MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista ???
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 16-02-07 20:54

Hej Hvis jeg nu køber en maskine (bygger selv af diverse dele...)
Og jeg så skifter bundkort eller grafikkort, kommer OEM licensen så
nogensinde til at kunne bruges til noget som helst?

Hvis JA, hvor tit må man så lave ændringer?

Hvis NEJ, hvilken Linux version minder mest om Windows?

Mvh Henrik

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 16-02-07 21:05

Henrik (Silkeborg) skrev:
> Hej Hvis jeg nu køber en maskine (bygger selv af diverse dele...)
> Og jeg så skifter bundkort eller grafikkort, kommer OEM licensen så
> nogensinde til at kunne bruges til noget som helst?

OEM licensen binder sig til maskinen. Og skal genaktiveres når der er
for store ændringer, men hvis man læser andre tråde om emnet skulle det
ikke være et problem.

> Hvis NEJ, hvilken Linux version minder mest om Windows?

Ikke helt relevant spørgsmål i denne gruppe...
Jeg vil anbefale ubuntu eller Kubuntu men ikke fordi de ligner windows -
fordi de er lette at installere og har stor hardwaregenkendelse og gode
supportsites.

MvH
/Andreas

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 17-02-07 14:03

Andreas Lorensen skrev:

> [...]
> Jeg vil anbefale ubuntu eller Kubuntu men ikke fordi de ligner windows -
> fordi de er lette at installere og har stor hardwaregenkendelse og gode

Der er også linspire eller freespire der reklamerer med at være meget
windows-alike.
Jeg har ikke prøvet dem og kan derfor ikke fortælle noget om dem.

/A

Fra : Kim S

Dato : 16-02-07 22:35

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis NEJ, hvilken Linux version minder mest om Windows?

Ingen af dem jeg har set. Linux er og bliver et nørde-styreprogram.
Prima for de der gider bruge ugevis for at sætte sig ind i det, ubrugeligt
for de der "bare vil ha' det nemt".

Mvh, Kim

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-02-07 23:27

Henrik (Silkeborg) wrote:

> Hvis NEJ, hvilken Linux version minder mest om Windows?

Ubuntu i forskellige verisoner er nogenlunde let at gå til, men
forvent at der er en indlæringskurve med samme facon som
Mount Everest for at bruge systemet. Bin there, done that,
Didn't get a t-shirt. Og uden at kunne læse engelsk. Glem alt
om Linux

..

mvh
Henning

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-02-07 00:20

Hej Henrik (Silkeborg), du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> hvilken Linux version minder mest om Windows?

Corel lavede med WordPerfect Office 2000 også en version til Linux.
Den kunne man også købe inkl. Linux OS baseret på Debian.

Det næsten forunderlige var, at den med OS kostede en fjerdedel af
Windowsversionen, og brugerfladende lignede til forveksling Windows 98.

Jeg legede dengang med tanken om at skifte men ville lige se tiden lidt
an. Det var meget heldigt, idet de efter allerede 1-2 år solgte
Linuxversionen med OS til et andet firma, der så vidt vides slet ikke
laver det mere.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rado

Dato : 17-02-07 03:33

On Sat, 17 Feb 2007 00:20:25 +0100, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

> [...]
>an. Det var meget heldigt, idet de efter allerede 1-2 år solgte
>Linuxversionen med OS til et andet firma, der så vidt vides slet ikke

Dette firma skulle vel ikke være Microsoft? ;)

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern