Kan ikke installere programmer - er hardwa~
Fra : Anita Roddick

Dato : 14-02-07 02:21

Hej,

Jeg har et meget mystisk problem:

Efter en frisk XP installation med alle der tilhørende updates og nyeste
drivere, begynder jeg at lægge programmer ind så som PhotoShop, mIRC osv.

Her kommer problemet. After, at jeg har lagt en 3-5 programmer ind, kan jeg
pludselig ikke installere flere!
Der kommer nu hele tiden en fejl under installation af programmer.
For det meste siger den, at den mangler et bestemt modul. Andre gange kommer
den med et underligt nummer á la "85x15451" Error.

Det underlige er altså, at Windows, for det første, lader sig installere
totalt problemløst.
Derefter kan jeg problemløst lægge ca. 5 programmer ind - og så først dér
begynder det at gå galt.

Ja, det lyder som et overclocking problem.
Det lyder som overophedning.
Jeg har hverken overclocket eller får mere end 40c på CPU'en og lidt mindre
på bundkortet.

Mit hardware:
Asus T2 AE1 (barebone) med SiS chipset.
AMD64 3200+
1gb KingstonValue PC3200 RAM
MSi GF6200
LITE-ON DVD brænder
Maxtor 300Gb SATA2 HD
Seagate 320Gb SATA2 HD

Jeg har prøvet med en alm. ATA disk.
Har prøvet med et andet grafikkort.
Har prøvet med andre RAM.
Har prøvet med 4 forskellige XP 'versioner'.
Har scannet hele lortet med 2 forskellige viruscannere.
Har scannet det med Spysweeper.

Jeg kan spille fra den, del er helt stabil, tilsyneladende.
Men den opfører sig bare, som om den er overclocket, når jeg kører Setup.exe
på 95% af prgrammer.

Jeg er HELT bank....

Det absolut eneste, jeg kan komme på, er, at RAMen ikke kører den rigtge
CAS.
De ram skal køre på CAS 3, men BIOSen sætter den automatisk til 166Mhz og
CAS 2.5

Nu er min BIOS så 'smart', at den ikke tillader mig at ændre i de settings.
Jeg kan godt sætte farten op på RAM'en, men CAS må jeg ikke røre.

Hvis der er nogen, der kender en måde at slå 'expert' settings til i sådan
en BIOS, må I meget gerne komme ud af busken.

Jeg kører i øvrigt med seneste BIOS version.

Hvis I har nogle forslag, så ville værdsætte det meget.
Som min pc er lige nu, er den stort set ubrugelig.

Hjææææælp! :(

Fra : J

Dato : 14-02-07 20:39

On Tue, 13 Feb 2007 19:21:02 -0600, "Anita Roddick" <no@spam.plz>
wrote:

> [...]
>Det lyder som overophedning.
>Jeg har hverken overclocket eller får mere end 40c på CPU'en og lidt mindre

De ram er til 200 MHz, og CAS3 (skriver du nedenfor). Så kan de køre
CAS2.5 ved 166 MHz.

Det jeg kan komme på, er en mistanke om at bundkortets (chipset)
drivere ikke er helt uptodate. Hentes fra asus site. Disse drivere
indeholder bl.a. ide- og sata controller drivere.

Bruger du endvidere nvidia's nyeste grafikkort driver. Hentes fra
nvidia site.

Hvad med de ca. 50 Mb ekstra opdateringer som windows xp sp2 skal have
desuden. Er de på ? inden du begynder at installere programmer.

Hvis du har et varme problem: så installer et par programmer hver dag.
Hvor svært kan det være. Så finder du ud af om det er derfor.

Installerer du på en partition som fylder hele de kæmpe harddiske ?
Det kan være et problem, hvis du ikke har sp2 på, for så er der en
størrelsesbegrænsning på 132 Gb. Det bedste er i reglen at installere
windows på en partition på kun 20-40 Gb. Så har man en reel chance for
backup af hele c-drevet.

I gamle dage var der noget med et temp-directory i windows, der ikke
måtte blive større end 500 Mb.

mvh

John

Fra : Anita Roddick

Dato : 14-02-07 21:26

"J" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> wrote

> Det jeg kan komme på, er en mistanke om at bundkortets (chipset)
> drivere ikke er helt uptodate. Hentes fra asus site. Disse drivere
> indeholder bl.a. ide- og sata controller drivere.

De er helt up to date. Har også prøvet med gamle versioner.

> Bruger du endvidere nvidia's nyeste grafikkort driver. Hentes fra
> nvidia site.

Ja - og har også prøvet med ældre versioner her.

> Hvad med de ca. 50 Mb ekstra opdateringer som windows xp sp2 skal have
> desuden. Er de på ? inden du begynder at installere programmer.

Jeg kører Windows Update så snart jeg har lagt bundkort driverne ind.

> Hvis du har et varme problem: så installer et par programmer hver dag.
> Hvor svært kan det være. Så finder du ud af om det er derfor.

I Asus probe og BIOS monitor overtsiger jeg aldrig mere end 43c.

> Installerer du på en partition som fylder hele de kæmpe harddiske ?

Nej. Windows partitionen er på 50gb.
I alt er mine to diske fordelt over 5 partitioner.

> Det kan være et problem, hvis du ikke har sp2 på, for så er der en
> størrelsesbegrænsning på 132 Gb.

Jeg kører med SP2.

> Det bedste er i reglen at installere
> windows på en partition på kun 20-40 Gb. Så har man en reel chance for
> backup af hele c-drevet.

Det gør jeg lige nøjagtig.
Det lærer man med årene, efter en del mistede C drev. :)

> I gamle dage var der noget med et temp-directory i windows, der ikke
> måtte blive større end 500 Mb.

OK, det ved jeg ikke, hvorden mit er. Kan godt ske, at det er mere end
500mb.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 15-02-07 09:15

"Anita Roddick" <no@spam.plz> skrev i en meddelelse
> [...]
> For det meste siger den, at den mangler et bestemt modul. Andre gange
> kommer den med et underligt nummer á la "85x15451" Error.

De underlige numre er FEJLKODER !!. MEGET vigtige.!!
Søg i Google på nummeret. Så får du sandsynligvis en masse forklringer op.

God jagt

/Ole