en lille fejl ? (validator)
Fra : hansen

Dato : 17-02-07 00:00

Hej

Er her en der kunne give mig et godt råd til at fjerne denne fejl.
"Gerne skåret ud i pap" Jeg forstår desværre ikke hentydningen i
teksten fra validator.
Error Line 18, column 46: document type does not allow element "BODY"
here .

På forhånd tak for jeres hjælp.
Peter
http://www.skeel.info/index.php

Fra : Erik Nielsen

Dato : 17-02-07 00:13

"hansen" <dk@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> teksten fra validator.
> Error Line 18, column 46: document type does not allow element "BODY"

Jeg er ikke helt sikker, men prøv at slette <BODY>
i linien ovenover den du nævner.
På din måde er der 2 start body tags.

--
Venligst Erik N.

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-02-07 00:16

On 17 Feb., 00:00, "hansen" <dk@dk> wrote:

> [...]
> teksten fra validator.
> Error Line 18, column 46: document type does not allow element "BODY"

Den går da vist helt galt for mig her. Undskyld, tror der blev afsendt
personlig mail? Ikke meningen! Men jeg har ikke adgang til mail lige
pt. Bruger Google Groups.

Du skal fjerne den første <body>, der må kun være én

den anden laver du med

samme princip med style på alt... og når siden er færdig, så find alle
styles, og smæk dem ind i en CSS-fil.

MVH
Rune Jensen

--
www.ilmark.dk
www.discolight.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-02-07 00:24

Rune Jensen wrote:

> den anden laver du med

Jeg vil da foreslå at sætte farven før baggrundsgrafiken, så grafikken ikke
bliver gemt bag en ensartet gullig flade:

Eller endnu bedre: Flyt den definition ud i genstyle.css

body {
background: #ffc url(back.gif);
}

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-02-07 00:18

"hansen" <dk@dk> skrev :

>Er her en der kunne give mig et godt råd til at fjerne denne fejl.
>"Gerne skåret ud i pap" Jeg forstår desværre ikke hentydningen i
>teksten fra validator.

Du har to gange <body>.

<BODY>

Fjern <BODY>.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : hansen

Dato : 17-02-07 00:37

Kerim Ellentoft wrote:

> Du har to gange <body>.
>
> <BODY>
>
> Fjern <BODY>.
------------
Tak, men jeg ser ikke <BODY> når jeg finder min fil via FTP, så ser det
sådan ud? når jeg ser på min hjemmeside "view source" ser jeg det. Hvor
gemmer det andet <BODY> sig.

<?php
include("begin.php");
include($cms[tngpath] . "genlib.php");
include($cms[tngpath] . "getlang.php");
include($cms[tngpath] . "$mylanguage/text.php");
//tng_db_connect($database_host,$database_name,$database_username,$database_password)
or exit;
//include($cms[tngpath] . "checklogin.php");
$flags[noicons] = true;
$flags[noheader] = true;
tng_header( "Kannegaard and Skeel Family Tree", $flags );
?>

Fra : hansen

Dato : 17-02-07 00:56

Ok, det gemmer sig i genlib.php filen, men det er vist for viderekommere
at overskue hvad der skal gøres i den kodning, må hellere glemme det ;(

<SCRIPT language=\"JavaScript\" type=\"text/javascript\">var leftside =
$leftside;</SCRIPT>\n";
echo "<SCRIPT language=\"JavaScript\" type=\"text/javascript\"
src=\"$cms[tngpath]" . "tngmenuhover.js\"></SCRIPT>\n";
}
include( $custommeta );
echo "<meta name=\"Keywords\" content=\"$title\">\n";
echo "<meta name=\"Description\" content=\"$sitename\">\n";
if( isset( $flags[tabs] ) )
echo "<link href=\"$cms[tngpath]" . "$flags[tabs]\" rel=\"stylesheet\"
type=\"text/css\">\n";
if( $tngprint )
cho "<link href=\"$cms[tngpath]" . "tngprint.css\" rel=\"stylesheet\"
type=\"text/css\">\n";
if( !$cms[support] ) {
echo "</head>\n";
if( !$tngprint && !$flags[noheader] )
include( $customheader );
else
echo "<BODY>\n"; **************
}
if( !$flags[noicons] )

--------------

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-02-07 01:39

hansen wrote:
> Ok, det gemmer sig i genlib.php filen, men det er vist for
> viderekommere at overskue hvad der skal gøres i den kodning, må
> [...]

