare igen.

> I stedet for at bruge tiden til at tilberede foder, så knalder jeg
> lige en 1/4 portion tørfoder i skålen tager træningstøj på

Der har vi den igen med tiden.
Argumentet holder ikke vand, jeg vil tro at jeg selv bruger 2 minutter
ekstra dagligt på barf i forhold til tørfoder, da jeg bruger færdig grøntmix.
Dem der laver grøntmix selv beretter at de bruger ca 10 minutter dagligt.
Bare med den tid du har brugt på denne tråd ville du kunne have fodret
med min metode i 3-4 mdr

/Jens

Fra : Hm

Dato : 17-02-07 12:38

> Omvendt kan man sige at det måske ikke ville værer en dårlig ide
> at øve sig på en rask hund, blev du så træt af at barfe kunne du stoppe
> igen.
************************************
Hej Jens
ja, dine agumenter er skam i orden, men min interesse er ikke. -:)
> [...]
> Dem der laver grøntmix selv beretter at de bruger ca 10 minutter dagligt.
> Bare med den tid du har brugt på denne tråd ville du kunne have fodret
min interesse er større for gruppen end for at Barfe

hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 17-02-07 13:03

Hm, skrev:
> ************************************
> Hej Jens
> ja, dine agumenter er skam i orden, men min interesse er ikke. -:)

Fair nok

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 17-02-07 10:16

> [...]
> ville jeg naturligvis også prøve Barf, men det har hun ikke, det er bare
> mig der er træt af, at have hår overalt og ligne et pelsdyr på sokker og

Hej Hanne,

Er fældning ikke et pelsproblem?

Mvh
Søren

Fra : Hm

Dato : 17-02-07 12:43

> Er fældning ikke et pelsproblem?

Hej Søren
Det er kun mig det er et problem for ikke hunden, var forøvrigt i vor lille
lokale "ting til dyr forretning", for at se om de havde noget "godt", de
sagde at det har været er et kæmpe problem i år, de har haft virkelig mange
med samme problem også hvis hunde ikke har fældet før, så jeg prøver at være
tålmodig og se om det hjælper.
hilsen
Hanne

Fra : Søren LH

Dato : 17-02-07 15:48

> Det er kun mig det er et problem for ikke hunden,

Hvis den ikke klør sig, kan det være du har ret, selvom jeg ikke føler mig
helt overbevist.

Mvh
Søren

Fra : Hm

Dato : 17-02-07 19:56

> Hvis den ikke klør sig, kan det være du har ret, selvom jeg ikke føler mig
> helt overbevist.

Hej Søren
det er nok den hund jeg har haft der klør sig mindst, jeg går faktisk sammen
med den altid højest på nær ½ dag om ugen, og det lyder måske mærkeligt men
den klør sig bestemt ikke en gang om dagen i gennemsnit, så hud problemer
mener jeg ikke det er.
hilsen
Hanne

Fra : Søren LH

Dato : 17-02-07 20:32

> [...]
> sammen med den altid højest på nær ½ dag om ugen, og det lyder måske
> mærkeligt men den klør sig bestemt ikke en gang om dagen i gennemsnit, så
Hej Hanne,

Så ville jeg nok også mest betragte det som et praktisk problem. Jeg tror
nok barf ville kunne løse det, men man må selvfølgelig overveje, hvad er
lettest: Fjerne hår på sit tøj og sine gulve eller fodre med barf .
Herunder også at sætte sig ind i det.

Mvh
Søren

Fra : Hm

Dato : 18-02-07 08:14

> Herunder også at sætte sig ind i det.

hej Søren
ja, hvis jeg skulle gå ind for dette, så ville jeg være som Jens og
undersøge alt hvad jeg kunne omkring emnet enten 100% eller intet, men jeg
tror stadig at forholdet mellem proteiner, fedt, vitaminer m.v. er der mere
styr på i tørfoder -:)
men tak for en god og seriøs "snak"
Hilsen
Hanne

Fra : Søren LH

Dato : 18-02-07 08:27

> men jeg tror stadig at forholdet mellem proteiner, fedt, vitaminer m.v.
> er der mere styr på i tørfoder -:)

Hej Hanne,

Jamen så må vi jo også igang med at give vore børn og os selv tørfoder. Jeg
tror jeg vil markedsføre et tørfoder til mennesker, dit og andres synspunkt
gør det klart for mig at der er et kæmpe marked for sådan nogle 15kg sække
med menneske-tørfoder. Tag nogle relevante fødevareprodukter, lidt
soyaprotein og korn, kog det sammen i enormt lang tid. Mål antallet af
vitaminer. Tilsæt alle dem der er forsvundet under kogningen, og voilá - det
perfekte børnefoder, så du er sikker på dine børn får den optimale opvækst
med det rette forhold mellem proteiner, fedt, vitaminer m.v.. Det er
simpelthen ren gambling med dine børns helbred at slumpe sig til det med
forskellige retter fra dag til dag uden at have have undersøgt alt omkring
emnet 100%. Det kan ikke undre at børn får mellemørebetændelse,
masseforkølelse, allergi mv., sådan som vi fodrer dem uden at vide hvad vi
gør.

