Hvorfor tæller den RAM?
Fra : Hans-Henrik Kølvraa ~

Dato : 16-02-07 20:11

Min computer har fået en irriterende vane med at stå og tælle samtlige 1024
RAM før opstarten af Windows. Ikke én gang. Ej heller to gange. Nej hele tre
(3) gange skal der til før den er tilfreds! Det mærkelige er at den kun
synes det er nødvendigt under almindelig start, og ikke under genstart.
Hvorfor opfører den sig på denne måde, og kan jeg mon gøre noget ved det? Er
der nogen der vil hjælpe mig?
Med venlig hilsen Hans-Henrik

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-02-07 20:29

Hans-Henrik Kølvraa Pedersen <bogp@post.tele.dk> skrev 2007-02-16:
> [...]
> Hvorfor opfører den sig på denne måde, og kan jeg mon gøre noget ved det? Er

Det er fordi "quick post" eller "rapid boot" eller noget lign. er
slået fra i bios. Dette kan det være blevet hvis du har flashet
biosen. Eller hvis cmos batteriet har tabt pusten.

Thomas

Fra : Hans-Henrik Kølvraa ~

Dato : 16-02-07 20:36

Tak for et hurtigt svar Thomas.
Nu må jeg se om jeg kan finde ud af at få gjort noget ved det.
Hans-Henrik