TDC og ADSL
Fra : Zilly ink

Dato : 30-06-01 20:49

Jeg bestilte for laaaang tid siden 128x512 ADSL hos TDC og blev lovet
en linie d. 11 juni.
Jeg skulle afhente en ISDN pakke i Hørsholm (bor i Helsingør) og skulle
så montere og forbinde delene inden denne dato + netkortet, forstås!
Mit ISDN så ikke ud som det på billedet, hvilket jeg fik at vide skyldtes at
jeg det gamle ISDN opsat.
Jeg sagde at jeg havde haft det lige mindre end et år, hvilket ikke kunne
være rigtigt da jeg i så fald ville have haft den rigtige opsætning.(?!)

Det betød at der skulle en tekniker ud og "opdatere mit gamle ISDN" for
at jeg kunne gøre det selv løsningen. (det koster !!)

D. 11 juni blev slettet og nu skulle jeg så vente til d. 29 juni, for at få lavet
hele herligheden på én gang.
Det skulle vel lige kunne slæbe an, hvis det ikke var fordi at TDC glemte
at komme.
Efter et større opklaringsarbejde med en TDC ansat, som ikke kunne se
andet end at min 11 juni-dato var blevet sløjfet og at der ikke var lavet en
ny aftale, gør at nu kan jeg først få entekniker ud d. 23 juli.

???:
1: Teknikeren der opsatte mit ISDN gav mig en opsætning som ikke var tidsvarende og følgelig gør at jeg ikke kan gøre det selv, som
jeg burde
kunne skulle! (uptodate burde være gratis.....ik´??)

2: TDC glemmer at indføje en ny teknikerbesøg og åbningsdato.
(tydelig aftale i tlf.)

3: Jeg tager fri fra arbejde for at være tilstede mellem 7:30 og 16:00.
(TDC udeblev) (De modtager næppe en regning på en dagsløn)

4: Ventetid. (som bekendt er _urimelig lang_ for den der venter)

Jeg gider ikke at brokke mig i smadder over dette, men hvad må man med
rimelighed kunne forvente/forlange som kompensation for dette.

fri tekniker + db-speed i 3 mdr...??

--

Flemming
NYT: www.zillyink.dk

Fra : Peter T.

Dato : 01-07-01 01:05

"Zilly ink" <flem@worldonline.dk> wrote in message

> fri tekniker + db-speed i 3 mdr...??

Tja... Hvorfor ikke? :) Men jeg går ud fra du mener adsl, når du skriver
isdn.

Har selv en sjov oplevelse med teledk. Dog ikke så omfattende, som din.

Jeg ringede til TDC bredbånd d. 12.juni og bestilte
gør-det-selv-bredbåndpakken. Damen i den anden ende sagde stolt at jeg
havde vundet i lotteriet og at jeg kunne forvente en pakke med posten senest
3-5 dage efter og at alt skulle være klart, når pakken kom. Der kom ingen
pakke og jeg ringede igen. Der fik jeg at vide, at der går 8 dage fra
produktet er bestilt til at hun kunne se noget på sin skærm. Hun kunne
ingenting se på sin skærm. Ok. I mellemtiden tager jeg væk og er ikke
hjemme i et par uger. Fredag d. 21/6 ringer jeg hjem til bofællesskabet for
at høre at de havde taget imod en pakke fra TDC og får et negativt svar.
Dagen efter ringer jeg til TDC og spørger hvad der er sket med min
bestilling og får at vide at det var marketingsafdelingen, jeg havde snakket
med dengang. Jeg troede ellers at 80808016 var bredbånd!? Desuden sagde
hun videre at de var ved at indtaste de bestillinger fra den afdeling i
dette øjeblik og at min nok var undervejs. Dagen efter jeg var kommet hjem,
kommer der endelig en bekræftelse på, at der kommer en pakke med posten d.
10/7. Så det er vist den gamle historie igen med at kanalerne hos TDC måske
er "lidt" for snørklede. Så i dette øjeblik tæller minuttaksten lystigt hos
wol, mens jeg venter. :)

Mvh. Peter T.