Og hvad med dyr i naturen? Måske vi også bør i gang med at udlægge tørfoder
til de forskelige dyrearter. Tænk på hvor få fødte dyreunger der faktisk
bliver voksne! Det vil vi kunne rette op på med sådan et fodringsprogram

Mvh
Søren

Fra : JB

Dato : 18-02-07 09:06

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tørfoder til de forskelige dyrearter. Tænk på hvor få fødte dyreunger der
> faktisk bliver voksne! Det vil vi kunne rette op på med sådan et

God ide Søren, du bliver hurtigt millonær mindst.

Hilsen
Jytte

Fra : Lott

Dato : 18-02-07 09:35

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> wrote in message
> [...]
> tørfoder til de forskelige dyrearter. Tænk på hvor få fødte
> dyreunger der faktisk bliver voksne! Det vil vi kunne rette op på

Så sandt, så sandt!
Markedet er allerede fyldt med færdiglavet børnemad, bare kik i
supermarkedet.
Men der kunne jo nok blive et lille hjørne til dit børne tørfoder
Vi voksne kunne jo så nøjes med Nupo pulver, der indeholder alt hvad
vi behøver og fås i flere smagsvarianter.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : Hm

Dato : 18-02-07 09:41

> Vi voksne kunne jo så nøjes med Nupo pulver, der indeholder alt hvad vi
> behøver og fås i flere smagsvarianter.

Ja, bare vi kunne så havde vi også den slanke linie, men vi "skal" jo købe
alt det usunde.
Det er det vore hunde har os til, at styre så de ikke får alt det usunde -:)
hilsen
Hanne

Fra : Lott

Dato : 18-02-07 10:17

> [...]
> jo købe alt det usunde.
> Det er det vore hunde har os til, at styre så de ikke får alt det

Hvis hunden også havde det foderudvalg vi har, tror du så de ville
nøjes med tørfoder ?
Og at hundene ville kunne holde den slanke linie.
Prøv at sætte en skål kødfars ved siden af en skål tørfoder, hvad tror
du hunden ville vælge?

Der er gået alt for meget videnskab i at holde hund, og som Søren så
rigtig skriver, vi går jo ikke så højt op i, hvad vi giver vores børn.

Jeg har haft hunde i 30 år og altid fodret med hjemmelblandet foder,
råt, kogt eller stegt, som maden nu passer ind her i huset.
Her til morgen fik hundene et par kogte bukser (Torskerogn) i yoghurt
og en grisehale.
I aftes fik de hjerter i dåse tomat og nogle revne gulerødder.
Det drejer sig om er at få varieret deres foder, så skal de nok få
det de behøver.
Mine hunde storfælder 2 gange om året i ca. 3 uger hver gang ,og ved
løbetid kan der også være lidt fældning.
Jeg kan også blive irriteret på alt det hår det er alle vegne, men det
bliver opvejet af glæden ved samværet med hundene.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : Hm

Dato : 18-02-07 10:42

>Prøv at sætte en skål kødfars ved siden af en skål >tørfoder, hvad tror du
>hunden ville vælge?
***************************************
hvad hvis du stillede en skål salat ved siden af en skål tørfoder ned til
hunden, hvad tror du så?

prøv at sætte en skål salat ved siden af en æske Anton Berg fyldt cho. hvad
tror du jeg ville vælge??
*************************************
>Der er gået alt for meget videnskab i at holde hund, og >som Søren så
>rigtig skriver, vi går jo ikke så højt op i, >hvad vi giver vores børn.
************************************
Jeg har aldrig opfattet det som en større videnskab at holde hund -bare sund
fornuft -:)
Det med børns kost mener jeg også er meget forskelligt, mine 5 børnebørn
½-6år har aldrig haft mell.ørebetændelse eller allergi.
>Jeg kan også blive irriteret på alt det hår det er alle >vegne, men det
>bliver opvejet af glæden ved samværet >med hundene.
Nu var det ikke et spørgsmål om glæden ved at have hund -:) men mere om
ekstrem fældning, jeg havde nok ikke fået hund¨nr. 5 hvis jeg ikke ville
have hundehår.

Jeg har også en masse sorte poter, her kan jeg vælge at tørre dem inden hun
går ind eller også lade være.

Lotte, det er altid rart at høre andres meninger, så tak for det.
Hilsen
hanne

Fra : Lott

Dato : 18-02-07 11:21

> prøv at sætte en skål salat ved siden af en æske Anton Berg fyldt
> cho. hvad tror du jeg ville vælge??

Ja netop vi har et valg, og det er op til os selv at vælge, det vi
lige ønsker nu.
Det kan en hund bare ikke, den har ikke noget valg, hvis vi ikke giver
den det.
Men vi kan vælge på hundens vegne, og tørfoder kan også vælges i
forskellige varianter med forskellige foderelementer, men mange kører
med det samme år efter år og glemmer at varierer foderet.
Ude i grisestaldene får smågrisene foder med sojaprotein som de
dårligt tåler, men vokser hurtigere på det, så for den tynde mave får
de så antibiotika!!!
Mange tænker ikke på, at meget af det tørfoder de bruger til deres
hunde er affald fra kødindustrien, som ikke en gang er egnet til at
lave pølser af til os mennesker, så vi lave blot nogle flotte billeder
på poserne.
Med kylling betyder bare det indeholder hanekam, hønsefødder og fjer
osv. osv.
Vi mennesker vil bedrages og vi bli'r de sgu.

