? kompakt redningsflåde -
Fra : NG

Dato : 13-02-07 19:43

Jeg er på udkig efter den rigtige redningsflåde - 4 pers. til brug på en
udlejningsbåd.

Er der nogen der kan anbefale et mærke fremfor et andet ?

Er der nogen der fylder mindre end andre ?

Hvilken bør man vælge ?

På forhånd tak -

mvh
Per Krabbe
Lej en Maxi 77 og få en god oplevelse -
www.maxi77.com - (er under opbygning)

Fra : Egon Stich

Dato : 14-02-07 13:46

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i en
meddelelse news:45d2069f$0$14044$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> udlejningsbåd.
>
> Er der nogen der kan anbefale et mærke fremfor et andet ?
>
> Er der nogen der fylder mindre end andre ?

Jeg vil foreslå en Plastimo.
Den fylder ikke så meget.
Og så skal du købe den i Tyskland, næsten halv pris..!!
Og hos nogle forhandlere er første eftersyn, efter 3 år, gratis..!!
Det nærmeste du kommer hvad angår størrelse, lidt større end Plastimos, og
pris er nok hos pusheren på Lynetten.
Til gengæld kan han sørge for servicering her i landet.
Plastimos danske importør, Palby, giver sig ikke af med noget så prosaiisk,
så her må man selv sende.

Jeg har meget gode erfaringer med:

https://www.svb.de

MVH
Egon

Fra : Henning

Dato : 14-02-07 16:13

On Wed, 14 Feb 2007 13:46:25 +0100, "Egon Stich"

https://www.svb.de/cgi-bin/svb.pl?uid=1174216u1171465785213150382&make=lge&lge=_en&res=high
- 999€ for den mindste model.
Er de virkelig så dyre....

Fra : Jens

Dato : 14-02-07 21:54

999 ... du mener vel ? ?

Så vidt jeg kan se er prisen lige under 600? ~ 4500 kr, eller 450 kr pr år
ved de 10 år garantien dækker.
Det er egentligt ikke dyrt, når man tænker på, hvad vores hobby ellers
koster.
...... heller ikke selvom den naturligvis aldrig kommer brug

Er der nogen der ved, hvad de tre-årige eftersyn koster?

mvh
Jens

Fra : Henning

Dato : 15-02-07 13:15

On Wed, 14 Feb 2007 21:54:06 +0100, "Jens" <Jens@SPAMFRIServer-1.dk>
wrote:

>999 ... du mener vel ? ?
>
>Så vidt jeg kan se er prisen lige under 600? ~ 4500 kr, eller 450 kr pr år
>ved de 10 år garantien dækker.

50166 Plastimo - CRUISER 4 Pers. / Valise 65 x 43 x 25 cm 21.5 kg
999,00

Kigger du under Plastimar i stedet kan du få en til knap 600€, men jeg
kiggede under Plastimo som anbefalet.

Jeg ved dog ikke hvad forskellen er?

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 15-02-07 13:39

Den ene er til "Coastal" og den dyre er til "ocean". Mon ikke det er noget
med hvor stærke de er og hvor stor søer de kan tage ....

Bjarke

Fra : Henning

Dato : 15-02-07 13:57

On Thu, 15 Feb 2007 13:39:03 +0100, "Bjarke M. Christensen"
<bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> wrote:

>Den ene er til "Coastal" og den dyre er til "ocean". Mon ikke det er noget
>med hvor stærke de er og hvor stor søer de kan tage ....

Naturligvis - og det er nok begrænset hvor meget "ocean" der er over
Øresund

Fra : Egon Stich

Dato : 15-02-07 14:00

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:45d4546f$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Den ene er til "Coastal" og den dyre er til "ocean". Mon ikke det er noget
> med hvor stærke de er og hvor stor søer de kan tage ....
>
> Bjarke

Forskellen på cruiser og offshoremodellen er at sidstnævnte er isoleret i
bunden samt har stabilisator"tanke".
Der er også forskel på indholdet i "nødpakken".

Plastimo har "dobbeltkammeropbygning", hvad Plastimar ikke har.

Plastimo giver 12 års garanti.

Man bør overveje nøje, om man vælger "paksæk" eller container.

Paksækken er billigst, men beskytter ikke flåden særlig godt, og forringer
også tilgængeligheden, idet den ikke kan fastgøres på dæk med mulighed for
hurtig anvendelse.

http://www.plastimo.com/pdf/liferafts(uk).pdf
https://www.svb.de/pdf/s_193.pdf

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 15-02-07 11:16

> On Wed, 14 Feb 2007 13:46:25 +0100, "Egon Stich"

https://www.svb.de/cgi-bin/svb.pl?uid=1174216u1171465785213150382&make=lge&lge=_en&res=high
> - 999? for den mindste model.
> Er de virkelig så dyre....

Prøv du at se de danske priser---
De er væsentlig højere--

MVH
Egon

Fra : Ivar Holm

Dato : 14-02-07 16:56

Hallo NG.

Da du anfører, at flåden skal anvendes i en udlejningsbåd, så skal du sikre
dig, at Søfartsstyrelsen har godkendt flåden til dette.

Ivar Holm

Fra : NG

Dato : 14-02-07 17:04

"Ivar Holm" <ivarholm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hallo NG.
>
> Da du anfører, at flåden skal anvendes i en udlejningsbåd, så skal du
> sikre dig, at Søfartsstyrelsen har godkendt flåden til dette.
>
> Ivar Holm

Helt enig - eftersom det er målet at drive lovlig udlejning bør jeg
naturligvis checke dette - ellers kunne jeg lige så godt gå i Piffe og købe
en gummibåd de kunne få med under armen

Tak for hintet !

Per