Børnesikre telefon?
Fra : mfn

Dato : 17-02-07 12:18

I forlængelse af min generelle tråd om de smås "pillerier" vil jeg gerne
høre om i har nogen forslag til at børnesikre telefonen - ud ovet at skrue
den fast i loftet.

Hun er meget interesseret i telefonen... men det er jo ikke så smart når hun
lige vil "ringe til mormor" og så bare taster tilfældige tal ind... det er
fastnet jeg mener.

Fra : Allan Riise

Dato : 17-02-07 12:19

mfn wrote:
> [...]
>
> Hun er meget interesseret i telefonen... men det er jo ikke så smart
> når hun lige vil "ringe til mormor" og så bare taster tilfældige tal

Sæt den over børnehøjde.

--
Allan Riise

Fra : mfn

Dato : 17-02-07 14:03

> Sæt den over børnehøjde.

Tjahh... det kommer bare til at se lidt dumt ud med en hylde 1 meter over
sofaen til en telefon... Desuden hiver hun så bare i ledningen så kommer den
ned ;)

Fra : Holst

Dato : 17-02-07 14:23

mfn wrote:

> Tjahh... det kommer bare til at se lidt dumt ud med en hylde 1 meter over
> sofaen til en telefon... Desuden hiver hun så bare i ledningen så kommer den
> ned ;)

Du er ikke særlig initiativrig. Der er jo tonsvis af løsningsmuligheder

1. Sæt telefonen så hørt, at barnet ikke kan nå den
2. Sæt den i et rum, hvor barnet ikke kommer
3. Få en trådløs telefon, så er der ingen ledning, hun kan rive i
4. Køb en legetøjstelefon, hun kan lege med i stedet
5. Lær hende at holde fingrene fra telefonen

Fra : mfn

Dato : 17-02-07 14:55

> Du er ikke særlig initiativrig. Der er jo tonsvis af løsningsmuligheder

Ja ok. Det kunne bare være rarest hvis den fortsat kunne være i
vindueskarmen som den altid har gjort. Nu må jeg jo ud og have
forlængerkabler og den slags så. Derfor kunne løsningen med en kode være
smart...

> 1. Sæt telefonen så hørt, at barnet ikke kan nå den

Ja men det giver også "besvær" for os andre at den skal være 2 meter oppe.

> 2. Sæt den i et rum, hvor barnet ikke kommer

Heheh.... her i huset kommer barnet i ALLE rum. ;)

> 3. Få en trådløs telefon, så er der ingen ledning, hun kan rive i

Tjahhh... måske en løsning, men basen skal stadig 2 meter op.

> 4. Køb en legetøjstelefon, hun kan lege med i stedet

Er gjort... ikke sjovt når ingen svarer...

> 5. Lær hende at holde fingrene fra telefonen

DET er jo lige det. Nemmere sagt end gjort.

Fra : Allan Riise

Dato : 17-02-07 15:02

mfn wrote:

> Tjahhh... måske en løsning, men basen skal stadig 2 meter op.

Nej, min står i et aflåst skab, selve tlf. enheden har jeg på mig med en
clips i skjortelommen/buksen.

Har selv 3 små pilfingre drenge.

--
Allan Riise

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-02-07 06:46

"mfn" <jadahva@hotmail.com> wrote in

> Ja men det giver også "besvær" for os andre at den skal være 2 meter
> oppe.

Hvor høj er den 3 årige???

Fra : Bænni

Dato : 18-02-07 12:32

Kent Oldhøj wrote:
> "mfn" <jadahva@hotmail.com> wrote in

> Hvor høj er den 3 årige???

vhor svært ka det være??

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : mfn

Dato : 19-02-07 10:39

> Hvor høj er den 3 årige???

Det er ikke et spørgmål om hvor høj hun er men om hvor højt hun kan nå op.
Hun kan sagtens trække en stol hen til nogen hun vil ha fat i og så er hun
selv en meters penge + armlængde ja så er det 2 meter oppe
"sikkerhedszonen" er...

Fra : Bænni

Dato : 19-02-07 12:06

mfn wrote:

> [...]
> Hun kan sagtens trække en stol hen til nogen hun vil ha fat i og så er hun
> selv en meters penge + armlængde ja så er det 2 meter oppe

hold da op hvor problematisk - for hvad hvis nun nu tager en pind på 1,5
meter......

.... så blir du nødt til at leje lejligheden ovenover og fjerne
etageadskillesen......

hvad gør man dog ikke for de kære små?