> Jeg har også en masse sorte poter, her kan jeg vælge at tørre dem
> inden hun går ind eller også lade være.

Det har jeg også, for markerne her omkring er et stort ælte, men
hundene skal have motion.

> Lotte, det er altid rart at høre andres meninger, så tak for det.

Ja! det er godt der er forskellige meninger, det giver kulør på
tilværelsen.

Hilsen Lotte
www.lislott.dk

Fra : Søren LH

Dato : 18-02-07 11:34

"Lott" <lotte@post4780.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> osv.
> Vi mennesker vil bedrages og vi bli'r de sgu.

Og som sagt tilsætter fabrikanten de vitaminer og nødvendigheder man har
målt forsvinder under kogningen. Men hvad med dem man ikke kan måle? Ja, dem
får hunden ikke. Det viser sig jo til stadighed at der er masser videnskaben
ikke ved, på ethvert felt. Jeg har også en indre følelse af at det
vitamin/foderelement som naturligt er i råstoffet er bedre end det kemiske,
som er kunstigt tilsat. Jeg tror simpelthen ikke på at man kan lave et
korrekt foder ved at måle og veje og tilsætte kemiske vitaminer, mineraler
m.v.. Derfor tror jeg grundlæggende tørfoder er ringere end naturlige
produkter.

Mvh
Søren

Fra : Lott

Dato : 18-02-07 13:46

> [...]
> veje og tilsætte kemiske vitaminer, mineraler m.v.. Derfor tror jeg
> grundlæggende tørfoder er ringere end naturlige produkter.

Jeg er også bange for at vi ødelægger mere for hunden ved alle de
kunstige tilsatte vitaminer/mineraler i det i forvejen ringe/ødelagte
foder!
Holdbarhed på foderet er enorm lang, og hvad sker der med foderet
under opbevaringen???
Både vores krop og hundens er mere komplekse end videnskaben er noget
frem til.
Hunden/ulven i naturen ville aldrig få det samme vitamin/mineral
indhold hver dag i det de spiser, fordi der er gode og dårlige tider
for at finde føde ude i naturen.
Selvfølgelig dør mange dyr i naturen under dårlige tider, men vi
mennesker glemmer, at det er den stærkeste der overlever og giver sine
gode gener videre til sit afkom......... Naturens egen udvælgelse.
Vi mennesker er kommet alt for langt væk fra naturen.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : Søren LH

Dato : 18-02-07 13:47

> [...]
> videre til sit afkom......... Naturens egen udvælgelse.
> Vi mennesker er kommet alt for langt væk fra naturen.

Nemlig

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 18-02-07 17:24

> Nemlig
>
> Mvh
> Søren

Hørt

/Jens

Fra : pwh

Dato : 18-02-07 17:22

Lott, skrev:

> [...]
> osv. osv.
> Vi mennesker vil bedrages og vi bli'r de sgu.

Nemlig, foderfabrikanterne og sælgerne (dyrelægerne bla.)
har gjort et flot stykke arbejde i at reklamerer for tørfoder
som det eneste der er forsvarligt at fodre med.

En ting der har slået mig på barf er den ringe mængde foder
de i virkligheden skal have i forhold til på tørkost.
Jeg troede faktisk at tørkost mere fyldt med energi/næring
i forhold til kød/ben og grøntsager.
Men det jeg kan se nu er at jeg på Olivers betalte for
at hundene producerede en del store vamle bløde hundelorte
og var nød til at drikke litervis af vand hver dag.

/Jens (hvis hunde nu producerer lyse tørre knolde)

Fra : Leyna

Dato : 18-02-07 19:42

On Sun, 18 Feb 2007 10:41:47 +0100, "Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote:

>prøv at sætte en skål salat ved siden af en æske Anton Berg fyldt cho. hvad
>tror du jeg ville vælge??¨

Det ved jeg ikke, men jeg ville nok vælge salaten. Jeg elsker salat!

Jeg elsker nu osse chokolade, men det spiser jeg altså ikke for sult.

Fra : Søren LH

Dato : 18-02-07 10:41

"Lott" <lotte@post4780.dk> skrev i en meddelelse

> Der er gået alt for meget videnskab i at holde hund, .

I min bandom havde naboen en schæfer. Jeg tror ikke den levede af ret meget
andet end leverpostejmadder, og den blev 15 år. Men ret skal være ret, der
var hundehår overalt i det hus .

Mvh
Søren

Fra : Lott

Dato : 18-02-07 11:30

> I min bandom havde naboen en schæfer. Jeg tror ikke den levede af
> ret meget andet end leverpostejmadder, og den blev 15 år. Men ret
> skal være ret, der var hundehår overalt i det hus .

