Snoet netværkskabel eller ?
Fra : P&H

Dato : 17-02-07 17:20

Hej og god weekend.

Jeg vil gerne have min bærbar på nettet via min computer, jeg bruger
kabelmodem. Jeg vil forbinde den via LAN 2 stikket og til LAN stikket på den
bærbar, men skal kablet være snoet. Begge maskiner kører XP.
Grunden til spørgsmålet er at jeg ikke kan få det til at
virke.

Mvh
Per

Fra : Lasse Jensen

Dato : 17-02-07 19:18

fjern dbx wrote:

> [...]
> den bærbar, men skal kablet være snoet. Begge maskiner kører XP.
> Grunden til spørgsmålet er at jeg ikke kan få det til at

Ethernet kabler skal altid være parsnoede. Du tænker nok på om lederne skal
være byttet i det ene stik, et såkaldt krydset kabel.

Hvis du har modem kan du kun have en maskine på. Sæt en router med indbygget
switch imellem.

antennestik ---- modem --- router --- computer1
|---computer2

Og så skal dine kaber iøvrigt ikke være krydsede.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Erling

Dato : 18-02-07 00:27

"P&H" <dbxpogh@mail.dk(fjern dbx)> skrev i en meddelelse
> [...]
> den bærbar, men skal kablet være snoet. Begge maskiner kører XP.
> Grunden til spørgsmålet er at jeg ikke kan få det til at

Du behøver ikke investere i en router. Du kan godt dele internetforbindelsen
på kabelmodem, blot kræver det at den stationære kører, hvis du skal på
nettet med den bærbare.
Du skal i så fald også bruge et krydskabel, og du skal have konfigureret et
lille lokalt netværk med de to PCere. Det kan XP hjælpe dig med.

Go' fornøjelse

Erling

Fra : P&H

Dato : 18-02-07 12:55

Hej igen og tak for svarerne - det var hvad jeg søgte.
Jo - jeg mener et krydset kabel, har kun et almindeligt, og den ene pcèr må
gerne være tændt