Problem med Access database og server 2003
Fra : Carsten Brix

Dato : 17-02-07 17:34

Hej,

Jeg har nogle hjemmesider der kører på en access database.
Efter at jeg har lavet min webserver om til at køre på server 2003,
virker disse hjemmesider pludselig ikke mere.

Jeg får denne fejl:
"Microsoft JET Database Engine error '80040e09'
Cannot update. Database or object is read-only."

Mine hjemme sider ligger på et RAID setup i en rodmappe der hedder
"aktive", men dette har ikke betydet noget tidligere.

Jeg har googlet efter fejlen og har fundet ud af at det har noget med
rettighedder at gøre.

Jeg har tilføjet IUSR til rodmappen, hvor jeg kan se at den er nedarvet
til underliggende mapper og filer.
MEN DET VIRKER STADIG IKKE...

Har du en god ide?

Venlig hilsen

Carsten Brix

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-02-07 03:50

On Sat, 17 Feb 2007 17:34:03 +0100, Carsten Brix <cp@dkfoto.dk> wrote:

>Jeg har tilføjet IUSR til rodmappen, hvor jeg kan se at den er nedarvet
>til underliggende mapper og filer.
>MEN DET VIRKER STADIG IKKE...

Svjh skal der normalt også sættes rettigheder på selve .mdb-filen -
ved ikke om det også gælder 2003-serveren.

Good luck!
Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj

Danske tropper hjem fra Irak, nu!
Skriv under: www.kirkmand-initiativet.dk

Fra : john wengel

Dato : 19-02-07 18:43

> [...]
> Cannot update. Database or object is read-only."
>

> Jeg har googlet efter fejlen og har fundet ud af at det har noget med

Vælg sikkerhed

Sørg for at internet guest account har alle nødvendige rettigheder

mvh
jw

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Carsten Brix

Dato : 20-02-07 10:57

john wengel skrev:

> Vælg sikkerhed
>
> Sørg for at internet guest account har alle nødvendige rettigheder
>
> mvh
> jw

Hejsa,

Tak... nu har jeg prøvet alt.
Det vil bare ikke virke.

Så nu må jeg bide i det sure æble og konvertere databasen til MySQL

Venlig hilsen

Carsten Brix