Mine kunne også klare sig med min hjemmelavet leverpostej, hvad
hundene så ikke ved, er at til dem kommer der andet godt i.
De vil meget gerne undværer rå grøntsager, men rå grøntsager kan
skjules i meget af foderet.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : pwh

Dato : 18-02-07 17:11

Søren LH, skrev:
> [...]
> 100%. Det kan ikke undre at børn får mellemørebetændelse,
> masseforkølelse, allergi mv., sådan som vi fodrer dem uden at vide

*LOL*
Søren du er min ven

/Jens (som synes ham Søren er en frelst nyreligiøs missonær)

Fra : jopa

Dato : 18-02-07 09:53

Søren LH skriblede bla:

> Er fældning ikke et pelsproblem?

Nul og nix.
Hunde fælder og det skal de
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 18-02-07 10:39

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> Søren LH skriblede bla:

> Nul og nix.
> Hunde fælder og det skal de

Nå for pokker, så må jeg have Vizla til dyrlægen .

Dog kan jeg heldigvis trække den lidt, for nu er hun gået ind i
fældningsperioden, hvor man kan trække hele penseltotter ud af pelsen på
hende.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 18-02-07 13:15

Søren LH skriblede bla:
> Nå for pokker, så må jeg have Vizla til dyrlægen .

Hvis hun ikke fælder er det ikke en hund nok nærmere en sælhund.
Mennesker fælder også.
Vi afstøder alle døde hår det er en naturlig proces.
Problemet med ekstrem fældning er nok nærmere omgivelserne i stedet for
hunden.
Tænker på indeklima med tør eller fugtig luft.

Min fældede også voldsomt til den blev 2 år.
Det er holdt op nu, men den bestemmer så også stort set om den vil være ude
eller inde, og den foretrækker faktisk at være ude hvilket vel også er
naturligt for hunden, hvis vi ser bort fra de voldsomt genmanipulerede
afarter af små sofahunde folk pryder sig med

> Dog kan jeg heldigvis trække den lidt, for nu er hun gået ind i
> fældningsperioden, hvor man kan trække hele penseltotter ud af pelsen
> på hende.

Ok og Wisla fælder ikke ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 18-02-07 13:46

> [...]
> naturligt for hunden, hvis vi ser bort fra de voldsomt genmanipulerede
> afarter af små sofahunde folk pryder sig med

Det gør Vizla også. Hvis døren står åben er hun ude, og kommer slet ikke ind
i vores lumre menneskevarme. Jeg ved ikke om jeg måske har gjort en fejl ved
at lade hende være for meget ude som lille, men hun kan jo godt være inde
når hun skal.

> Dog kan jeg heldigvis trække den lidt, for nu er hun gået ind i
>
> Ok og Wisla fælder ikke ?

Jo, i fældningsperioden, men jeg havde indtryk af at vi talte om konstant
fældning. Det er også mere underuld hun fælder, end de lange dækhår som min
gamle hund fældede.

Mvh
Søre

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 16:08

Hm, skrev:

> [...]
> det kan godt virke som en stædig holdning ikke at ville prøve, men jeg
> kender mig selv så godt, at hvis jeg ikke kan gå 100% ind for noget

Jamen du frabad dig jo også fra start af Barf som løsning på problemet,
så det er vel fair nok at du har den holdning, Barf på den forkerte måde
kan bestemt værer farligt for hunden.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 16-02-07 13:04

Fra : jopa

Dato : 16-02-07 13:17

Hm skriblede bla:
> [...]
> var vilde med det, de havde aldrig problemer hverken med vægt, mave,
> pels eller led, så derfor tror jeg at godt tørfoder er optimalt.

Det er logik for burhøns.
Fodring med kød og grøntmix er ukontrolabelt og der er ingen garantier for
at hunden får det optimale af vitaminer mineraler og andet af betydning for
almen sundhed.

John der lige var forbi for at se om der var liv i gruppen med en masse
spændende om hundetræning osv.
Ser ikke ud til det pt. Ser nærmere ud som om gruppen er gået lidt død, som
jeg spåede.

Venter med spænding på gode diskutioner

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 13:49

jopa, skrev:
> Hm skriblede bla:
>
> Det er logik for burhøns.

Så må du værer en burhøne, for det er ikke logik for mig.

> Fodring med kød og grøntmix er ukontrolabelt og der er ingen
> garantier for at hunden får det optimale af vitaminer mineraler og
> andet af betydning for almen sundhed.

Kunne du ikke lave en scan af den garanti som Olivers har udstedt
til dig om at Milo får 100% af alt hvad han har brug for med deres foder.
Eller stoler du bare blindt på at det gør han nok.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 16-02-07 13:59

> John der lige var forbi for at se om der var liv i gruppen med en masse
> spændende om hundetræning osv.

Man skal da aldrig sige aldrig, men det er da ikke hundetræning der har
tynget gruppen mest i de fem år jeg har sat mine ben her....

Desværre har jeg ikke fundet et eneste forum på nette hvor der skrives noget
særligt om hundetræning. Jeg tror simpelthen ikke at hundesportsmennesker er
meget skrivende mennesker.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 16-02-07 14:17

Søren LH skriblede bla:
> Man skal da aldrig sige aldrig, men det er da ikke hundetræning der
> har tynget gruppen mest i de fem år jeg har sat mine ben her....

