OBS !! katteejere i Roskilde-Slangerup
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-02-07 19:59

TV 2 lorry har lige fortalt at der er en gruppe kattehadere på spil i dette
område katte er blevet skudt og mishandlet

**Katteejere får trusselsbreve
Og flere katte er skudt rundt omkring i regionen. Hvem der står bag ved
politiet ikke noget om. Vi ser på sagen i Lorry 19.30**

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 13-02-07 20:06

Marianne Hellemose skrev:
> [...]
> Og flere katte er skudt rundt omkring i regionen. Hvem der står bag ved
> politiet ikke noget om. Vi ser på sagen i Lorry 19.30**

Føj. Der er tale om ude-inde katte, men derfor skal de sgu da ikke
skydes på af en eller anden psykopatisk cat killer king.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-02-07 20:23

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> Og flere katte er skudt rundt omkring i regionen. Hvem der står bag
> ved politiet ikke noget om. Vi ser på sagen i Lorry 19.30**

Det undrer mig faktisk ikke, føj for pokker - hvad er det for syge,
afsporede individer der finder på den slags ? Man skammer sig
næsten over at tilhøre menneskeracen. Håber politiet får fat i dem,
inden det griber om sig. Der er jo mange halvhjerner der griber idéen
med det samme.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-02-07 08:27

Ja det er uhyggeligt, det er vel ingen hemmelighed at jeg mener at man bør
overholde mark og vejfreds-loven og vise sine naboer det hensyn at holde
sine katte på eget område, men dette her gør mig lynende arrig, hvis disse
afsporede individer så opsøgte ejeren og gav ham/hende et skud hagl i r****
men at lade det gå ud over katte, der bare gør hvad katte nu gør, er aldeles
sygt og utilgiveligt.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : S. Hansen

Dato : 14-02-07 14:30

On Wed, 14 Feb 2007 08:27:13 +0100, "Marianne Hellemose"
<catsFJERN@webnetmail.dk> wrote:

> [...]
>men at lade det gå ud over katte, der bare gør hvad katte nu gør, er aldeles

Jeg tror også det er folk der i afmagt over ikke at kunne blive fri
for andres katte, handler desperat.

Og igen er det desværre kattene som må holde for.

Katteejere som nægter at følge lov om mark og vejfred går desværre alt
for tit fri.

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-07 17:57

On Wed, 14 Feb 2007 14:29:59 +0100, S. Hansen
<skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> wrote:

>Katteejere som nægter at følge lov om mark og vejfred går desværre alt
>for tit fri.

Så Steen, nu får du sikkert snart den gamle floskel fra katteejerne
smidt i hovedet !

"Det er da kattens natur" . Bvadr...

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-02-07 18:42

Verner skrev
<Så Steen, nu får du sikkert snart den gamle floskel fra katteejerne smidt i
hovedet !

"Det er da kattens natur" . Bvadr...>

ikke fra mig *ggg* den floskel er efterhånden så tyndslidt at den er
ikke-eksisterende )

det er ikke mere katten natur end det er hestenes, køernes, hundenes o.s.v
o.s.v. natur

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 15-02-07 13:26

"Marianne Hellemose" <catsFJERN@webnetmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke-eksisterende )
>
> det er ikke mere katten natur end det er hestenes, køernes, hundenes o.s.v

Jamen så lad dig mig komme med den. Det er kattens natur, ligesom det er
koens natur at leve frit og hundens osv. Jeg synes ikke det er synd for de
katte der ikke går fri. Jeg er sikker på at de har et rigtig godt. Men det
ændrer ikke på hvad der er kattens natur. Jeg er ikke så meget inde i avl af
racekatte, så skal ikke sige om man efterhånden har avlet katte frem der
faktisk trives bedre lukket inde i huset, end fritgående, hvor den kan jage,
som også ligger i dens natur. Den eneste måde kan lave om på kattens natur,
går via dens gener. Dvs. man har udvalgt de katte der trives bedre inde end
andre, og så avlet videre, på den måde kan man "rydde" op i gener, så man
efterhånden har en kat der trives bedst inde, og som måske slet ikek ville
trives ret godt ude. Men fordi man har vendt en kat til at være inde, og
fordi dens killinger også skal være inde, osv, så har man ikke ændret på
kattens natur, for man har ikke rørt ved dens kats gener. Selv om jeg træner
og bliver rigtig stor i et motionscenter, så ændrer det ikke på mine gener
og mit kommende barn bliver ikke stærkere af den grund.

