En moderne askepot historie
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 16-02-07 13:45

Jeg troede at jeg havde læst alt, men nogen gange kan skønlitteraturen
overgås af virkeligheden.

http://drphil.com/shows/show/706/

Resume:

a) Far og mor får en datter.
b) Mor dør.
c) Datteren bliver ked af det.
d) Faderen finder sted-mor,
e) Barnet kan ikke lide sted-mor og sted-søster
f) Far og Sted-mor lokker datter på ferie, men dumper hende på et skole, som
senere bliver lokket af myndighederne på grund af overgreb.
g) Datteren vender hjem til et liv i kælderen, da sted-søsteren har
overtaget hendes værelse. Flere af hendes personlige ting er væk.
h) Datteren bliver hevet med til et Dr. Phil show, da resten af familien
finder hendes opførsel egoistisk.

Så lang så skidt. Den gode doktor revser familien, da skolen ikke er hans
sponsor, men er den gode doktor kun ude i et dobbelmoralsk korstog? Jeg har
skrevet et lille indlæg.

http://www.center-validering.dk/da_muren_faldt.htm#tv1

Kommentar ønskes.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/da_muren_faldt.htm
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-02-07 17:55

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg troede at jeg havde læst alt, men nogen gange kan skønlitteraturen
> overgås af virkeligheden.

Er du ikke ualmindeligt voldsomt optaget af sådanne historier? Så vidt jeg
husker er det ikke første gang du har fokus på ekstreme amerikanske
opdragelsesmetoder.

Mvh. Lisbeth

Fra : C. Overgaard

Dato : 17-02-07 09:57

On 16 Feb., 17:54, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsen_FJ...@hotmail.com> wrote:

> Er du ikke ualmindeligt voldsomt optaget af sådanne historier? Så vidt jeg
> husker er det ikke første gang du har fokus på ekstreme amerikanske
> opdragelsesmetoder.
>
> Mvh. Lisbeth

Jeg prøver at kort sagt at oplyse folk om konsekvenserne af dobbelt-
indkomst samfundet, hvis vi fortsætter af samme sti, som vi er på vej
ud af.

USA er 10-15 år foran os. Også derover har ungerne i en periode fået
lov til at hænge ude på gaden og de har fundet sammen i grupper, som
sad og hang uden opsyn den halve nat - bandekriminalitet blev
resultatet, hvilket vi har set den spæde begyndelse til i nogle danske
byer.

Resultatet blev en markant nul-tolerance uden dialog. Også her er vi
godt på vej. Har du set det nye Egely på Fyn udefra?
http://www.kpc-byg.dk/Aktuelle_projekter_vis.asp?ReferenceID=879
Sammenlign udsendende med dette fængsel fra Serien "MTV Juvies"
http://www.mtv.com/ontv/dyn/juvies/series.jhtml

Ligheder - forskelle?

I Århus sidder en rådmand med navn Bjerregaard, som har en gruppe
unge, som i alt for mange år har været uden kommunikation og
vejledning fra deres forældre. De er unåelige jvf. en udtalelse og nu
vil han se på udenlandske modeller, som kan skabe resultater da vi
ikke kan selv efter hans mening. Der er kun et firma, som har 97%
succesrate og det er WWASP, som har en "skole" på Jamaica.
http://www.tranquilitybay.org/ Men vil vi ligge børn til skolen eller
vil vi leve med deres forbrydelser?

Det eneste vi mangler, hvis vi for alvor vil gå i amerikanernes
fodspor er at forældrene går aktivt ind i processen for at "redde dem
fra sig selv" (Nøjagtig det samme argument den australske regering
brugte for at fjerne børnene fra de indfødte forældre frem til 1970).

Så får vi også en industri af på overfladen vel-menende firmaer og
bevægelser, som via religion, sekt-dannelse, vildmarksterapi eller
semi-fængsler vil hjælpe forældrene med at skabe en "indre motivation"
hos barnet.

Hvornår skal vi som forældre redde barnet fra sig selv?

En mor lod sin unge blive hevet ud af sengen for at han kunne blive
stresset ude i ørkenen i dette program: http://en.wikipedia.org/wiki/Sagewalk
Årsag: Han var i tvivl om sin fremtid, deprimeret and manglede
selvdisiplin. http://portland.indymedia.org/en/2005/07/321890.shtml?discuss

Er det ikke normale teenage-problemstillinger? Han returnerede høflig
og hun har ikke indsigt til at se at han er hundeangst for skuffe sin
mor og dermed risikere tilbagesendelse. Han venter blot til at han er
18 år, så han kan komme videre med sit liv.

For at kunne etablere et rimeligt beslutningsgrundlag og se om vores
tæt ved perfekte system skulle mangle et eller andet, så må vi se på
udlandet fra tid til andet. Det kunne være at de havde fundet på noget
nyt.

Jeg kan afsløre at jeg IKKE har set noget på nogle som helst områder,
hvor vi reelt kan lære noget af udlandet. Græsset er ikke grønnere på
den anden side, men der er nogle, som kunne trænge til at se ind over
hækken til vores smørhul.

Mvh
Carsten Overgaard

Fra : Holst

Dato : 17-02-07 11:07

C. Overgaard wrote:

> Jeg prøver at kort sagt at oplyse folk om konsekvenserne af dobbelt-
> indkomst samfundet, hvis vi fortsætter af samme sti, som vi er på vej
> ud af.

Aha. Ja, det fremgik jo ikke særligt klart af dit første indlæg. Måske
skulle du bruge noget mere tid på i indlæggene at fortælle, hvad du
egentlig har på hjertet, inden du poster dine indlæg.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 20-02-07 15:58

"C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg prøver at kort sagt at oplyse folk om konsekvenserne af dobbelt-
> indkomst samfundet, hvis vi fortsætter af samme sti, som vi er på vej
> ud af.

Vil du diskutere "konsekvenserne af dobbelt-indkomst-samfundet", vil du
diskutere sammenhængen mellem "dobbelt-indkomst-samfundet" og ekstreme
amerikanske opdragelsesmetoder? Eller vil du helt specifikt diskutere de
ekstreme amerikanske opdragelsesmetoder, som du flere gange har postet
indlæg om?

Jeg er lidt usikker på, hvad det helt konkret er, der optager dig, siden du
har så voldsom fokus på lige præcis de ekstreme ameríkanske
opdragelsesmetoder, som jo også synes at fascinere dig (på en eller anden
måde) i al deres absurditet.

> [...]
> sad og hang uden opsyn den halve nat - bandekriminalitet blev
> resultatet, hvilket vi har set den spæde begyndelse til i nogle danske

Der var også unge på gadehjørne, da jeg var barn/ung! Og længe før.

Jeg var endog med i en af de "hærgende bander" hvis kriminelle udfoldelser
dog ikke strakte sig længere end til at overtræde forældres moralske forbud.
Og dét var vi ret gode til. Vi gik på æblerov, kyssede, drak øl, dyrkede
sex, så pornofilm før vi var gamle nok....

> Har du set det nye Egely på Fyn udefra?

Nej. Men nu har jeg, fordi jeg har fulgt dit link.

> Men vil vi ligge børn til skolen eller vil vi leve med deres forbrydelser?

Det er heldigvis ikke de eneste valgmuligheder vi har *S*

> Græsset er ikke grønnere på den anden side

Græsset er altid grønnere dér, hvor vi har vandet det!

Mvh. Lisbeth