RAID på ASUS A7N8X-E bundkort
Fra : Bjarne - 8270

Dato : 15-02-07 23:43

Jeg har lige købt ovennævnte kort, brugt naturligvis, og er ved at sætte det
op til RAID. Jeg har valgt at begge diske skal køre Striped og det vises
også som sådan når maksinen starter. MEN, under installationen af Windows XP
SP2 finder den kun ud af at der er 2 diske!!! Hvad mangler jeg for at få
RAID'en op at køre?

--
/Bjarne - 8270 Holme

***************

Svar sendes til adressen 'bjarne.bakSNABELAget2net.dk'

Fra : Taba

Dato : 16-02-07 00:11

> [...]
> vises også som sådan når maksinen starter. MEN, under installationen af
> Windows XP SP2 finder den kun ud af at der er 2 diske!!! Hvad mangler jeg

Drivere til RAID controlleren? Et sted under indlæsningen af installations
filerne er der et sted der står "press F6 to....". Tryk på den pågældende
knap også kan du installere custom drivere til din RAID controller. Også
brude det gerne virke som det ska. Om det kræver at man har driverne på en
diskette eller om det er ok med en CD kan jeg ikke huske - er længe siden
jeg har brugt den funktion...

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : bjarnebak@hotmail.co~

Dato : 16-02-07 08:25

On Feb 16, 12:10 am, "Taba" <all.spamm...@die.die.die> wrote:

> [...]
> diskette eller om det er ok med en CD kan jeg ikke huske - er længe siden

Hej Taba,
F6 er også prøvet. Jeg har downloadet de nyeste drivere der ligger på
ASUS website, men efter F6 siger min WINXP SP2 installation at dens
egne drivere er nyere end de 'originale' på floppyen. Både ASUS
driverne og MS driverne er afprøvet, men med samme negative reultat.
Jeg husker fra mit tidligere MSI kort at der var start problemer, men
pludselig kom RAID'en igang uden jeg egentligt ved hvorfor. Men hvem
siger også at den onboard RAID på mit kort overhovedet virker! Ku'
være man skulle prøve at smide et PCI kort i fra rodekassen!

Med venlig hilsen
Bjarne

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 16-02-07 23:24

"Bjarne - 8270" <bjarnebak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vises også som sådan når maksinen starter. MEN, under installationen af
> Windows XP SP2 finder den kun ud af at der er 2 diske!!! Hvad mangler jeg

Du har sikkert ikke færdiggjort din raid-opsætning i bios'en.

For windows SKAL din raid-opsætning være helt transparent, da det foregår på
hardware niveau. (Det vil også være raid under linux etc).

BTW: Det er de eneste 2 diske du har på den controller, ikk?

Fra : Bjarne - 8270

Dato : 17-02-07 11:38

Hej Danelaw,

For at tage det bagfra :) 2 SATA diske, og 2 DVD-brændere forbundet til
bundkortet.

I BIOS'en ver. 1013 har jeg kun mulighed for at vælge 'RAID or SCSI Card
Boot'. Den står på RAID. First Boot Device ..... ja jeg har prøvet alle
mulighederne. Men for at jeg kan starte WIN installationen er jeg nødsaget
til at vælge CD-ROM for første Boot da jeg eller ikke kan fange
installations disken.
Senere under F4 som er RAID opsætningen er der kun mulighed for at vælge de
2 diske, hvor jeg så har valgt Striped. Ctrl+E og jeg er ude af den
funktion, og så genstarter maskinen, WIN installationen starter op ..... og
så er jeg igen i samme dilemma med at der vises 2 diske!! Det var jo her på
dette punkt at der kun skulle være én 'disk' at se.
Gode råd?

--
/Bjarne - 8270 Holme

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote in
message news:mbSdnW9BI8iWskvYRVnyhgA@giganews.com...

Fra : Bjarne - 8270

Dato : 23-02-07 18:31

Jeg har fået løst mit problem, men jeg ved stadig ikke hvad der gik galt.
Jeg prøvede at installere WinXP SP1 og så ville det som det skulle. Tak for
jeres indslag.

Hilsen Bjarne