webprogrammering: Frontpage er ude - hva s~
Fra : JohnK

Dato : 17-02-07 18:26

Hi folks!

Netop startet på web/html programmering ...

Skal nu have skrottet min FrontPage da udbyder (one.com) ikke supporterer
dette fremover på serverne.
Så da mine sider er lavet med FrontPage, er jeg på jagt efter et nyt program
.... det skal være med WYSIWYG

Jeg har indtil nu set på og prøvet lidt med ...
- Nvu (dejlig med den nemme site manager del)
- KompoZer videreudvikling af Nvu
- CoffeeCup
- Mozilla ...Composer (Hmmm nej!)
- Dreamveawer (pewhhh en pris de vil ha)

Og der er mange spørgsmål ...

1) er der en nem(!) måde at konverter et site på fra Frontpage
server-extensions til et alm og mere jord-nært ?

2) når man redigerer med disse tools her over, så uploades der med ftp ...
men findes der ingen sync muligheder ??? således at gamle filer
fjernes/renames osv automatisk f.eks .... jeg kan se at man kan markerer
filer lokalt som værende "kun lokale"

3) artikler, bøger osv: fede sites med html på 7 dage, 24 timer eller andre
nice to know sites ?

mvh,
johnk

Fra : tidemann

Dato : 17-02-07 18:41

JohnK wrote:
> [...]
> filer lokalt som værende "kun lokale"
>
> 3) artikler, bøger osv: fede sites med html på 7 dage, 24 timer eller

Stones webwriter? http://www.stoneware.dk/
Men du kan da stadig lave dine sider i FP og så bare uploade med ftp, selvom
dit webhotel ikke supporterer det! Siderne fungerer da alligevel

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : jopa

Dato : 18-02-07 13:07

tidemann skriblede bla:

> Stones webwriter? http://www.stoneware.dk/
> Men du kan da stadig lave dine sider i FP og så bare uploade med ftp,
> selvom dit webhotel ikke supporterer det! Siderne fungerer da
> alligevel

Hvis man oploader med FTP smaskes extensions og skal nyinstalleres på
serveren
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-02-07 19:58

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev :

>Hvis man oploader med FTP smaskes extensions og skal nyinstalleres på
>serveren

Meningen var at lave siderne med FP, men uden ting, der kræver
FP-udvidelser og så kam man fint bruge ftp.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : oz3lx,René

Dato : 19-02-07 07:58

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Meningen var at lave siderne med FP, men uden ting, der kræver
> FP-udvidelser og så kam man fint bruge ftp.
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)

ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-02-07 00:45

oz3lx,René wrote:

> [klip en bunke afskyeligt mundlort]
>
> (René 1962, vers 1 og 2)
> Ateist ikke troende

Selv om man er ateist, kan man godt opføre sig sømmeligt. At være muslim er
ikke ensbetydende med at være terrorist. Kun et lille højtråbende mindretal
af dem har den slags ideer. Det er bare dette højtråbende mindretal, man
lægger mest mærke til.

Erik Ginnerskov [overbevist ateist]
http://html-faq.dk

Fra : Konrad

Dato : 26-02-07 04:11

Erik Ginnerskov wrote:

> Selv om man er ateist, kan man godt opføre sig sømmeligt.

Et eksempel på en fundamentalistisk ateist, som åbenbart ligger inde med den
uimodsigelige gudgivne sandhed - endda så meget at han kan uddele straffe og
garantere et ultimativt "aldrig" Mageløst. Næsten morsomt.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-02-07 18:24

Konrad wrote:

> [...]
> med den uimodsigelige gudgivne sandhed - endda så meget at han kan
> uddele straffe og garantere et ultimativt "aldrig" Mageløst. Næsten

Hvori består dit problem helt præcist? Jeg prøver at være lidt menneskelig
og opføre mig sådan mod andre, som jeg gerne vil have, at de opfører sig mod
mig.

Kerim har i mange år været et værdsat medlem at gruppen af skribenter i
denne gruppe. Jeg ser overhovedet ikke nogen grund til den skraldespand, som
René hældte i hovedet på ham.

