Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop - farver til Pantone (til tryk)
Fra : Lindkold

Dato : 15-02-07 19:25

Hej NG,

Skal lave en .EPS fil til et trykkeri, der skal trykke noget arbejdstøj til
os. De vil gerne have farvene i pantone-værdier.

Jeg har et logo og noget tekst og har lavet en opsætning jeg vil bruge. Vi
kan sagtens leve med at logo'ets farve ved trykket, ikke bliver nøjagtig som
i min psd-fil. Men hvordan definerer jeg (nærmest) mine CMYK/RGB farver til
Pantone - hvis det er mulig?

--
Lindkold

www.aptering.dk
Billige håndværkere

Fra : Lindkold

Dato : 15-02-07 20:48

"Lindkold" <lindkoldFJERN@MIGgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan sagtens leve med at logo'ets farve ved trykket, ikke bliver nøjagtig
> som i min psd-fil. Men hvordan definerer jeg (nærmest) mine CMYK/RGB

Har googlet lidt mere - regnede med at der måske var en CMYK-Pantone
konverter, men
Pantone våger åbenbart som en høg og får lukket sider der laver en sådan.

Har løst problemet på anden måde.

Lindkold
- -
www.aptering.dk
Billige håndværkere

Fra : Esben

Dato : 17-02-07 04:37

> [...]
> kan sagtens leve med at logo'ets farve ved trykket, ikke bliver nøjagtig
> som i min psd-fil. Men hvordan definerer jeg (nærmest) mine CMYK/RGB

Du kan finde dem direkte i farvepaletten i Photoshop - vælg farven i Color
picker og tryk Color libraries.

--
Esben

Fra : Lindkold

Dato : 17-02-07 11:30

> Du kan finde dem direkte i farvepaletten i Photoshop - vælg farven i Color
> picker og tryk Color libraries.
>
> --
> Esben

Tak - så den også godt -
men her er farve-værdien angivet med en 4-cifret værdi, er det standard for
Pantone, for jeg mente at huske at trykkeriet havde en 3-cifret værdi, men
der husker jeg måske forkert??

Lindkold
- -
www.aptering.dk
Billige håndværkere

Fra : Kim Jensen

Dato : 17-02-07 11:39

Lindkold wrote:
> men her er farve-værdien angivet med en 4-cifret værdi, er det standard for
> Pantone, for jeg mente at huske at trykkeriet havde en 3-cifret værdi, men
> der husker jeg måske forkert??

Pantone-systemet har både 3- og 4-cifrede farvenumre. Det sidste ciffer
kan så vidt jeg husker opfattes lidt som en decimal; dvs mellem 293 og
294 kunne være en farve der hedder 2935 (tænkte tal).

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Lindkold

Dato : 17-02-07 19:45

> Pantone-systemet har både 3- og 4-cifrede farvenumre. Det sidste ciffer
> kan så vidt jeg husker opfattes lidt som en decimal; dvs mellem 293 og 294
> kunne være en farve der hedder 2935 (tænkte tal).

Ok - tak for den info.

Lindkold

- -
www.aptering.dk