Nej vel, men der var jo nogen der mente at der blev for meget sniksnakket og
de ville vist da så vidt jeg husker peppe debatten op med bla hundetræning.
Nu har jeg ventet snart en måned og der sker ikke rigtigt nogen tiltag i den
retning.
Det eneste de har formået er at delvist lægge gruppen død.
Der er så kommet nogen andre sniksnakkere til.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 16-02-07 14:17

> Søren LH skriblede bla:
>>
> Nej vel, men der var jo nogen der mente at der blev for meget sniksnakket
> og de ville vist da så vidt jeg husker peppe debatten op med bla
> hundetræning.

Nå på den måde, jeg husker nu ikke nogen direkte har sagt de ville til at
snakke hundetræning. Kim (en af dem) ville gerne svare på spørgsmål, men det
forudsætter jo der kommer nogle spørgsmål. Nåh, jeg har faktisk et på
bedding, når det dog nok ikke lige idag.

> Nu har jeg ventet snart en måned og der sker ikke rigtigt nogen tiltag i
> den retning.
> Det eneste de har formået er at delvist lægge gruppen død.

Der synes jeg nu nok rygtet om gruppens død er lidt overdrevet, så vidt jeg
kan konstatere .

Mvh
Søren

Fra : Anette

Dato : 16-02-07 18:34

Hm wrote:
> Er der nogle der har et godt tip til at stoppe/nedsætte min
> schæfertæves konstante fældning.

Hej Hanne
Har hun fældet meget hele tiden, eller kun her i vinter?

Da jeg læste dit indlæg, huskede jeg lige en sætning fra Netdyredoktors
sidste nyhedsbrev:

Citat:
"En god plejeshampoo og balsam kan lette pelssoigneringen, for pelsen
filtrer hurtigere i det omskiftelige vejr. "
Citat slut

Pelsen filterer hurtigere i det omskiftelige vejr - ooj hvor den sætning
glædede mig, jeg var næsten lige ved at tro at det var mig der ikke længere
var god nok til at børste mine hunde, for de filterer helt vildt pt og har
gjort det de sidste 3-4 uger, selvom jeg er over dem et par gange om ugen.
Flere filtrer betyder her i huset at de fælder mere underuld end normalt ...

Så kan det ikke bare være vejret der gør at din hund også fælder mere end
normalt?????

Bare en tanke

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Hm

Dato : 16-02-07 18:56

> Har hun fældet meget hele tiden, eller kun her i vinter?

Hej Anette
Hun fælder hele tiden, men hendes pels er tæt, blank og velpigmenteret så
det er kun mig der er træt af at mine sokker og bukser har pels -:)
Håbede at nogle havde prøvet et middel som kunne afhjælpe dette.
Hilsen
Hanne

Fra : Søren LH

Dato : 16-02-07 23:13

> [...]
> det er kun mig der er træt af at mine sokker og bukser har pels -:)
> Håbede at nogle havde prøvet et middel som kunne afhjælpe dette.

Jeg har med held prøvet noget kosttilskud på tube til katte for pelsen.
Virkningen er dog aftaget efter et stykke tid. Men måske der findes noget
tilsvarende til hunde. Jeg købte det hos min lokale dyrehandler, det hedder
amiQure.

Mvh
Søren

Fra : Hm

Dato : 17-02-07 08:42

> [...]
> Virkningen er dog aftaget efter et stykke tid. Men måske der findes noget
> tilsvarende til hunde. Jeg købte det hos min lokale dyrehandler, det

Hej Søren
Ja. se det var en god oplysning, som jeg vil prøve.
Hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 17-02-07 08:58

Hm, skrev:
> [...]
> pelsen.
>
> Hej Søren
> Ja. se det var en god oplysning, som jeg vil prøve.

Herligt, lige hvad du søgte, noget du kan tilsætte
tørfoderet i stedet for at ændrer på kosten

Hvis det evnt løser problemet, ville det så ikke sige
dig et eller andet om at det foder du bruger pt
ikke er optimalt i sammensætningen hvis der
skal tilsættes noget ved siden af.
Var det så ikke bedre at strikke en menu sammen selv
der passer til din hund, i stedet for som nu at give et
foder som bare er tilpasset hunde generelt.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 17-02-07 09:14

"> Herligt, lige hvad du søgte, noget du kan tilsætte
> tørfoderet i stedet for at ændrer på kosten

Jes, jes kajtis -:)
Hilsen
Hanne

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 17-02-07 09:14

"pwh" skrev

> [...]
> der passer til din hund, i stedet for som nu at give et
> foder som bare er tilpasset hunde generelt.

Altså Jens, hvis jeg var Hanne, kunne jeg godt snart blive lidt stram i
det - du bliver jo ved mand
Fair nok du syntes barf er fantastisk, og den nylige begejstring efter
frelsningen for et par måneder siden, er da imponerende. Din nedladenhed
overfor andre ikke-barfere, er desværre ikke så imponerende
Din missioneren er altså lige i overkanten Jens

- Winnie, der får associationer til ny-religiøse sekter

Fra : pwh

Dato : 17-02-07 09:28

Winnie Schildknecht, skrev:
> "pwh" skrev

>>> Hilsen

> Altså Jens, hvis jeg var Hanne, kunne jeg godt snart blive lidt stram
> i det - du bliver jo ved mand

Jeg har vel lov til at komme med modargumenter, ellers kunne du
lige så godt sige at det var Hanne der blev ved.

