Hub eller switch ?
Fra : Michael

Dato : 01-07-01 21:02

hej!
Hvad er forskellen på en hub og en switchboks ?
Hilsen Michael

Fra : MJ

Dato : 30-06-01 21:09

den ene den hubber... og den anden switcher.

På en hub deles alle maskinerne om f.eks. 100 mbit.
På en switch har hver masine f.eks. 100 mbit. til rådighed.

Mads

Fra : Henning

Dato : 01-07-01 17:48

On Sat, 30 Jun 2001 22:08:52 +0200, "MJ" <salg@rolator.dk> wrote:

>den ene den hubber... og den anden switcher.
>
>På en hub deles alle maskinerne om f.eks. 100 mbit.
>På en switch har hver masine f.eks. 100 mbit. til rådighed.

Absolut ikke - en hub er en "dummy" fordeler, som sender alle signaler
fra alle maskiner videre til alle andre maskiner.
En switch er en "intelligent" hub - når først den kender hvad der
sidder på hver enkelt port, bliver kun trafik til den pågældende
maskine sendt til denne port.
Du kan derfor med en switch bedre fordele/belaste dit netværk uden de
store kollissioner.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : MJ

Dato : 01-07-01 19:29

Det er jo præcis det jeg siger.

Fra : Henning

Dato : 01-07-01 20:53

On Sun, 1 Jul 2001 20:28:34 +0200, "MJ" <salg@rolator.dk> wrote:

>Det er jo præcis det jeg siger.

Nej, ikke som jeg læser det! Det du siger er;
>På en hub deles alle maskinerne om f.eks. 100 mbit.
>På en switch har hver masine f.eks. 100 mbit. til rådighed.

Og det er ikke korrekt! Hvis serveren kun kan tilbyde 100Mbit, kan
hver af de 10 maskiner, ved fuld belastning, kun opnå 10Mbit hver -
ligemeget om du kører hub eller switch.
Men med switchen kan du optimere din trafik, så nettet ikke belastes
så hårdt med fejl-pakker.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 30-06-01 22:09

In article <tdq%6.125$rS6.5999@news.get2net.dk>, Michael wrote:
> hej!
> Hvad er forskellen på en hub og en switchboks ?
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub

Mvh. Jonas