JAVA, IF komando ?
Fra : Peter Rasmussen

Dato : 13-02-07 19:26

Hej, jeg er 100% Noob, har aldrig arbejdet med JAVA før og bruger
Notesblok som editor.

På min uddandelses institution har vi et skema online, hvor man
går ind på en "index" side og vælger Onsdag, hvis det er onsdag,
og så ser man skemaændringer....

Jeg vil gerne have at den selv finder ud af hvilken ugedag det
er!

Der til har jeg fundet et JAVA script i jeres Script afdeling, og
ændret det lidt, men jeg mangler så bare en eller anden form for
"IF" kommando, så man kan sige noget i stil med:

-----------------------------------
(her laver jeg noget der minder lidt om BAT da det er noget jeg
kender, men som ikke kan bruges til denne opgave)

"
IF lday = Mandag GOTO Mandag.html

IF lday = Tirsdag GOTO Tirsdag.html

osv...osv...osv... "

-----------------------------------

HER ER UDDRAG AF JAVA SCRIPTET SOM JEG HAR LÅNT HERFRA

jeg kunne så godt tænke mig et eksempel på en IF kommando jeg kan
sætte ind her:

var days=new Array(8);
days[0]="Søndag";
days[1]="Mandag";
days[2]="Tirsdag";
days[3]="Onsdag";
days[4]="Torsdag";
days[5]="Fredag";
days[6]="Lørdag";

var lday=days[time.getDay()];

document.write("<h2>" + lday + "</h2>");

Håber i kan fortå mit post

På forhånd Tak! Mvh Peter...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-02-07 20:07

Peter Rasmussen skrev:

> Hej, jeg er 100% Noob, har aldrig arbejdet med JAVA før og bruger
> Notesblok som editor.

Java er ikke javascript. Dit problem skal løses med javascript - og
gruppen her er den rigtige til spørgsmålet.

> På min uddandelses institution har vi et skema online, hvor man
> går ind på en "index" side og vælger Onsdag, hvis det er onsdag,
> og så ser man skemaændringer....

Har du et link til siden? Det er lettere at hjælpe hvis man kan se
den side der spørges om.

Se evt. <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>

> Der til har jeg fundet et JAVA script i jeres Script afdeling,

"Vi" har ikke nogen scriptafdeling. HTML.dk - som du bruger som
adgang til nyhedsgruppen - har scripts mv. til download, men du
skriver ikke til html.dk eller (kun) til andre brugere på html.dk.
Se evt. <http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.

> jeg mangler så bare en eller anden form for "IF" kommando,

Javascripts if-sætning ser ud som følger:

   if(betingelse) {
       sandblok
   }
   else
   {
       falskblok
   }

Se også <http://www.w3schools.com/js/js_if_else.asp>

> HER ER UDDRAG AF JAVA SCRIPTET SOM JEG HAR LÅNT HERFRA

Har du et link til scriptet på html.dk?

Se i øvrigt også siden her mht. at arbejde med datoer i javascript:
<http://www.w3schools.com/js/js_obj_date.asp>

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til