SÅ kom den altså, og I får bekræftet jeres fordomme

Nå men jeg synes ikke det er noget problem hverken at have inde eller ude
katte, hvis de passe og trives, men der er altså nogen der angriber den
anden vej, og påstår det er synd at have katte ude, og det er altså også
noget bavl.

Men noget andet er så hvad der er lovligt, og der kan jeg selvfølgelig se
problemet. Mine to katte går nu ude og det vil være meget synd for især den
ene hvis der skulle laves om på det. Den anden vil sådan set bare gerne være
hos os (den har I jo hørt om lidt tidligere) og trives så stort når hun er
det. Jeg snakker fint med alle de nærmeste naboer, og har også spurgt flere
gange om det er et problem. Hvis nogen brokker sig, så vil jeg overveje hvad
der så skal ske, om jeg kan have kattene inde, eller der skal findes et
andet sted til dem. Men ingen brokker sig, og der er flere fritgående katte
her, så det tror jeg er bredt accepteret. Man må så ikke håbe at der flytter
nye til området, som påråber sig lov om mark og vejfred, så må vi jo se hvad
vi kan gøre. Men hvis det er det eneste sted jeg bryder loven, så synes jeg
ikke det er så slemt, jeg har det sådan at hvis man ikke skader og generer
andre mennesker, så skulle loves helst kunne bøjes. Men jeg vil tag affære
hvis jeg bare høre om nogen der er generet af det, selv om de ikke har sagt
det direkte. Men der er jo mange love at følge i sådanne kvarterer, jeg har
også naboerer, hvis træer rager ind over vores have, og hvis blade vi får
glæde af om efteråret. Det generer mig på ingen måde, men det er jo heller
ikke helt lovligt.

Mvh. BK

PS: Steen jeg håber da du kan sige dig fuldtstændig fri for at bryde nogen
love overhovedet, for ellers så kommer jeg efter dig

Fra : S. Hansen

Dato : 15-02-07 14:52

On Thu, 15 Feb 2007 13:26:19 +0100, "Brian, Rikke og Kristian"
<brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE> wrote:

>Mvh. BK
>
>PS: Steen jeg håber da du kan sige dig fuldtstændig fri for at bryde nogen
>love overhovedet, for ellers så kommer jeg efter dig

Jeg vil ikke påstå at jeg aldrig har overtrådt en lov.

Men jeg overtræder ikke bevidst en lov konsekvent. !!!!!

Steen

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 15-02-07 16:10

"S. Hansen" <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil ikke påstå at jeg aldrig har overtrådt en lov.
>
> Men jeg overtræder ikke bevidst en lov konsekvent. !!!!!

du har aldrig...downloadet musik/film, kørt for stærkt, smulet over grænsen,
gået over for rødt? så er du en hellig mand, tror næsten jeg kan se en
glorie ude i mørket, det må jo næsten være din så. Love er til for at vi
alle kan være her, de er ikke til for sig selv, så hvis overtrædelse af
loven ikke bringer nogen i fare, eller generer nogen osv. så kan jeg leve
med at være lovbryder lige på det punkt.

mvh. BK

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-02-07 15:42

Brian, Rikke og Kristian skrev
>Jamen så lad dig mig komme med den. Det er kattens natur, ligesom det er
>koens natur at leve frit og hundens osv<

Yeps men hverken heste, køer, grise, får eller hunde må rende frit, så
hvorfor skal katten have lov til det, hvad er det lige der gør, at netop
_katten_ af alle dyr skal have lov, når ingen andre dyr må ????

