Hvordan får jeg WebSpeed K2 på to PC'er i~
Fra : E. Normark Sørensen

Dato : 26-12-00 18:27

Jeg har fået installeret WebSpeed K2. , så jeg nu er fast opkoblet via
Kabel TV stikket, og det kører fint med 256 Kbit/s ind og 64 Kbit/s
ud. (pris 199 kr. md)

I forvejen var min PC forbundet med en anden PC med via Ethernet og
det har også fungeret fint.

Nu vil jeg gerne have den anden PC til også at kunne bruge den hurtige
forbindelse i stedet for det gamle 56K modem

Ifølgr TeleDanmark Kabel TV kan det også lade sig gøre, men som de
skriver i deres interne materiale, "så understøtter Kabel TV for
nærværenede ikke installation og konfiguration af det private
netværk."

Det ligger noget over, hvad jeg tror jeg selv kan klare - er der
nogen, som har et par tips til, hvad jeg kan gøre.

I manualen til kabel modemet står nok så flot:
"The SB3 I 100i (kabel modemet) can easily serve as a gateway to the
Internet for up to 32 users."

Så det jo altså "easy" nok, men bare ikke for mig.

Der er en diagram som viser et Ethernet hub - hvad er det for noget?

Jeg har altså 2 Ethernet kort i PC 1 og 1 Ethernetkort i PC 2.
Mon jeg skal have flere?

Med venlig hilsen
E. Normark Sørensen
normark@c.dk
Dalvangen 28,
8270 Højbjerg
Tlf.: 8627 7445.
Fax.: 8627 7442

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-12-00 19:08

"E. Normark Sørensen" <normark@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er en diagram som viser et Ethernet hub - hvad er det for noget?
>
> Jeg har altså 2 Ethernet kort i PC 1 og 1 Ethernetkort i PC 2.

Du skal ikke have flere netkort. Du kan faktisk klare dig med 1 kort i
hver maskine, hvis du køber en hub eller en switch og forbinder dit
kabelmodem direkte til denne. Begge maskiner forbindes også til samme
hub/swicth. Fordelen ved den løsning er, at maskinerne kan gå på nettet
uafhængigt af hinanden. Husk at den hub eller switch du køber skal kunne
køre 10 Mbit eller 10/100 Mbit da dit kabelmodem ikke kan køre 100 Mbit.
En anden løsning er at bruge den ene PC som router. Det skal så være
den, der har 2 netkort monteret. Det kan du umiddelbart gøre med Win 98
SE, Win 98 ME, og Win 2000. Hvis du bruger et andet OS, kan du f.eks
bruge programmet Sygate ( www.sygate.com ) som router. Fordelen ved den
sidste løsning er, at du sparer penge til hub/switch, ulempen er, at
maskine 1 skal være tændt før maskine 2 kan gå på nettet. Jeg kører selv
med en billig 10/100 switch, og er glad for den løsning. Håber det hjalp
dig lidt.

mvh
Preben