Fire hunde bidt ihjel af kamphunde
Fra : Master of foul smell~

Dato : 16-02-07 09:28

Antallet af kamphunde-angreb eksploderer i Danmark. På blot to
uger er fire hunde bidt ihjel, og nu må der gribes ind, mener Dansk Kennel
Klub

http://ekstrabladet.dk/112/article271828.ece

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 09:50

Master of foul smell and odour, skrev:
> Antallet af kamphunde-angreb eksploderer i Danmark. På
> blot to uger er fire hunde bidt ihjel, og nu må der gribes ind, mener
> Dansk Kennel Klub

Det er nok primært et storbyproblem.
Her i Rødovre (udkanten af Kbh) hvor jeg bor synes jeg ikke jeg
ser specielt mange kamp/muskelhunde.
Men jeg mødte da en narkoman (sagde han selv) på Engen for nylig
med en blanding af Pittbull/Amstaff/Dogo Argentino.
Den var dog ikke mere sprød end at min Lab/Rotte tæve kunne
"forklarer" den hvem der er Engens stærkeste hund, det er hun
Hans hund var da også noget af det kærligste at snakke med,
så meget af det ligger uden tvivl også i socaliceringen.

> http://ekstrabladet.dk/112/article271828.ece

Den slags artikler tror jeg kun er med til at gører problemet størrer,
det virker som en reklame på de forkerte mennesker,
men det er Ektrabladet nok bedøvende ligeglade med så længe det sælger.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 16-02-07 14:53

> [...]
> Hans hund var da også noget af det kærligste at snakke med,
> så meget af det ligger uden tvivl også i socaliceringen.

Bestanden af den slags hunde består vist her i mit område af 2 staffer og en
dogo/rotte-blanding. Der er ikke én af dem som ikke har ladet Vizla være den
der fortæller hvor skabet skal stå. De to staffer må endda holdes adskilt
Vizla, for de kan slet ikke håndtere hende. Alle tre er da i øvrigt søde og
lækre hunde.

> Den slags artikler tror jeg kun er med til at gører problemet størrer,
> det virker som en reklame på de forkerte mennesker,
> men det er Ektrabladet nok bedøvende ligeglade med så længe det sælger.

Ja, ekstrabladet skriver hvad deres publikum gerne vil underholdes af at
læse lige for tiden. Det kan man ikke lave meget statistik af.

Mvh
Søren

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 16-02-07 15:27

> [...]
> det virker som en reklame på de forkerte mennesker,
> men det er Ektrabladet nok bedøvende ligeglade med så længe det sælger.

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=863116
Hjælper det på seriøsiteten at Berlingske tidende oxo har taget emnet op?
Det handler jo ikke om at ALLE kamphundene er bidske, men lidt for mange af
dem, er det.
Og at endnu flere ejere af den slags hunde, knapt ved hvad der er op og ned
på en hund, og derved ikke forstår sig på hvordan man er en god leder. Og
holde de forkerte tendenser nede.

VH Pernille

Fra : pwh

Dato : 16-02-07 15:58

Pernille Højgaard, skrev:
> [...]
> Hjælper det på seriøsiteten at Berlingske tidende oxo har taget emnet
> op? Det handler jo ikke om at ALLE kamphundene er bidske, men lidt

Siger heller ikke at det er specielt useriøst, men mediernes fokus på
probemet tror jeg er med til at forstærke det.
Og mediernes interesse i problemet er at sælge,
uanset hvad der står på avisen.

> Og at endnu flere ejere af den slags hunde, knapt ved hvad der er op
> og ned på en hund, og derved ikke forstår sig på hvordan man er en
> god leder. Og holde de forkerte tendenser nede.

Hvis du gennem tiden har læst lidt om hvad jeg ellers har udtalt
om kamhunde, ville du vide at jeg er den sidste der skal overbevises.
I mine øjne er det en race der ikke burde avles mere
så den kan uddø i al fredsommelighed.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 16-02-07 18:46

On 16 Feb., 15:27, "Pernille Højgaard" <p...@praxis-it.NOSPAM> wrote:

> [...]
> på en hund, og derved ikke forstår sig på hvordan man er en god leder. Og

For nogle måneder siden var der en temaaften om hunde på en tysk
regionalstation. Der viste de blandt andet hvorledes en repræsentant
for "Ordnungsamt" førte tilsyn med kamphunde, som skal være
registreret i den delstat. I tyskland har de vidt forskellige
bestemelser afhængig af hvor man er.
Nå, men kontrollanten, en midaldrende dame, va rude for at tilse en
ejer af 3 kamphunde, som havde fået en børnehave som nabo, og der var
blevet givet påbud om et hegn, og det skulle hun kontrollere var i
orden. Hun fremhævede forøvrigt denne ejer som en seriøs
kamphundeejer. Så var hun på besøg i en park, hvor en kamphund der
havde fået påbud om snor og mundkurv blev antruffet uden nogen af
delene, og ejeren havde svært ved at kalde hunden til sig. Det
resulterede i en bøde, og en invitation til en prøve.
Ved prøven, som er en blanding af en karaktertest og en
lederkabsprøve, og som man kun bliver inviteret til hvis man har vakt
negativ opmærksomhed, vurderes om ejeren har styr på hunden, og
hundens mentale egenskaber. Man kan gå derfra med en hund uden nogen
form for påbud, eller påbud om at hunden altid skal holdes i snor
eller gå med mundkurv. Overholdes påbuddene ikke, kan hunden fjernes.
Hende der blev nakket i parken, dumpede til prøven, og fordi hun
allerede havde fået påbud som hun havde ignoreret, skullehunden
fjernes, hun fik den ikk eengang med hjem efter prøven, det var
straksafregning.
Inspektøren var også ude og se på en hund der skulle have gjort dit og
dat, her havde hun en anelse om falsk anmeldelse, og det viste sig da
også at være rigtigt.
Således tacklede man problemerne i byen Hagen.
I Hamburg er det blevet til mere i retning af kollektiv straf for alle
hundeejere, og takket været en dyreværnsorganisations utidige
indblanding, er der startet en hundehaderkampange, hvor nogen går og
gemmer lækkerier med indbyggede barberblade i buskene hvor der færdes
mange hunde.

Herhjemme er det nok at politiet tager henvendelser alvorligt, hvilket
de desværre ikke altid gør. Det er som om at problemerne skal have lov
til at udvikle sig for alvor, inden nogen tager et ansvar.

Hilsen Kim

Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-07 23:46

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
On Feb 16, 1:52 pm, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> Giv dusør for foto af kamphund, der ikke er i snor.
>
> Politi kan ikke klare at stoppe de mange kamp (og muskel) hunde fra
> at
> dræbe småkælehunde, så de mange der har fotoudstyr på sig skal vide,
> at hvis de skaffer politiet bevis på lovovertrædelse - hund og ejer
> adskilt og ingen snor at se, så får ejer en kæmpebøde og fotograf en
> pænt stor dusør. Måske man bør kræve at snor er lys og meget
> synlig.
>
> AT man skal løfte sin lille hund op over hovedet for at beskytte
> [...]

Enig, aflivning af de farlige hunde er også en løsning.

BW: DEt er altid godt at starte med
1. det gode
2. en ikke uigenkaldelig løsning

Det ku jo være at der var undskyldninger, og en bøde tager ingen skade
af, og staten mangler indtægter og vi har ikke tid til al den
sagsbehandling som gør gå forud for dødsstraf mod den flinke ejers
kæreste eje.

JEg tillader mig at X-poste til dk.videnskab hvor man ofte har sans
for smarte tekniske løsninger - og jeg mener lovpåbud om strømhalsbånd
med remotekontrol er god ide - og de bør ikke være ulovlige.