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 15-02-07 16:07

> [...]
> hvorfor skal katten have lov til det, hvad er det lige der gør, at netop
> _katten_ af alle dyr skal have lov, når ingen andre dyr må ????

Egern, ræv, rådyr, dådyr og jeg kan da finde på andre dyr der må. Det ligger
lige så meget i mange kattesgener at være fritløbende som hos nogle af de
nævnte.

Jamen hvis det generer nogen í nærheden af mig, så skal jeg nok finde et nyt
hjem til mine katte, eller få dem aflivet. Jeg tror grunden til at katten
løber frit, er at det har den stort set altid gjort, at holde katten inde er
noget flere og flere er begyndt med, men da jeg for mange år siden havde min
første kat, gik den også ude, og ingen havde ondt nogen steder over det. Men
som sagt, det er åbenbart ulovligt, så derfor må jeg tage konsekvensen, og
det er, hvis det generer nogen, så må det stoppe.

Mvh. BK

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-02-07 16:36

Brian, Rikke og Kristian skrev

<Egern, ræv, rådyr, dådyr og jeg kan da finde på andre dyr der må.>

*gggg* det er _vilde_ dyr, sidst jeg checkede var katte _tamdyr_, lige
som de øvrige dyr jeg nævnte
)

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 15-02-07 16:42

> [...]
>
> <Egern, ræv, rådyr, dådyr og jeg kan da finde på andre dyr der må.>
>
> *gggg* det er _vilde_ dyr, sidst jeg checkede var katte _tamdyr_,

Okay...det har du ret i Men det er jo bare noget vi bestemmer, hvad der
skal være tam og vild dyr. Andre steder er katte stadig vilddyr, og nogle
katte lever jo altså også som vilddyr i dk.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-02-07 17:48

Brian, Rikke og Kristian skrev
<Andre steder er katte stadig vilddyr, og nogle
katte lever jo altså også som vilddyr i dk>

Ja det er rigtigt at der findes vilde katte, men de har intet med tamkatten
at gøre, den europæiske vildkat Felis s. silvestris har et ilter
temperament, holder sig væk fra mennesker og kan ikke tæmmes, huskatten,
Felis catus nedstammer fra Felis felis silvestris libyca.

Og nej vi har ikke vildkatte i DK de uddøde for små 2000 år siden, det der
er i DK er _forvildede_ tamkatte.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : lh

Dato : 15-02-07 17:06

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Jeg har været katteejer i rigtig mange år (over 30) af både huskatte og
racekatte. Jeg har boet i by og heldigvis bor jeg nu på landet hvor alle i
det lille "kvarter" jeg bor i har fritgående katte, så her er slet ingen
problemer.
Mine racekatte er i løbegård og de har slet ikke samme "lyst" til at komme
ud som en huskat.
En rigtig huskat - ja som andre siger og som dem der har dem burde vide at
det ligger MEGET dybt i deres instinkter at de vil løbe frit. De har et helt
andet behov for at komme ud på egen hånd end f.eks en hund. Kattens dybe
instinkter er så intakte at hvis en huskat har været udenfor bare én gang,
så mistrives de fleste indendørs. De bliver rastløse, urenlige, få kan blive
aggressive. Nogen trives da også inde, men jeg er endnu aldrig stødt på en
huskat der ikke har så stort et behov for at komme ud at det ikke har givet
problemer. For 8 år siden flyttede jeg og måtte i den anledning holde mine
katte inde i 14 dage for at de skulle blive der, og det var et mareridt af
stress til sidst. Hvorimod mine racekatte aldrig beder om at komme ud eller
har så stort et synligt behov for udelivet. De har dog en løbegård.
Hvorvidt kattene kan og skal løbe frit, er vel et spørgsmål om hvor man
bor - lov eller ej. Bor man midt i en by med mange naboer og/eller ved
trafikerede veje, så er der nogen grunde til man skal overveje om man kan
byde katten et liv sådan et sted. Løber den frit er det med stor fare for at
blive kørt ned, og der er mange mennesker samlet og så må vi erkende at ikke
alle bryder sig om løse dyr. Og så løse problemet efter det. Min mening er
at i en by høre løse dyr ikke hjemme, alene for dyrets sikkerhed (syntes jeg
er det vigtigste) Genere katten så også naboer, så går det igen ud over en
uskyldig kat. Så enten er det en løbegård eller ingen katte sådan et sted,
hvis det absolut er katte der ikke kan være indendørs uden problemer.
Bor man på landet syntes jeg at der er lidt andre ting der gør at katten kan
løbe frit. Dog skal man være opmærksom på at er der naboer, så snak med
disse om hvordan med løse katte. De fleste på landet har dyr der går frit og
det er ligesom mere tilladt -lov eller ej!.

