Trådløst på StofaNet
Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-02-07 09:41

Hej NG'ere

Har StofaNet som internet udbyder, og det er så det.

Har fået mit trådløse netværk op, og fået det indstillet med hjælp fra en
ven.

Det er sat rigigt op med en router.
Men jeg tror det er StofaNet der smider mig af hele tiden...

Forbindelsen er
D-Link DWL 2000 AP+ (Access Point)
D-Link DI 604 Router/Switch.

Begge enheder funger som de skal...

Har overvejet at skifte udbyder, evt. TDC

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-02-07 09:44

> Har overvejet at skifte udbyder, evt. TDC

Ok.

Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-02-07 10:00

Anders (6400) skrev:

> Men jeg tror det er StofaNet der smider mig af hele tiden...

Det er det ikke.

Jeg har sat trådløse routere op seks steder hvoraf to i Århus og
fire i Horsens - alle steder Stofanet. Det eneste der giver
problemer er min spritnye D-Link router (DGL-4300) der somme
tider skal genstartes for at internettet virker. De andre routere
er alle Linksys'er som ikke giver problemer overhovedet.

--
Bertel

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-02-07 10:04

Det kunne da tyde på, at Stofanet ikke kan 'snakke' med D-link produkter.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-02-07 10:55

Anders (6400) <helthen@iskoven.dk> skrev 2007-02-16:
> Det kunne da tyde på, at Stofanet ikke kan 'snakke' med D-link produkter.

Nej. Det tyder på at dlink er noget skrammel.

Thomas

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-02-07 11:00

Tak !

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-02-07 11:32

Anders (6400) <helthen@iskoven.dk> skrev 2007-02-16:
> Tak !

Skulle det være en anden gang.

Thomas

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-02-07 13:48

Det var for dit meget negative svar !

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 18-02-07 22:32

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Det tyder på at dlink er noget skrammel.
>
> Thomas
> --

Jeg har ingen problemer med min D-Link DI-824VUP+

Den har nu kørt i ca. 2 år uden problemer med Stofanet.

Har du husket at aktivere "Auto Reconnect" i din router?

Hilsen

Jacob

Fra : Janner

Dato : 16-02-07 16:16

> Forbindelsen er
> D-Link DWL 2000 AP+ (Access Point)
> D-Link DI 604 Router/Switch.
>
> Begge enheder funger som de skal...
>
> Har overvejet at skifte udbyder, evt. TDC

Ja det sparer rigtigt mange problemer ....... Har netop selv skoddet Støjfa
til fordel for TDC ...... Sidan da har jeg ikke haft down tid ... Samt
Battle Field online har kørt som en drøm uden huller i suppen.

/Jan

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-07 13:53

Janner skrev:

> Ja det sparer rigtigt mange problemer ....... Har netop selv skoddet Støjfa
> til fordel for TDC ...... Sidan da har jeg ikke haft down tid ... Samt
> Battle Field online har kørt som en drøm uden huller i suppen.

Battlefield, både 2 of 2142, kører som en drøm her på StofaNet - også
uden huller i nogen som helst suppe...

> /Jan

Lars B

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-02-07 16:49

"Anders (6400)" skriver:

> Det er sat rigigt op med en router.
> Men jeg tror det er StofaNet der smider mig af hele tiden...

Hvordan kørte det inden ?

Hvordan kører det med routeren forbundet til PC med kabel ?

Har du prøvet en anden router ?

> Har overvejet at skifte udbyder, evt. TDC

Kan kun anbefales, men et sådan skift vil være lidt åndssvagt, hvis det
er noget andet der driller....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-02-07 17:10

> "Anders (6400)" skriver:

> Hvordan kørte det inden ?

Det har kørt med en direkte forbindelse, dvs. uden router og ap.

> Hvordan kører det med routeren forbundet til PC med kabel ?

Aner det ikke, har ikke prøvet det endnu.

> Har du prøvet en anden router ?

Nej men har da overvejet et andet mrk.

> Kan kun anbefales, men et sådan skift vil være lidt åndssvagt, hvis det
> er noget andet der driller....

Ja, det kan godt have ret i, men har en teori om at det kunne være uds. og
StofaNet, der ikke kan 'snakke' sammen.
Det kan også være uds. er for gammelt, men det tror jeg ikke.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-02-07 17:24

> Ja, det kan godt have ret i, men har en teori om at det kunne være uds. og
> StofaNet, der ikke kan 'snakke' sammen.

Hvad får dig til at tro det?

Thomas

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-02-07 17:29

Siden jeg bliver smidt af efter kort tid, kunne det måske være router el.
access pointet.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-02-07 17:58

Anders (6400) <helthen@iskoven.dk> skrev 2007-02-16:
> Siden jeg bliver smidt af efter kort tid, kunne det måske være router el.
> access pointet.

* Kører du P2P?

* Virker det uden om routeren?

* Jeg formoder stofanets kabeldims snakker ethernet på "din" side?
Korrekt? If so, så kan du prøve uden router. Kan du ikke vælte
forbindelsen sådan, så er det _ikke_ stofanet, men routeren.

* Ja, jeg var kort for hovedet. Men dlink er _ikke_ kvalitet og jeg
synes det var noget af en påstand at stofanet skulle have skylden hvis
det lige så godt kunne være dlinks skyld.

