Positive nyheder
Fra : Leyna

Dato : 16-02-07 09:41

Nu ved jeg jo at flere herinde spændt har fulgt med i "mine" hvalpes
historie, så jeg vil da lige berette om min dag i går.

Hen på eftermiddagen dukker naboen op her og fortæller at han er
blevet ringet op af Ålborg politi. De har anholdt nogle bøller, og
fundet et par hundehvalpe. Manglede han mon 2 hvalpe?
Jo, det gjorde han da, og han får at vide at de kender opholdsstedet
på den ene hvalp, og han får et tlf. nr. til damen der har hvalpen.
Hvalpen er den lille "rottweiler", og damen vil gerne beholde hunden,
så min nabo og den nye ejer (som har fået hunden forærende - af hvem
vil hun ikke ud med) aftaler en pris og damen betalte så i går aftes.
Så denne hund har fået et nyt hjem, og damen var glad for hunden, så
det er som det skal være.
Den anden hvalp var der vist ingen der var helt sikre på hvor befandt
sig, men det vidste damen med den første hvalp så, og hun tilbød at
hente og bringe den, så sent i går aftes ringede det igen på min dør,
og udenfor stod min nabo. "Se hvad jeg har" udbrød han stolt, og inde
i hans bil sad den lækreste sorte labradorhvalp. Tak for kaffe, hvor
var den blevet stor, men det er Oy jo osse, såeh...
Men ingen af hundene ser ud til at være blevet mishandlet, og de har
da i hvert fald osse fået mad nok, og så er jeg rigtig glad for at de
nu er kommet "hjem". Ganske vist er det jo kun den ene der har fundet
sig et blivende hjem, men alligevel.

De nærmere omstændigheder kender jeg så ikke, men det lader til at det
er et betændt og dybt kriminelt miljø de stakkels hunde var havnet i.
De to tyveknægte står i hvert fald til 6 års fængsel hver, så det er
nok ikke kun hvalpetyveri de har på deres samvittighed.

Og så endnu en positiv nyhed, nu jeg er i gang. Naboen er jo, som jeg
vist har nævnt før, temmelig meget "bonde", og hunde tager man til
dyrlægen når de er syge, men ellers ikke. Men nu har jeg punket ham
lidt omkring hvor vigtigt det er at hundene bliver vaccineret, og at
det vil øge hans mulighed for at få dem solgt, så nu snakker han altså
om vaccinationer. YES!!! Han er ikke så villig til at få dem chippet,
men det er jo heller ikke det vigtigste. Det kan de nye ejere selv få
gjort, men vaccinationerne er vigtige for deres helbred.

Ville bare lige dele glæden med jer.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 09:56

Leyna, skrev:

> Nu ved jeg jo at flere herinde spændt har fulgt med i "mine" hvalpes
> historie, så jeg vil da lige berette om min dag i går.

Det er snart en hel roman

> [...]
> De to tyveknægte står i hvert fald til 6 års fængsel hver, så det er
> nok ikke kun hvalpetyveri de har på deres samvittighed.

Gad vide hvad deres ide med at stjæle dem har været,
godt de ikke var blevet mishandlet/misrøgtet

> YES!!! Han er ikke så villig til at få dem chippet,
> men det er jo heller ikke det vigtigste. Det kan de nye ejere selv få
> gjort, men vaccinationerne er vigtige for deres helbred.

Enig.
Mærkningen kan den næste ejer selv sørge for, det gjorde
jeg da også med Angel mod et nedslag i den aftalte pris.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 16-02-07 11:49

On Fri, 16 Feb 2007 09:55:47 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det er snart en hel roman

hehe... Jow, men man snakekr jo osse om det der optager en, ikk'?

>Gad vide hvad deres ide med at stjæle dem har været,
>godt de ikke var blevet mishandlet/misrøgtet

Jeg ved det ikke, men hovedsagen er osse at de ikke er kommet noget
til.

Fra : Hm

Dato : 16-02-07 09:57

"> Ville bare lige dele glæden med jer.

Hej Leyna
jeg forstår godt din glæde, den uvished om hvad der er sket med de små
hvalpe er næsten ikke til at holde ud at tænke på, men hvor er det godt, at
de nu er i gode hænder, jeg syntes det lyder til at du er ved at få din nabo
til at blive en rigtig god hunde ejer, så din ihærdige indsats er ved at
vise resultater, godt gået Leyna.
Hilsen
Hanne

Fra : Leyna

Dato : 16-02-07 11:51

On Fri, 16 Feb 2007 09:57:25 +0100, "Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote:

>jeg syntes det lyder til at du er ved at få din nabo
>til at blive en rigtig god hunde ejer, så din ihærdige indsats er ved at
>vise resultater, godt gået Leyna.