Mvh
lh

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 15-02-07 17:32

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> En rigtig huskat - ja som andre siger og som dem der har dem burde vide at
> det ligger MEGET dybt i deres instinkter at de vil løbe frit.

Mine forældre og yngre brødre har en nu efterhå´nden halvgammel huskat. Den
har aldrig været ude, fordi de mistede to katte på kort tid, til biler. De
bor sådan halvt ude på landet, og ikke op af en trafikeret vej, så de har
nok bare været meget uheldige (den ene kørte de faktisk selv over), men
forståe´ligt nok ville de ikke "satse" endnu en kat, derfor blev den næste
kat en inde kat. Jeg har så altid gået og mobbet dem lidt, fordi den tid sad
og kiggede, med noget der ligende et længselt fuldt blik ud af vinduet mod
"de åbne vidder" og sagt at de var synd for den osv...

Men her for et par år siden, så kom den ud et par gange ved et uheld, og så
begyndte de at lade den komme ud når den vil, og sikke en forandring, det
var som om den fik sin anden ungdom, den blev rigtig kåd. Så tror rent
faktisk at den kat har det lidt bedre ved at måtte komme ud.

bk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-02-07 17:41

ih skrev
[...]

De huskatte jeg har haft de sidste 20 år og iøvrigt også dem jeg ellers har
kendt, har trivedes fint indendørs, selv min lille Mille der er født som
staldkat, og Tortie som havde klaret sig selv som hjemløs i et år eller
mere, så det har måske også lidt at gøre med hvordan man griber
sagen(katten) an

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 15-02-07 19:35

> [...]
> som staldkat, og Tortie som havde klaret sig selv som hjemløs i et år
> eller mere, så det har måske også lidt at gøre med hvordan man griber

Påstår slet ikke at dine katte ikke trivedes. Men hvis du havde en dør åben
så katten selv kunne bestemme, hvad tror du så? Ville den foretrække at
kunne trække indendørs og sove i trygge og kendte omgivelser dagen lang, for
indimellem at stikke af ud, og jagte mus og andet, samt strejfe omkring.
Eller ville den kun blive indendørs ved dig?

Tror ikke det hverken er synd for katten at have den indendørs og udendørs,
eller kun indendørs. Men det naturlige for de fleste katte ville være at
kunen være ude også. Men jeg vil bare ikke angribes for at det er synd at
jeg har min kat ude, og det er jeg altså blevet, når det er mere mod kattens
natur at være holdt inde. Noget andet er så det med det lovlige, det kan jeg
jo ikke argumentere imod sådan er det så, og jeg er altså lovbryder.

BK

Fra : lh

Dato : 15-02-07 20:19

skrev i en meddelelse news:45d4a7c8$0$72753$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> mod kattens natur at være holdt inde. Noget andet er så det med det
> lovlige, det kan jeg jo ikke argumentere imod sådan er det så, og jeg er

Det er jeg jo så også - og alle mine naboer - for nogle af mine katte får
frit ud og ind som det passer dem og stortrives med det. Men jeg bor så på
landet og selvom loven også gælder her, så er det ligesom mere legalt at de
går frit her.

lh

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 12:12

On Thu, 15 Feb 2007 19:34:47 +0100, "Brian, Rikke og Kristian"
> [...]

