MS Windows
briani 27239
Hvilken Vista version kan jeg skifte compu~
Fra : VET

Dato : 17-02-07 15:41

Jeg skal til at købe Vista men jeg har læst noget om aktivering således at
man ikke kan skifte for meget hardware eller endda computer for at den
bliver ugyldig.

Gælder dette aller versioner eller kun OEM version ?

Fra : wilstrup

Dato : 17-02-07 15:47

"VET" <nejtil@spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver ugyldig.
>
> Gælder dette aller versioner eller kun OEM version ?

oem -versionerne er principielt ifølge MS kun til brug på den computer, den
er købt til. Skifter man fx harddisk eller anden indmad i computeren, regnes
den for en ny computer og det kræver så en ny licens.

En ikke-oem version kan man indsætte på en computer - skifte computeren ud
og indsætte den i denne. Men kun i lige så mange computere, man har licens
til. Har du licens til en computer, må du sætte den ind i denne. Skifter du
så computer, må du sætte samme version ind i den nye, men skal så slette
eller destruere den Vista, som du installerede i den gamle.
Vil du have flere computere med Vista, skal du have licens til dem alle.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 17-02-07 17:59

> [...]
> bliver ugyldig.
>
> Gælder dette aller versioner eller kun OEM version ?

Det gælder ikke alle versioner (der er rigtig mange).

Men man har normalt 3 geninstallationer før den brokker sig.

Derefter ringer du bare til M$ og får den nulstillet.

Du har jo den originale kode, så det er intet problem.