Fra : Dorthe

Dato : 19-02-07 15:08

Bænni skrev:

> [...]
> meter......
>
> ... så blir du nødt til at leje lejligheden ovenover og fjerne

Jeg har ikke fulgt debatten - men helt ærligt, er det ikke noget med at
lære tøsen at hun skal holde fingrene væk???

/Dorthe - naiv 1. gangsmor til en på 8 mdr

Fra : Bænni

Dato : 19-02-07 20:46

Dorthe wrote:

> Jeg har ikke fulgt debatten - men helt ærligt, er det ikke noget med at
> lære tøsen at hun skal holde fingrene væk???
>
> /Dorthe - naiv 1. gangsmor til en på 8 mdr

LOL - endelig en der har fattet budskabet

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-02-07 19:40

> Det er ikke et spørgmål om hvor høj hun er men om hvor højt hun kan nå
> op.

Det lyder mere som et spørgsmål om manglende vilje hos forældrene. Der er
tilsyneladende en undskyldning til enhver løsning. Vel at mærke på et
problem stortset alle andre forældre har løst.

Min datter på 2,5 har samme forkærlighed for telefoner som din. Vi har
midlertidigt byttet om på den trådløse og den stationære telefon. Den
stationære er nu i vores elektroniske legerum hvor hun ikke har adgang
alene, mens den trådløse bruges i stuen hvor den kan lægges ude af syne.

Det gør livet en smule mere besværligt hvis vi er i legerummet når
telefonen ringer, men det overlever vi nok.

Problem løst.

Fra : Bænni

Dato : 19-02-07 20:57

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
>
> Det gør livet en smule mere besværligt hvis vi er i legerummet når
> telefonen ringer, men det overlever vi nok.

Få en telefon, der siger en lyd når der er ngoen der piller ved den:

F ex denne lyd og sagt med skinger og meget truende Dolph-stemme:

"Jeg er den slemme børnepornofotograf og nu kommer jeg og fotograferer
dig!!"

Så ska hun nok holde nalderne af fadet fremover!!

I kan måske endda putte chips ind i alle jeres fine accesories - køkken,
bil, møbler, hifi-udstyr osv osv - og jeres hjem vil altid være pænt og
præsentabelt og vennerne vil ikke være i tvivl om at i har styr på jeres
selviscenesættelse - og i tilgift ser der slet ikke ud som om der er børn!!!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-02-07 21:14

Bænni <davs@du.der> wrote in

> [...]
> være pænt og præsentabelt og vennerne vil ikke være i tvivl om at i
> har styr på jeres selviscenesættelse - og i tilgift ser der slet ikke

Hvilken del af "problem løst" var det du ikke forstod?

Fra : JS

Dato : 20-02-07 18:28

mfn wrote:

> [...]
> være smart...

> Ja men det giver også "besvær" for os andre at den skal være 2 meter

Det er et meget højt barn du har...

Fra : Bænni

Dato : 17-02-07 17:04

mfn wrote:

> Tjahh... det kommer bare til at se lidt dumt ud med en hylde 1 meter over
> sofaen til en telefon...

hjem med børn i ser ofte "dumme" ud.....

Desuden hiver hun så bare i ledningen så kommer den
> ned ;)

en skrue, og så er den fastgjort

Fra : Patruljen

Dato : 17-02-07 12:33

On 17 Feb., 12:19, "Allan Riise" <a...@pc.dk> wrote:

> Sæt den over børnehøjde.
>
> --
> Allan Riise

Nja. Du kunne også vælge, at afmystificere dender spændende ting, ved
at hjælpe hende med at ringe op og foretage en samtale - her og der -
til folk hun kender.

Venlig hilsen Bruun

Fra : mfn

Dato : 17-02-07 14:03

Nja. Du kunne også vælge, at afmystificere dender spændende ting, ved
at hjælpe hende med at ringe op og foretage en samtale - her og der -
til folk hun kender.

Ja det gør vi skam også i stor stil. Det skærper blot interessen ;)

Fra : ThomasB

Dato : 17-02-07 13:16

"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hun
> lige vil "ringe til mormor" og så bare taster tilfældige tal ind... det er

Hvis du har TDC, kan du få en pinkode du skal taste inden du kan ringe ud.

Giv hende sin egen telefon at lege med.

Fra : mfn

Dato : 17-02-07 14:05

> Hvis du har TDC, kan du få en pinkode du skal taste inden du kan ringe ud.

Øv jeg har tele2. De tkunne ellers være en god løsning. Måske de har det
samme... må jeg hitte ud af.

> Giv hende sin egen telefon at lege med.

Det har hun haft længe. Legetøjstelefoner, gamle mobiler, og sågar en
fjernbetjening fra en gammel video. Det er jo bare ikke så sjovt når ingen
svarer i dem ;)

Fra : Patruljen

Dato : 17-02-07 16:08

On 17 Feb., 14:03, "mfn" <jada...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> til folk hun kender.
>
> Ja det gør vi skam også i stor stil. Det skærper blot interessen ;)

En almindelig pædagogisk overvejelse er. Når indholdet ikke kan
kontrolleres - så kan rammen.
Altså imødekommes barnets behov men rammen er sat. " Vi kan gøre det
på det eller det tidspunkt, og i så eller så lang tid ".

Barnet har en interesse i den telefon. Det skal undersøges nærmere.
Du kan så ignorere det behov med forbud. Eller du kan imødekomme på
tidspunkter, DU vælger og i så lang tid DU vælger. Og i undersøger
emnet, i dette tilfælde en telefon, sammen -

Fremfor at møde barnet med tilbagevendende afvisninger - er svaret så.
Ja. Vi kan gøre det - og så tegnes rammen op.

Venlig hilsen Bruun

Fra : André Høstrup

Dato : 17-02-07 16:21

Der findes trådløse telefoner hvor der er tastatur lås på, visse modeller
som dem vi selv har fra panasonic, de har både tastaturlås samt mulighed for
at sætte pinkode på for udgående opkald, købt i TDC for ca. 2 måneder siden
til omkring 600 på tilbud

--
Mvh. André Høstrup

Fra : André Høstrup

Dato : 17-02-07 16:31

Beklager men den ville ikke virke her

Søg efter Panasonic 203 under trådløse telefoner på tdc's shop på deres
hjemmeside.

Det er et sæt med 3 enheder.

Mvh. André Høstrup

Fra : Holst

Dato : 17-02-07 17:00

André Høstrup wrote:

> Beklager men den ville ikke virke her

Den kommer nu fint frem, hvis man klikker på linket.

Fra : Patruljen

Dato : 17-02-07 17:38

On 17 Feb., 17:03, Bænni <d...@du.der> wrote:

> hjem med børn i ser ofte "dumme" ud.....
>
> Desuden hiver hun så bare i ledningen så kommer den

> [...]

Ja. Man kan også købe en jernkasse og så stille den trådløse
hjemmetelefon i 2 meters højde. Og håbe pigen ikke finder ud af at
bruge en skærebrænder -

Det fjerne ikke barnets behov eller interesse for dender spændende sag
-
Måske og sandsynligvis endog det modsatte. Den bliver omgærdet med
endnu højere spænding.

Det må være i alles interesse, at pille enhver spænding ud istedet for
det modsatte.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 18-02-07 22:27

On 18 Feb., 12:32, Bænni <d...@du.der> wrote:

> vhor svært ka det være??

At opdrage til ansvarlighed fremfor lydighed er ikke en let kunst -
art
Men ansvarlige individer fremfor - lydige. Hvad foretrækker vi ?
Transaktionsanalysen fortæller en del om denher vinkel.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Bænni

Dato : 19-02-07 00:18

Patruljen wrote:

> At opdrage til ansvarlighed fremfor lydighed er ikke en let kunst -
> art

det er sku da til gengæld ikke en kunst at knalde telefonen op over
børnehøjde - det behøvs man skunte læse amerikanske psykologbøger om -
højest lidt populær mekanik...

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 18-02-07 23:24

On 17 Feb., 12:18, "mfn" <jada...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> lige vil "ringe til mormor" og så bare taster tilfældige tal ind... det er

Vi har taget stikket ud ved telefonen i stuen så kan hun lege med med
den.
Vi tager så bare telefoenen i soveværleset eller køkkenet og dem får
hun at vide er mors eller fars og vi ikke vil have hun piller ved dem.
Selvfølgelig har vi skulle sige det mange gange. Der er ingen der
siger det skal være let Men det har hjulpet meget at hun må pille
ved den i stuen.

Jeg tror telefoner er en af de ting der virkelig har en magnetisk
tiltrækning på små børn.

Når interessen falder på telefonen så prøv at afled. En blok frem og
så tegne lidt sammen feks.

LN

Fra : Bænni

Dato : 19-02-07 00:22

spoi@sol.dk wrote:

> [...]
> tiltrækning på små børn.
>
> Når interessen falder på telefonen så prøv at afled. En blok frem og

det er da lidt påfaldende at det kun er piger der blir omtalt som
interesserede i den skide telefon.....

.....og at det er fædre der skriver om det.... hehe