>indimellem at stikke af ud, og jagte mus og andet, samt strejfe omkring.

Tror du ikke, at det samme ville gælde for hunde, kaniner, heste og
andre husdyr ?

Hvordan tror du byen ville se ud, hvis andre dyreejere udviste den
samme hensynsløse ligegyldighed som mange katteejere gør ?

Og den sædvanlige bavlefloskel: "Det er kattens natur" er en dårlig
undskyldning for deres egoisme.

Hvis katten skal luftes, så kan de sgu' gå en tur med den - det er en
ret normal måde at lufte sine kæledyr udenfor hjemmet....for alle
andre end katteejere !

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 16-02-07 12:49

<Verner> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Hvordan tror du byen ville se ud, hvis andre dyreejere udviste den
> samme hensynsløse ligegyldighed som mange katteejere gør ?

Godt okay vi snakker om problemet i forhold til andre mennesker, så er det
rigtig, at hvis katten virkelig er til stor gene for andre, så må man gøre
noget ved problemet.

> Og den sædvanlige bavlefloskel: "Det er kattens natur" er en dårlig
> undskyldning for deres egoisme.

Nej ikke i forhold til de folk der prøver at give mig dårlig samvittighed
fordi min kat kan komme ud, fordi de synes det er synd for katten. Det er
her at det med naturen kommer ind, for hvis, og kun hvis, der er noget der
er synd, så er det snarere synd at holde sin kat inde. Så kan man så
diskutere om der er nogen der dog ikek bryder vores lands regler, men
snarere bryder etiske regler ved at holde på deres ret til at have kat inde.
Men lad os slutte diskussionen, det ender bare med mudderkast. Men jeg er
enige så langt, at generer mine katte andre, og får jeg det at vide, enten
direkte, eller igennem andre, så tager jeg affære, for det er jo ulovligt
som du siger. Enigere kan vi nok ikke blive God weekend.

BK

Fra : KK

Dato : 14-02-07 19:52

<Verner> skrev bl.a:

> Så Steen, nu får du sikkert snart den gamle floskel fra katteejerne
> smidt i hovedet !
>
> "Det er da kattens natur"

Den kommer her: Det er det helt sikkert!.

KK

Fra : Mette Lambert

Dato : 14-02-07 19:37

> [...]
>
> Og igen er det desværre kattene som må holde for.
>
> Katteejere som nægter at følge lov om mark og vejfred går desværre alt

Jeg bor på en stille villavej i udkanten af Slangerup - som jo er et af
de berørte områder. Her er der fritgående katte (deriblandt mine to),
fritløbende hunde (ikke mine), der ikke altid er under synderlig
kontrol, adskillige daglige overtrædelser af færdselsloven - heriblandt
kørsel på offentlig vej med speedwaycykler, offroader motorcykler og
miniscootere (gerne uden styrthjelm).

Ud fra din betragtning er det altså i orden, at et eller flere
åndsforsnottede individer tager et gevær og skyder på må og få efter de
katte, der løber her - uden hensyntagen til børn, hunde, mennesker,
ejendom - fordi vi er nogle katteejere, der har valgt at lade vores
katte løbe frit? Disse individer har med stor sandsynlighed aldrig
nogensinde brugt bare 5 minutter på at tale med de relevante katteejere
(vi kunne jo se, at de samme idioter har skudt både i Himmelev og
Slangerup og de KAN ikke bo begge steder!!). Derudover gør de det "med
hjemmel i lov om mark og vejfred" og jeg gad godt se den, der kan finde
en variant af den lov, hvor der står, at man har tilladelse til at
beskyde dyr, som det passer én!!!

For slet ikke at tale om den lov, der siger, at man ikke må affyre
skydevåben inden for en radius af 100 meter fra beboelse.