Og hvad dit svar angår, så der det da vist dig, der giver udtryk for at have
patent på sandheden. Jeg blander mig ikke i, om du ligger på knæ for Allah
eller folder dine hænder for Jesus eller hvad du gør for hvilken guddom du
ellers måtte føle et afhængighedsforhold til - det er dit eget problem, hvis
det er et problem.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-02-07 09:14

oz3lx,René faldt over Kerims signatur og skrev:

> ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og
> havd de nu hedder

Prøv at læs siden her: <http://usenet.dk/netikette/signatur.html>.

Hvis du er ny på usenet, er det også en ide at læse
<http://usenet.dk/info/>
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per Rasmussen

Dato : 17-02-07 20:52

JohnK wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> filer lokalt som værende "kun lokale"
>
> 3) artikler, bøger osv: fede sites med html på 7 dage, 24 timer eller andre

Jeg bruger både Coffeecup og TSW webcoder, og jeg er meget tilfreds med dem
begge.

Jeg vil egentlig foreslå dig at du en efter en redesigner dine sider, de
Frontpage tidligere har haft den frygtelige ide at lave en masse en masse kode

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-02-07 21:01

JohnK skrev:

> Skal nu have skrottet min FrontPage da udbyder
> (one.com) ikke supporterer dette fremover på
> serverne.

Hvem har bildt dig det ind?

https://www.one.com/static/support-faq.do?category=frontpage&number=1

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : JohnK

Dato : 17-02-07 23:29

Hejsa,

Indledning:
Jeg har i flere uger nu bøvlet med FrontPage på one.com (b-one.com) via
support. Og faktisk haft dette/disse problemer siden/fra før jul!
Jeg har talrige kontakter til support@.... og online omkring dette problem.
De har på online-supporten (til mig) oplyst at Microsoft ikke
udgiver/supportere FrontPage server extensions mere (om det er til linux ved
jeg ikke), hvorfor dette vil blive fjernet i fremtiden. (jeg vælger bevidst,
ikke at oplyse hvem, da dette ikke er sagen her).
Jeg har selvfølgelig anmodet dem om at meddele dette på deres
FAQ/beskrivelses sider, idet jeg som kunde .. bla bla bla

En søgning med Google, kunne sikket be-/afkræfte disse påstande.
Faktum er at noget giver mig meget trælse problemer, mistet data, talrige
gen-indtastninger, samt ustabile sites. Jeg har nemmerly 2 sites der har
fuldstændigt samme problem. Lidt fedten frem og tilbage med Frontpage
Extension support (hvis man ellers kan regne med dette) giver et mindre
udslag, om at dette kunne være problemet.... Så derfor flytter jeg altså fra
FrontPage (og deres Server Extensions) .... Derfor en/flere nye
editor(er)...
Jeg har haft B-One i mange år, og har ikke de store klager, omend de heller
ikke er fejlfrie

Mit problem(eller flere) er:
1) Fra FP; koble ind på serveren (FP fejl opstår inden login, som ikke
kommer frem)
løsning (one.com) : måske virkede restart af en process ... måske ikke
2) meget langsom opdatering og browsning af sider
ender oftest med en FP fejl besked
3) selv den mindste rettelse på en side (+save), medførte FP fejl!
4) filer der forsøgte gemmes, kunne ikke, hvorefter den der
gem-filen-som-menu kom frem. Gemmes file nu som et 'nytnavn', kunne det
kører.
kort efter kom der så alligevel en fejl, hvis man f.eks skiftede visning
til en anden side der skulle redigeres.

5) sider - når de vises med f.esk. IE - manglede visit/hit counter ... og
oftest blev værdien ikke udfyldt. Dette er afprøvet på flere maskiner.
bla bla xxxx _vti_bin/fpcount.exe xxxx bla bla bla (dette står i
statuslinien af IE at den mangler at loade)

Der har _ikke_ været problemer ifbm ftp - så jeg formoder at performance og
lign. ikke kan have årsagen til mine problemer!
Samtlige problemer er oplevet mindst 10-->30 gg, så det er ikke en pludselig
'ups' ....
Som en lille detailje kan det oplyses at jeg talrige gange har
reloadet/reset Frontpage server extension supporten via kontrolmenuen. UDEN
dette har hjulpet en bønne ....
Jeg har i samme periode, geninstalleret FrontPage på maskinen, editeret fra
flere maskiner. Jeg kører på de aller sidste office-2000 updates og Windows
XP Proff. (latest SR) ....