> [...]
> frelsningen for et par måneder siden, er da imponerende. Din
> nedladenhed overfor andre ikke-barfere, er desværre ikke så

Hvor har jeg været nedladene.

> Din missioneren er altså lige i overkanten Jens

Jeg har såmænd ingen mission, men har vel lov til at argumenterer
for hvad jeg føler der er rigtigt, eller må man ikke det på Usenet.

> - Winnie, der får associationer til ny-religiøse sekter

/Jens ,der får associationer til dem der forfølger anderledes tænkende

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 17-02-07 14:06

"pwh" skrev i en meddelelse

> Jeg har vel lov til at komme med modargumenter, ellers kunne du
> lige så godt sige at det var Hanne der blev ved.

Hanne har understreget at hun ikke er interesseret i at barfe, men søger
anden hjælp. Og den anden hjælp bidrager du ikke med.

> Hvor har jeg været nedladene.

F.eks. ved at blive ved og ved at sige, at engagerede hundeejere barfer...

> Jeg har såmænd ingen mission, men har vel lov til at argumenterer
> for hvad jeg føler der er rigtigt, eller må man ikke det på Usenet.

Alt det du orker... Og det gør du jo
Heldigvis er det heller ikke forbudt at sige fra

> /Jens ,der får associationer til dem der forfølger anderledes tænkende

Winnie - der er helt blank for associationer

Fra : pwh

Dato : 17-02-07 14:34

Winnie Schildknecht, skrev:

> Hanne har understreget at hun ikke er interesseret i at barfe, men
> søger anden hjælp. Og den anden hjælp bidrager du ikke med.

Næh, det jeg bidragede med i den retning var at fortælle at mine
hunde ikke fælder mindre af barf, det var Hanne tilfreds med at hører.
Hvorfor angriber du så ikke Leyna, Søren og andre der direkte mod
ønsket i tråden anbefaler barf.
Hanne valgte selv at gå ind i en foderdiskussin med mig,
og må så også kunne tåle at hører på mine barfargumenter generelt.

> F.eks. ved at blive ved og ved at sige, at engagerede hundeejere
> barfer...

Jeg har EN gang skrevet at engagerede hundeejere tit barfer,
tvivler på at uengagerede hundeejere gider.
Men du plukker det også ud af en sammenhæng, det skulle
jo ikke læses som at man er uengageret fordi man ikke barfer.
Det har jeg pointeret et par gange, og en gang mere nu for din skyld.

> Alt det du orker... Og det gør du jo

Hvad brokker du dig så over ?

> Heldigvis er det heller ikke forbudt at sige fra

Det kunne Hanne nok klarer helt uden din hjælp, mit indtryk er
at hun er en voksen kvinde der godt selv kan sige fra.
Hanne og jeg har som jeg ser det diskuteret i al fordragelighed,
hvorfor du så skal til at sætte lus i skindpelsen ved du bedst selv.

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 17-02-07 14:51

"pwh" skrev

> [...]
> Hanne og jeg har som jeg ser det diskuteret i al fordragelighed,
> hvorfor du så skal til at sætte lus i skindpelsen ved du bedst selv.

Det var nu også mig der sagde fra

Egentlig syntes jeg du overreagerer en smule - måske overser du mine
smileys? Ikke at jeg ikke mener hvad jeg skriver, men det er ment venligt

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 17-02-07 15:11

Winnie Schildknecht, skrev:
> "pwh" skrev

> Det var nu også mig der sagde fra

Du gjorde det jo på Hannes vejne,
du skrev jo "Altså Jens, hvis jeg var Hanne", og det er du vist ikke.

> Egentlig syntes jeg du overreagerer en smule - måske overser du mine
> smileys? Ikke at jeg ikke mener hvad jeg skriver, men det er ment
> venligt

Måske er jeg ved at værer træt af at skulle få på puklen fordi jeg
argumenterer for barf og skulle finde mig i at blive kaldt for
hellig, fanatiker, nyreligiøs, osv.
Det er som om at visse her i gruppen mener at Barfere er frit bytte
på linie med at nogen også synes at feks jehovas vidner er det.
At det bliver pakket pænt ind i smileys hjælper ikke meget på det
når selve tonen ikke er særlig humoristisk.

Læs du lige selv dit eget indlæg igennem igen og se om du selv ville
opfatte det som værende særligt venligt i tonen.
Jeg er ikke et lille barn der behøver dig til at fortælle mig hvornår
jeg skal holde min kæft, det finder jeg helt selv ud af.

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 17-02-07 15:23

"pwh" skrev

> Du gjorde det jo på Hannes vejne,
> du skrev jo "Altså Jens, hvis jeg var Hanne", og det er du vist ikke.

Du blander to indlæg sammen - men det er måske tilladt på usenet?

> [...]
> Det er som om at visse her i gruppen mener at Barfere er frit bytte
> på linie med at nogen også synes at feks jehovas vidner er det.