Ja, jeg overtræder lov om mark og vejfred. Nej, det generer ikke mine
naboer (når man har racekatte er de MEGET svære at gemme i mængden) og
jeg har indtil flere gange spurgt dem, om de generer. Men ligegyldigt
hvad giver det ikke disse idioter nogen som helst ret til at skyde på
katte - hverken mine eller andres.

I teorien kan de finde på at skyde på mine katte, hvis de sidder ude
foran min hoveddør - jeg bor i rækkehus uden forhave, så sådan en idiot
kan vel ikke se, at min matrikel går længere ud end min hoveddør?

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : S. Hansen

Dato : 15-02-07 14:49

On Wed, 14 Feb 2007 12:36:56 -0600, Mette Lambert
<mette.lambertKATTE@BAKKEprivat.dk> wrote:

> [...]
>kontrol, adskillige daglige overtrædelser af færdselsloven - heriblandt
>kørsel på offentlig vej med speedwaycykler, offroader motorcykler og

At nogle overtræder lovene giver ikke andre tilladelse til også at
overtræde lovene. Det er mildest talt et tåbeligt argument.

>Ud fra din betragtning er det altså i orden, at et eller flere
>åndsforsnottede individer tager et gevær og skyder på må og få efter de
>katte, der løber her -

Hvor skriver jeg det ?????

> [...]
>hjemmel i lov om mark og vejfred" og jeg gad godt se den, der kan finde
>en variant af den lov, hvor der står, at man har tilladelse til at

Det står der ligenøjagtigt IKKE
Der står ligenøjagtigt at det må du ikke, medmindre du har gjort
katteejeren opmærksom på problemet

> [...]
>foran min hoveddør - jeg bor i rækkehus uden forhave, så sådan en idiot
>kan vel ikke se, at min matrikel går længere ud end min hoveddør?

Jeg syntes du skulle tag at læse loven igen, for loven giver kun denne
alvorlige sanktion overfor katteejere der ligenøjagtigt nægter at tage
hensyn til sine omgivelser.

Fra : Siri

Dato : 16-02-07 12:03

Allerførst tak for advarslen, Marianne. Der er jo sindssyge forbrydere
på fri fod i lille DK - ikke bare sindslidende, men aggressive,
vanvittige psykopater, som man må vare sig for. Så tak for tippet. De,
der har udekat, burde være glade for, at nogen gider advare. Jeg er selv
glad for, at min lille Gia bor trygt inden døre. Hun er en klog lille
racekat, og de to gange, hun er smuttet ud, er hun kommet ind, straks
jeg kaldte (ret desperat). Jeg tager hende ud i sele, men oftest vil hun
bare ind igen. Det er nok en af fordelene ved at have en doven perser....

Dernæst et lille opstød - en opsang, en opfordring, og nu får jeg da
sikkert høvl for det - men:
Skændes kan vi igen-igen, så det brager, om noget principielt, som har
været vendt igen igen mange gange.
Men når der er praktiske forespørgsler fra folk med katte med
helbredsproblemer m m, eller andre ini'tiver , så er her stille -
også fra de 'gamle' erfarne, der ellers virkelig kunne komme med noget -
og før har gjort det.
Her er lidt stille, sådan generelt p t, er her ikke?
Jeg undrer mig bare - og er lidt overrasket over, at jeg newbie må
skrive med tips og svar - når der er så mange i gruppen af avlere og
folk med et langt liv med katte.
Jeg synes, at gruppen her har sin store berettigelse i, at vi kan søge
praktiske råd, hjælp og trøst hos hinanden - og dele glæden over
missebasserne.
Hvis vi bare skændes i stedet, så tror pokker, at her er stille - for
der er måske en del, der ikke gider det.... (jeg tør ikke skrive et
spørgsmålstegn )
Som sagt er det her måske gnist på et dynamitbjerg - så er det bare
ærgerligt. Der er bare flere, der for nylig har spurgt om råd, og der er
ikke kommet et kvæk, når det har været et mere alvorligt emne.
Som en forkortelse, jeg en gang fik forklaret herinde, siger:
WTF? WTF is going on....
Jeg er ikke sur Bare forbløffet - undrende.
Venlige hilsner, Siri (og Gia), som ellers er glad for gruppen.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 16-02-07 12:52

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> WTF? WTF is going on....
> Jeg er ikke sur Bare forbløffet - undrende.
> Venlige hilsner, Siri (og Gia), som ellers er glad for gruppen.