Thomas

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-02-07 18:42

> * Kører du P2P?

Nej !.

> * Virker det uden om routeren?

Ved jeg ikke !

> [...]
> synes det var noget af en påstand at stofanet skulle have skylden hvis
> det lige så godt kunne være dlinks skyld.

Det kan godt være Access Pointet der driller, men så venter jeg lige 14 dage
til der er penge til en andet - evt. LinkSys en el. model.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-02-07 18:47

"Anders (6400)" skriver:

> Det har kørt med en direkte forbindelse, dvs. uden router og ap.

Okay

> Aner det ikke, har ikke prøvet det endnu.

Prøv det....

> Nej men har da overvejet et andet mrk.

Nu bor du lige lovligt langt herfra, ellers kunne du låne en anden
router og prøve med den...

Hvorfor har du egentligt købt både AP og Router ?
Var det ikke lettere at have det i 1 enhed ??

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-02-07 18:51

> "Anders (6400)" skriver:

> Okay

> Prøv det....

> Nu bor du lige lovligt langt herfra, ellers kunne du låne en anden
> router og prøve med den...

Det kommer da an på, hvor du bor ?

> Hvorfor har du egentligt købt både AP og Router ?
> Var det ikke lettere at have det i 1 enhed ??

Hvordan vil du ellers lave en trådløs forbindelse, for det kan routeren ikke
alene ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-02-07 19:04

"Anders (6400)" skriver:

> Det kommer da an på, hvor du bor ?

Et af mine links i min signatur giver nok et hint til hvilket område jeg
bor i. Men jeg kan fortælel at jeg bor i Hammel (8450).

> Hvordan vil du ellers lave en trådløs forbindelse, for det kan routeren ikke
> alene ?

Det er der _mange_ routere der kan. Min SMC router jeg kører på her kan.
Min Topcom (et eller andet) der står hos min søster kan også. Det gælder
bare om at vælge den rigtige router

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-02-07 19:14

Har kigget lidt på denne her :

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=c%3DL_Product_C2%26cid%3D1114633909840%26site%3DUS&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

Er det noget der kan anbefales ?

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-02-07 19:20

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=c%3DL_Product_C2%26cid%3D1115416825841%26site%3DUS&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til, så er der både router og ap i denne
fætter her, eller tager jeg fejl...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-02-07 19:37

"Anders (6400)" skriver:

> Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til, så er der både router og ap i denne
> fætter her, eller tager jeg fejl...

Nej, den er god nok. Ikke at Linksys' billige produkter siger mig noget
i forhold til så meget andet.

Et hurtigt kig på edbpriser under netværk -> routere og søg på trådløs
giver 247 forskellige modeller at vælge imellem.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-02-07 19:42

Smid dog nogle links istedet for at fortælle mig at du har fundet 247 forsk.
modeller via edbpriser.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-02-07 19:48

"Anders (6400)" skriver:

> Smid dog nogle links istedet for at fortælle mig at du har fundet 247 forsk.
> modeller via edbpriser.dk

Vil du have 247 links ?
Eller kan du ikke finde rundt på edbpriser.dk?
<http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=67&Parent=4&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=tr%E5dl%F8s&Submit.x=0&Submit.y=0&Direction135=2&Sorted135=&Equal138=&Equal140=&Equal643=&Equal543=>

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-02-07 13:07

Anders (6400) skrev:

> Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til, så er der både router og ap i denne
> fætter her, eller tager jeg fejl...

Nej den er god nok, og du kan godt bruge den model, og den
virker. Men du får ikke fornøjelse af at den kører speedboost som
er en Linksysspecialitet. Linksys' WRT54GL er et lidt billigere
bud. Grundfunktionen er den samme.

--
Bertel

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-02-07 19:02

Har hørt en lille flue sige noget om, at man skal tage strømmen fra de der
D-Link proukter....

Men det er jeg ikke int i. Er int. i noget uds. der virker, så man ikke skal
tage strømmen fra i tide og utide.

Ligenu kører den trådløse forb., men hvorlænge.
En firmware opdatering kan måske også hjælpe lidt, måske.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-02-07 13:08

Anders (6400) skrev:

> Har hørt en lille flue sige noget om, at man skal tage strømmen fra de der
> D-Link proukter....

Det er noget jeg må gøre med måske et par dages mellemrum. Da jeg
havde en Linksys, var det aldrig nødvendigt. Den virkede bare.
Det er kun et tidsspørgsmål før jeg går tilbage til Linksys.

--
Bertel

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-02-07 14:17

Bertel Lund Hansen skrev i news:1jw1k6tlowkxe.1og96pkkjsqk1.dlg@40tude.net

[ ... ]
> Det er kun et tidsspørgsmål før jeg går tilbage til Linksys.

Så kan jeg jo kun være godt tilfreds med min Linksys WRT54GS v1.1 der da
også har kørt helt problemfrit.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 18-02-07 12:22

Det kan godt være at jeg skifter til en Linksys, hvis den er på lager, så
køber jeg en, når jeg skal forbi SHG.dk om ca. 14 dage.

Men mit D-Link system, har ellers kørt stabilt og godt de sidste dages tid.