Okay. Du føler dig forfulgt. Jeg har for første gang udtalt mig om
barfskriveriet. Ergo forfølger jeg dig. Jo, jeg syntes du overreagerer.

> [...]
> Læs du lige selv dit eget indlæg igennem igen og se om du selv ville
> opfatte det som værende særligt venligt i tonen.

Tror ikke det hjælper, men ja!

> Jeg er ikke et lille barn der behøver dig til at fortælle mig hvornår
> jeg skal holde min kæft, det finder jeg helt selv ud af.

Det er da vist dig der ikke er særlig venlig?
Skal vi ikke stoppe den her, inden det bliver værre?

- Winnie, der stadig er venlig

Fra : pwh

Dato : 17-02-07 15:52

Winnie Schildknecht, skrev:
> "pwh" skrev

> Du blander to indlæg sammen - men det er måske tilladt på usenet?

Var det dig der skrev det eller ej ???
Jeg har opfattet den nuværende diskussion med dig som en udløber af
det indlæg, eller starter vi på en frisk for hvert indlæg.

> Okay. Du føler dig forfulgt. Jeg har for første gang udtalt mig om
> barfskriveriet. Ergo forfølger jeg dig. Jo, jeg syntes du
> overreagerer.

Jeg holder ikke statestik over hvem der udtaler sig negativt om barf
x-antal gange, dit indlæg pissede mig bare lidt af da jeg endnu en gang
skulle skydes i skoene at jeg er frelst og hvad ved jeg.

> Det er da vist dig der ikke er særlig venlig?

Har jeg heller ikke påstået at jeg er lige nu.

> Skal vi ikke stoppe den her, inden det bliver værre?

Sikkert det fornuftigste.
Du kender mig sikkert godt nok til at vide at jeg bliver
muggen hvis jeg føler mig jokket over tæerne.

Men jeg er da altid villig til at modtage en undskyldning
fra dig, så er jeg ikke den der bærer nag.

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 17-02-07 16:08

"pwh" skrev

> Var det dig der skrev det eller ej ???

Var det et spørgsmål?

> [...]

> x-antal gange, dit indlæg pissede mig bare lidt af da jeg endnu en gang
> skulle skydes i skoene at jeg er frelst og hvad ved jeg.

Dit problem, ikke mit

> Har jeg heller ikke påstået at jeg er lige nu.

> Sikkert det fornuftigste.
> Du kender mig sikkert godt nok til at vide at jeg bliver
> muggen hvis jeg føler mig jokket over tæerne.

Ja, jeg har da set det et par gange
Men det skal nu ikke afholde mig fra at sige min mening, heller ikke til dig

Jeg gider bare ikke være centrum i en diskusion, der åbenbart handler om
noget helt andet. Derfor stopper jeg den fra min side

> Men jeg er da altid villig til at modtage en undskyldning
> fra dig, så er jeg ikke den der bærer nag.

Så har vi da lidt til fælles
En undskyldning får du nu ikke...

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 17-02-07 16:29

Winnie Schildknecht, skrev:
> "pwh" skrev

> Var det et spørgsmål?

Normalt betyder et ?-tegn vel at man spørger om noget.
Ja, så det var self et spørgsmål.

>>> Okay. Du føler dig forfulgt. Jeg har for første gang udtalt mig om
>>> barfskriveriet. Ergo forfølger jeg dig. Jo, jeg syntes du

> Dit problem, ikke mit

Du syntes da åbenbart at det var et problem for dig at du skulle
lægges andres udtalelser til last.
Så må jeg svarer som dig, dit problem, ikke mit.

> Ja, jeg har da set det et par gange
> Men det skal nu ikke afholde mig fra at sige min mening, heller ikke
> til dig

Betemt ikke, det er heller ikke min intention.
Men så hjælper det jo ikke hvis du vil stoppe diskussionen
bare fordi du ikke føler jeg er venlig, så længe jeg jeg skriver pænt
til dig må det vel værer ok.
Start ikke på noget du ikke kan gennemfører alligevel.

> Jeg gider bare ikke være centrum i en diskusion, der åbenbart handler
> om noget helt andet. Derfor stopper jeg den fra min side

Det er dig der har startet en totalt OT diskussion,
eller skal jeg også have skyld for at have gjort det.
Jeg har vel lov til at forsvarer mig mod urimelige angreb.

> En undskyldning får du nu ikke...

Det havde jeg heller ikke regnet med,
men du skulle da have chanchen.

Så må jeg jo med god samvittighed kunne bruge samme vendinger
som dig mod dig selv en anden god gang.
Jeg skal nok huske godt med smileyer så jeg kan dække mig bag
dem bagefter.

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 17-02-07 16:34

"pwh" skrev

> [...]
> som dig mod dig selv en anden god gang.
> Jeg skal nok huske godt med smileyer så jeg kan dække mig bag

Som skrevet tidligere - jeg stopper den her. Du kan fortsætte som du lyster

Hov, der var et smiley for meget. Det må du få Jens...

- Winnie, der egentlig hellere vil bruge sin lørdag på noget helt andet

Fra : pwh

Dato : 17-02-07 17:38

Winnie Schildknecht, skrev:

> Som skrevet tidligere - jeg stopper den her.

