Andet multimedie
bentjuul 3670
Stor farveforskel fra InDesign til PDF
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-02-07 11:48

Hej gruppe. Jeg har i InDesign CS lavet en plakat med en rød
baggrundsfarve (rgb(177, 53, 45)).
Den vil jeg gerne lave en pdf-udgave af, og jeg har derfor lavet en
helt almindelig eksporter til PDF. Problemet er bare at den røde
farve ser meget anderledes ud i pdf'en - den er nu blevet til
rgb(213, 61, 40).

Se evt forskellen på skærmdumpet her:
<http://gyros.dk/usenet/dump/Indesign_PDF.jpg>

Når jeg printer filen ud, ligger farven et sted mellem de to
nuancer - dog tættest på den ønskede (mørke) farve. Jeg er godt
klar over at der meget let kan opstå farveforskelle mellem skærm og
print, men jeg forstår ikke hvorfor der er så stor forskel mellem
to skærmudgaver (på samme computer).

Er der nogen der kan forklare hvordan jeg får PDF'en til at opføre
sig som InDesign-filen - eller evt. omvendt.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten Lind

Dato : 16-02-07 12:15

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der kan forklare hvordan jeg får PDF'en til at opføre
> sig som InDesign-filen - eller evt. omvendt.

Du skal højst sandsynligt justere indstillingerne i Acrobat Pro(?).

M.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-02-07 12:31

Morten Lind skrev:

> Du skal højst sandsynligt justere indstillingerne i Acrobat
> Pro(?).

Kan du - eller andre - fortælle hvor og hvordan det gøres?

Jeg har fundet Preferences => Color Setup hvor man kan vælge et hav
af indstillinger, og Preferences => Convert To PDF hvor det også er
muligt at vælge forskellige "PDF Settings". Ingen af delene er dog
særlig godt dokumenteret.

Fra : Morten Lind

Dato : 16-02-07 12:44

> [...]

> af indstillinger, og Preferences => Convert To PDF hvor det også er
> muligt at vælge forskellige "PDF Settings". Ingen af delene er dog

Prøv med CMYKfarver istedet for RGB.(Altså, i originaldokumentet).

M.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-02-07 12:54

Morten Lind skrev:

> Prøv med CMYKfarver istedet for RGB.(Altså, i
> originaldokumentet).

Det hjalp gevaldigt - takker. Den sidste forskel kom i øvrigt væk
ved at vælge "Uændret" under Avanceret i PDF-eksport-
indstillingerne.

Fra : Morten Lind

Dato : 16-02-07 13:38

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

> Det hjalp gevaldigt - takker. Den sidste forskel kom i øvrigt væk
> ved at vælge "Uændret" under Avanceret i PDF-eksport-
> indstillingerne.

Godt Velbekomme.

M.