Synes du har en god pointe, er ikke så tit herinde, og det meste jeg har
været emd til her er lidt små "skænderi", og du har da ret det er ikke
hovedsageligt det sådan en gruppe skal bruges til, så det har jeg taget til
mig.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 16-02-07 16:16

"Siri" skrev

> [...]
> WTF? WTF is going on....
> Jeg er ikke sur Bare forbløffet - undrende.
> Venlige hilsner, Siri (og Gia), som ellers er glad for gruppen.

Jeg er så ikke helt enig.
Jeg har lige bladret de sidste mange indlæg igennem, og syntes da at folk
får hjælp. Måske ikke vildt mange svar, men det er i mine øjne ligegyldigt,
hvis de svar der så kommer er ok.

Personligt holder jeg mig ret meget i baggrunden, da gruppen i mine øjne er
alt for "pussenusset" og handler for meget om små hverdagshistorier, film,
billeder etc.
Så syntes jeg faktisk diskussionen om ude- eller indekatte, er langt mere
interessant.
Og så er jeg ved at blive vanvittig af alle de katte der skal omplaceres
hele tiden. Det er da super folk får alverdens henvisninger til hvor de kan
få hjælp til at komme af med katten. Men er der f.eks. en katteejer der er
lidt træt af sin overkælne klisterkat, og søger råd til et for ejeren,
relevant problem, bliver vedkommende nærmest overfaldet.
Overfortolkninger og tendens til hysteri, oplever jeg for meget af her og
det orker jeg ikke.
Jeg har såmænd masser at sige - også til ovennævnte - men det tror jeg ikke
vil falde i god jord På samme måde, som min holdning til udekatte heller
ikke er særligt nuttet!

Jeg vil da kalde mig erfaren katteejer, da jeg har haft dem hele mit liv.
Men som sagt - der kommer nogle enkelte gode råd og dem behøver jeg jo ikke
gentage, bare for at skrive noget!? Jeg gider heller ikke skrive, at jeg
ikke ved det, bare for at skrive noget.
Andre gange orker jeg bare ikke pussenusseriet, og holder så lav profil.

- Winnie

Fra : Siri

Dato : 16-02-07 22:09

> [...]
> ikke ved det, bare for at skrive noget.
> Andre gange orker jeg bare ikke pussenusseriet, og holder så lav profil.

Fair nok, Winnie - der er for meget pussenus for dig og for lidt for
mig, sådan er vi så forskellige, og det er fint nok. Jeg kan også få for
meget pussenus, så kalder jeg det for kitsch, og så har vi en diskussion
igen
Det, du skriver med 'overfalds-tendensen', det er lige præcis det, jeg
bl.a. har 'opstød' over. De der alenlange skænderier.... Jeg kom en gang
til at foreslå flere smileys, bare et par stykker, men ka-foum, så var
der eksplosion og enkelte ret grove indlæg. Jeg anede ikke, hvilket
spinatbed, jeg var hoppet lige ned i
Men når der så er en pige, der skriver ind som komplet grøn, og spørger
om råd mht hendes gravide hunkats fødsel, så går der dage, før der er et
pip - og så er det fra en anden newbie (lille moi ), der aldrig har
oplevet en misse-fødsel.... Som jeg også svarer Ole et andet sted, så
var der 'engang' for ikke så længe siden, hvor man fik en hel del gode
svar, plus 'hygge-svar' med ren opbakning (det er også rart). Det er
bare det, jeg savner. Bare kig på den seneste side af ca 10 tråde...
Selvfølgelig behøver man ikke svare, at man ved noget - jeg undrer mig
bare over, at dem, der faktisk ved noget, ikke svarer. Men hvad ved jeg
- jeg er selv overbooket med arbejde i perioder, og der kan jo ske så
meget i livet.
Jeg har bare selv været så glad for, og haft uendelig gavn af den hjælp,
jeg har fået i gruppen. Ville gerne heppe på det....
At der så er vilde skænderier mellem katte-ejere, ude såvel som inde,
kunstnere, hønseavlere og hvad ved jeg - det kan så blive farverigt
og underholdende, eller nogen gange bare monotont.
Vi er alle med til at forme gruppen - og hurra for den i al dens
forskellighed. Tør info og flæbende tutteri Vi elsker jo alle vores
katte
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 17-02-07 15:25