Jeg siger mange tak.
Kan alligevel ikke se formålet med dine indlæg
i denne tråd, støj ville jeg kalde det.

> Du kan fortsætte som du
> lyster

Som skrevet tidligere, du behøver ikke fortælle
mig hvornår jeg skal skrive eller lade værer.
Det gør jeg helt som det passer mig.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 17-02-07 12:05

Winnie Schildknecht, skrev:

> - Winnie, der får associationer til ny-religiøse sekter

Skal du lave den slags lignelser må det værer tørfodrerne
der er de nyreligiøse, den "religion" er kun 40-50 år gammel.
Barf "religionen" stammer helt tilbage fra da hunden kom til verden.
Så hvem det lige er der er frelste af en ny religion i denne gruppe,
og hvem der ikke er vil jeg tillade mig at sætte spørgsmålstegn ved.

/Jens
(som er træt af at blive kaldt fanatiker, missionær, religiøs, ect)

Fra : Morten Paulsen

Dato : 17-02-07 15:01

Winnie Schildknecht <winnie@schildknecht.123dk> skrev:

>Din nedladenhed
>overfor andre ikke-barfere, er
>desværre ikke så imponerende

Ja klaaaaaaamt manner

--
MP

Fra : Søren LH

Dato : 17-02-07 10:35

> [...]
>
> Hej Søren
> Ja. se det var en god oplysning, som jeg vil prøve.

Hej Hanne

Fint. Du kan evt. vende tilbage her i gruppen og fortælle hvordan det gik.

(Til gengæld vil jeg nok prøve barf på katten, fordi effekten af amiQure
ikke holdt. Jeg venter bare på at jeg får taget mig sammen til at sætte mig
ind i hvordan man barfer katte )

Mvh
Søren

Fra : JB

Dato : 17-02-07 10:58

> [...]
>>

> (Til gengæld vil jeg nok prøve barf på katten, fordi effekten af amiQure
> ikke holdt. Jeg venter bare på at jeg får taget mig sammen til at sætte

Hej Søren.

Du kan jo prøve at give din kat daggamle kyllinge (de er døde). Dem kan du
få her www.triova.dk Det giver en rigtig flot pels.

Hilsen
Jytte

Fra : Søren LH

Dato : 17-02-07 11:58

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej Søren.
>
> Du kan jo prøve at give din kat daggamle kyllinge (de er døde). Dem kan du

Hej Jytte,

OK, jeg kender dem godt, men tak for tip om hvor man køber dem. Men kosten
skal vel varieres mere end det....

Mvh
Søren

Fra : JB

Dato : 17-02-07 12:16

> [...]
>
> Hej Jytte,
>
> OK, jeg kender dem godt, men tak for tip om hvor man køber dem. Men kosten

Hej Søren.

Mine 5 katte får hver 2 kyllinger om dagen. Så får de det samme rå kød, som
hundene får. Men hvis jeg prøver at komme bare en lille smule grønt i kødet,
så rører de det ikke. Katte har jo deres egen mening om hvad der er godt.
De får så også lidt tørfoder, men kun ca 50 - 100 g om dagen til deling.
De har alle 5 en meget flot og stor pels.
Jeg ved nogen fodrer deres katte med mus (døde), som kan købes i
foderforretninger, det har jeg ikke prøvet.

Jeg kender flere der fodrer deres katte med tørfoder og daggamle kyllinger.
Jeg har ikke hørt om problemer med at fodre på den måde.

Hilsen
Jytte

Fra : JB

Dato : 17-02-07 12:23

> [...]
>
> Jeg kender flere der fodrer deres katte med tørfoder og daggamle
> kyllinger. Jeg har ikke hørt om problemer med at fodre på den måde.

Jeg glemte før, hundene får også daggamle kyllinger et par gange om ugen. De
indeholder mange proteiner og vitaminer. Selvom vi nu bor på Langeland,
køber vi kyllinger sammen med andre og henter dem i Korsør.

Hilsen
Jytte

Fra : pwh

Dato : 17-02-07 12:13

Søren LH, skrev:

> OK, jeg kender dem godt, men tak for tip om hvor man køber dem. Men
> kosten skal vel varieres mere end det....

Der står lidt her Søren
http://www.mainecooninfo.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=index&catid=&topic=9

Jeg satser også på at begynde og barfe min kat når der er 100% styr
på at barfe hundene.
Pt bliver den ½-barfet med fisk og hjerter + egen fangst ved
siden af dens tørkost (Olivers)

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 17-02-07 15:45

> Der står lidt her Søren
> http://www.mainecooninfo.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=index&catid=&topic=9

Tak for linket.

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 17-02-07 10:43

> [...]
>
> Hej Søren
> Ja. se det var en god oplysning, som jeg vil prøve.

http://www.amiqure.com/EN_frameset_huidvacht_hond.html

Jeg har købt det til katten i Tåstrup Dyrehandel / Anne Sørensen.

Hvis du bor i området kan jeg anbefale en snak med den søde Anne Sørensen,
hun ved mere end de fleste om pelsproblemer og andre problemer hos hunde og
katte. Selv dyrlægerne ringer til hende for at få råd.

Mvh
Søren