Der har du din overskydende <body>.

Men det er måske funktionelt lettere at fjerne den anden.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : hansen

Dato : 17-02-07 02:15

jeg fjernede hele linjen

så er den valid, men baggrunden på index siden væk, dog ikke på de
andre sider.

http://www.skeel.info/index.php

----------

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-02-07 01:02

On 17 Feb., 00:24, "Erik Ginnerskov" <e...@donotspammeplease.invalid>
wrote:

> Jeg vil da foreslå at sætte farven før baggrundsgrafiken, så grafikken ikke
> bliver gemt bag en ensartet gullig flade:

He...! Nå det er _det_ som er årsagen til, at IE brokkede sig ved det
grafiske på et par af mine gamle sider måske. Det må bestemt så lige
prøves på et tidspunkt Hvis du vidste, hvor jeg har bandet og
svovlet over netop det...

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-02-07 01:35

Rune Jensen wrote:

> Hvis du vidste, hvor jeg har bandet og
> svovlet over netop det...

Liden tue vælter stort læs.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-02-07 01:10

On 17 Feb., 00:55, "hansen" <dk@dk> wrote:
> Ok, det gemmer sig i genlib.php filen, men det er vist for viderekommere
> at overskue hvad der skal gøres i den kodning, må hellere glemme det ;(

Du skal vist have fat i serverside.php gruppen så Men upload i så
fald din PHP i en .txt fil, og opgiv linket i gruppen.

Jeg kan ikke helt overskue, om der vil komme en body under alle
omstændigheder i det script. HVIS der gør, så fjern den anden body i
HTML-en, og definer egenskaberne for body i din CSS-fil i stedet.

MVH
Rune Jensen

Fra : hansen

Dato : 17-02-07 01:17

OK, Tak for jeres velvilje
Peter

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-02-07 03:34

On 17 Feb., 02:15, "hansen" <dk@dk> wrote:
> jeg fjernede hele linjen
>
> så er den valid, men baggrunden på index siden væk, dog ikke på de
> andre sider.

if( !$tngprint && !$flags[noheader] )
include( $customheader );
else
echo "<BODY>\n"; **************

}

Så vidt jeg kan se så er <BODY> betinget af en elseif, hvilket vil
sige den ikke vises under alle omstændigheder. Hvad betingelsen er,
det er jeg ikke sikker på, men hvis det er et færdig-script, så er der
med næsten garanti en masse variable, man kan sætte fra brugerens
side, f.eks. sti til din egen includede header, din egen CSS-fil osv.

Læs derfor readme-filen/instruktionerne, eller hvad der nu måtte følge
med en ekstra gang, og se, om der ikke er beskrevet en liste med sådan
nogle custom-ting, altså variable, du selv kan sætte, som regel
allerførst i hovedscriptet, så du ikke skal ind og rode i selve
scriptsne. Det er også i custom-variabler, man som regel definerer et
fast kodeord, f.eks. og der plejer at være små bemærkninger til, om
hvad betydning variablene har.

MVH
Rune Jensen

Fra : hansen

Dato : 17-02-07 04:42

Pyt, med den baggrund, jeg ændrede lidt på farven der, så det kan jeg
godt leve med nu. Er dog lidt farveblind :( så min søster må lige se
efter om det er helt tosset.
Tak for jeres venlighed!
MVH
Peter