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> Men når der så er en pige, der skriver ind som komplet grøn, og
> spørger om råd mht hendes gravide hunkats fødsel, så går der dage,
> før der er et pip

Måske fordi de erfarne efterhånden har fundet andre græsgange. Jeg er
ikke opdrætter og hr ingen erfaring med f.eks. gravide katte, da jeg
altid kun har haft kastrerede katte, men jeg blev så træt af tonen i
gruppen, derfor har jeg været helt væk herfra i flere måneder. Nu er
jeg så småt begyndt at kigge herind igen og kan godt se at der er meget
få indlæg. Jeg tror det sker i så mange grupper fordi der er nogle der
hygger sig med pludseligt at kunne komme af med alle de frustrationer
som de ikke tør vise i dagligdagen, på usenet er de nemlig anonyme.
Desværre sker der så bare det at al viden forsvinder ind i lukkede fora
eller mailinglister i stedet for, og det er skideærgerligt for man får
så ikke spredt viden, men samlet den få steder.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Siri

Dato : 17-02-07 16:57

> [...]
> Kate
>
> Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
> Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.

Åh... æv.... Ja, der har været en dum tone ind i mellem, det har jeg
også stået af på - og har da godt bemærket, at der er en hulens masse
navne på profil-listen, som man aldrig ser i indlæggene....
Hvor er det ærgerligt!
Hvad kan vi gøre for at bedre tonen - og måske lokke dem tilbage i den
gode gruppe igen?
Godt, at du skrev, Kate
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 17-02-07 20:37

Kate wrote:

> [...]
> ind i lukkede fora eller mailinglister i stedet for, og det er
> skideærgerligt for man får så ikke spredt viden, men samlet den få

Hej søde
Ja jeg er nok en af dem der bruger kattefora mere. Jeg har være her i NGen
siden den startede i 99 og da de forskellige kattefora startede op, så synes
man det kunne være sjovt at komme på sådan nogle. Dem har jeg også hoppet
lidt rundt i, mødt nogle andre mennesker og kattefora har den fordel, at man
direkte uploader billeder af sine katte, f.eks. i forbindelse med det man
skriver Jeg har nu fundet et nyt fora der startede den 5.2. som jeg synes
godt om, så det får en chance. Men jeg kigger da af og til ind her

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 18-02-07 14:33

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Ja jeg er nok en af dem der bruger kattefora mere. Jeg har være
> her i NGen siden den startede i 99

Jeg har også været her fra meget tæt på starten og allerede dengang var
der diskussioner om hvor meget nutteri der skulle være her, men
desværre er tonen blev mere og mere "jeg bedre vide og du skal bare
klapp i"-agtig, det ødelægger enhver diskussion efter min mening.

Jeg er da også tilmeldt et enkelt forum, men kommer så sjældent fordi
det falder mig meget mere naturligt lige at skimme overskrifterne i en
ng og se hvad jeg vil læse, det kan jeg ikke på samme måde i et forum.
Hvis jeg selv laver et indlæg skal jeg lede mere i forummet for at
finde det igen, her skimmer jeg og ser om der er kommet nogle svar.

Om jeg kommer fast tilbage hertil må tiden vise.
Når sommeren kommer er vi jo mere i haven, kattene elsker jo deres have
så både regn og sne kan accepteres bare de kommer ud, ja, drengene,
altså. Doughnut vil ikke være våd eller kold