Frontpage fejlen er typisk/oftest
Eks.:
< wecerr.txt : 02/14/2007 17:07:41
Serveren har sendt et svar, som ikke kunne
genkendes af FrontPage. Hvis du vil oprette
forbindelse til en FrontPage-server, skal
du kontakte serveradministratoren for at
sikre dig, at FrontPage-serverudvidelser
er installeret korrekt.

Sidste kommentar:
Jeg har således eksperimenteret med de nye editore ... Autssss der røg mange
sager ud, pgra misforståelser, og manglende understøttelse, mit manglende
kendskab, skide links der ikke passer osv osv ... suk suk ... så et dyrt
kendskab det der FrontPage!

/johnk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-02-07 23:37

JohnK wrote:

> Lidt fedten frem og tilbage
> med Frontpage Extension support (hvis man ellers kan regne med dette)
> giver et mindre udslag, om at dette kunne være problemet....

Jamen, du behøver da ikke skifte editor af den grund. Frontpage kan da fint
lave sider uden at bruge de extensions, som dit webhotel åbenbart påtænker
at lukke for.

Men det vil nok være mere nærliggende at spørge i frontpage-gruppen - der
finder du folk, der har rutine i det program:

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Konrad

Dato : 26-02-07 04:15

JohnK wrote:

> [...]
> maskiner. bla bla xxxx _vti_bin/fpcount.exe xxxx bla bla bla
> (dette står i statuslinien af IE at den mangler at loade)

Forstår ikke problemet. Det lyder da snarere som om FrontPage virker!!?

Kunne ikke dy mig. For hulen hvor har det alle dage været et dårligt og selv
i MS-sammenhæng utrolig fejlbehæftet program.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-02-07 22:09

JohnK skrev:

> 3) artikler, bøger osv: fede sites med html på 7 dage, 24 timer eller andre
> nice to know sites ?

Siden du spø'r, så se min signatur.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-02-07 22:36

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Siden du spø'r, så se min signatur.

Når du nu selv nævner den, vil jeg foreslå dig at beskære den lidt
så den holder sig inden for de gængse retningslinjer - dvs. max 4
linjer.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-02-07 18:30

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Når du nu selv nævner den, vil jeg foreslå dig at beskære den lidt
> så den holder sig inden for de gængse retningslinjer - dvs. max 4
> linjer.

Gør den da ikke det? Det var i hvert fald meningen,
jeg har kun fire linier i min signatur, ganske som du
selv, og det /er/ kun fire linier både i editoren,
i modtagne meddelelser, og i "Sendt mail".

Men det er muligt 3. linie er for lang - hvordan ser
nedenstående ud?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : jopa

Dato : 18-02-07 19:13

Jørgen Farum Jensen skriblede bla:

> Men det er muligt 3. linie er for lang - hvordan ser
> nedenstående ud?

Fint

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-02-07 21:43

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Gør den da ikke det?

Jo normalt - og nu igen.

Men i det indlæg jeg kommenterede så signaturen ud som følger

> --
>
> Med venlig hilsen
> Jørgen Farum Jensen
> Håndbog i websidekonstruktion:
> http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
> Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
> .

- altså 5 linjer med indhold plus 3 tomme.

Det har måske bare været en uønsket ombrydning af signaturen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-02-07 18:48

On Sun, 18 Feb 2007 18:29:36 +0100, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>selv, og det /er/ kun fire linier både i editoren,
>i modtagne meddelelser, og i "Sendt mail".

Det er den egentlig ikke - men hos mig brød den om.

>- hvordan ser nedenstående ud?

Smukt

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj

Danske tropper hjem fra Irak, nu!
Skriv under: www.kirkmand-initiativet.dk

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 19-02-07 15:02

Prøv eventuelt Expression Web som er afløser til FP.
http://www.microsoft.com/products/expression/en/default.mspx

Alternativt kan du jo fortsætte med at bruge FP bare uden at bruge de
ting der kræver Extensions. Eller skift Webhotel.