teste forbindelse fra internet til ens ser~
Fra : Leo Jørgensen

Dato : 14-02-07 01:25

Hej
Kan jeg på nogen måde teste forbindelsen fra internettet gennem min router
til min ftp server, fra min arbejdsstation når den er på samme side af
routeren som serveren. ?

Hygsom
Leo

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 14-02-07 11:29

Leo Jørgensen skrev:
> Hej
> Kan jeg på nogen måde teste forbindelsen fra internettet gennem min router
> til min ftp server, fra min arbejdsstation når den er på samme side af
> routeren som serveren. ?

Er det hastigheden eller blot det at der er forbindelse ?

Er det blot om der er forbindelse, er det ikke let at teste hvis du ikke
har en maskine udefra til det. Få så blot en ven til at prøve.

Er det hastigheden, er det en anden snak...

/A

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 14-02-07 21:05

> Er det blot om der er forbindelse, er det ikke let at teste hvis du ikke
> har en maskine udefra til det. Få så blot en ven til at prøve.

Det er godt nok ovenstående.

Tak for svaret, det var også hvad jeg selv var kommet frem til, men en kan
jo ikke vide alt.

Leo

Fra : Michael Kragh

Dato : 14-02-07 23:49

Leo Jørgensen skrev:

> Det er godt nok ovenstående.
>
> Tak for svaret, det var også hvad jeg selv var kommet frem til, men en kan
> jo ikke vide alt.
>

> Leo

hvis din router forwarder port 21 til din ftp server så kan du godt
teste forbindelsen fra LAN siden ved at connecte med FTP til din WAN
adresse.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-02-07 00:40

On Wed, 14 Feb 2007 23:48:44 +0100, Michael Kragh <kragh@heko.dk>
wrote:

> hvis din router forwarder port 21 til din ftp server så kan du godt
> teste forbindelsen fra LAN siden ved at connecte med FTP til din WAN
> adresse.

Det afhænger af, hvad der er for en router, og hvordan den er
konfigureret. Det er ikke alle routere, der tillader 'loopback' af
trafikken, og i mange der kan, skal man selv slå det til.

-A