Tak tak. Naboen virker på mig som en lidt enfoldig mand, men han hører
altså efter hvad jeg siger, og tager det osse til efterretning. Det er
rart at man har fået lidt respekt. Det er ikke så nemt at opnå som
kvinde og så fra København. Hvad forstand har sådan nogle på dyr?

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 10:59

> Ville bare lige dele glæden med jer.

Det var da rigtig dejlige nyheder, at hvalpene trods alt har det godt.

Herligt, at din nabo vil vaccinere hvalpene. Hvor mange hvalpe er der
forøvrigt tilbage ? Han kan jo få lidt mængderabat hos dyrlægen. Vi betaler
ca. 600 kr. pr. hvalp for vaccine, chip, sundhedsbog og registrering i
hunderegistret. Mange hvalpekøbere sætter pris på, at det er gjort, når
hvalpen er klar til afhentning.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 16-02-07 11:54

On Fri, 16 Feb 2007 10:58:38 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Herligt, at din nabo vil vaccinere hvalpene. Hvor mange hvalpe er der
>forøvrigt tilbage ?

Nu er der så 3 igen. Den nyligt afhentede tror jeg dog hurtigt kan
blive afsat, da det er en hanhund (og helt utrolig smuk tilligemed),
og de fleste vil altså have hanner.

> [...]
>ca. 600 kr. pr. hvalp for vaccine, chip, sundhedsbog og registrering i
>hunderegistret. Mange hvalpekøbere sætter pris på, at det er gjort, når

Det var da billigt. Jeg har givet næsten det dobbelte for Oy's
vaccinationer og chipning. :(

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 12:31

> Det var da billigt. Jeg har givet næsten det dobbelte for Oy's
> vaccinationer og chipning. :(

Jeg gav også ca. 900-1000 kr., da Biva skulle chippes og vaccineres, ( det
er så også ca. 1½ år siden ) men som sagt, så kan naboen nok få lidt
mængderabat med flere hvalpe.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 16-02-07 15:32

"Leyna" skrev

> [...]
> blevet ringet op af Ålborg politi. De har anholdt nogle bøller, og
> fundet et par hundehvalpe. Manglede han mon 2 hvalpe?

Det var dog en dejlig nyhed. Og endnu skønnere, at det lader til de har haft
det godt

- Winnie

Fra : Kim H.

Dato : 17-02-07 10:46

> om vaccinationer. YES!!! Han er ikke så villig til at få dem chippet,
> men det er jo heller ikke det vigtigste. Det kan de nye ejere selv få
> gjort, men vaccinationerne er vigtige for deres helbred.

Nu ved jeg ikke hvor gamle hvalpene er, men er det ikke noget med at hvis
hvalpene er over 4 mdr. så skal de være chippet/tatoveret, ifølge
"Bekendtgørelse af lov om hunde" §1.

Kim

Fra : Leyna

Dato : 17-02-07 12:12

On Sat, 17 Feb 2007 10:46:03 +0100, "Kim H." <futtown@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Nu ved jeg ikke hvor gamle hvalpene er, men er det ikke noget med at hvis
>hvalpene er over 4 mdr. så skal de være chippet/tatoveret, ifølge

Det ved jeg faktisk ikke. Oy er jo blevet chippet og vaccineret, og at
resten af dem bliver det er så ikke noget jeg vil blande mig i. Okay,
jeg vil godt have dem vaccineret, men chipningen må nuværende
ejer/fremtidig ejer altså selv om. Det er ikke mit ansvar.

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-02-07 19:25

Leyna wrote:
> [...]
> dem chippet, men det er jo heller ikke det vigtigste. Det kan de
> nye ejere selv få gjort, men vaccinationerne er vigtige for deres

*YES* Leyna, så gik mit ønske i opfyldelse. Det er netop lige det jeg
har gået og håbet på siden de små forsvandt, selvom håbet efterhånden
var svundet lidt. Jeg har tænkt meget på dem, og gruet for hvad de
måske var kommet ud for.

Pragtfuldt at høre, at de var uskadte Så er der da lidt
retfærdighed til her i verden.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats