MS Windows
briani 27239
erstatte WinXP Pro med WinXP Home OEM - h~
Fra : Preben Kaas

Dato : 17-02-07 15:48

Jeg har pt. installeret en "uægte" XP Pro, som jeg gerne vil have
erstattet af en "ægte" XP Home OEM.
Kan jeg uden videre installere(boote) fra Home CD'en og herunder
formatere C-drevet så XP Pro bliver slettet totalt eller skal jeg
formatere drevet på anden vis?

mvh
Preben
ved mail slet xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 17-02-07 16:28

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i meddelelsen

> Kan jeg uden videre installere(boote) fra Home CD'en og herunder
> formatere C-drevet så XP Pro bliver slettet totalt eller skal jeg
> formatere drevet på anden vis?

Ja - det kan du sagtens - på samme måde som du kunne boote på din uægte XP
pro... Du vil, når du vælger installations destination, få mulighed for at
formattere drevet - dette ligger dog ikke direkte i teksten, mener windows
spørger dig til hvilket filsystem du ønsker at benytte, og du kan her vælge
NTFS og FAT32, eller vælge at lade filsystemet være intakt... Her foreslår
jeg at du vælger NTFS, og så formattere installationen herefter dit C-drev,
og klargører bootsektor til win installation...

Held og lykke med det

/ Jonas

Fra : prebenkaas@hjallesen~

Dato : 18-02-07 17:59

On Sat, 17 Feb 2007 16:27:58 +0100, "Jonas M. Nielsen"
<jonas_FJERN_@mong.dk> wrote:

> [...]
>jeg at du vælger NTFS, og så formattere installationen herefter dit C-drev,
>og klargører bootsektor til win installation...

det gik over al forventning uden problemer af nogen art.
nu tilbagestår "kun" det store slid med at geninstallere en f......
masse programmer, men i morgen er der vel atter en dag.

Du skal have tak for din hjælp

mvh
Preben