Nyt bundkort ???
Fra : Knud

Dato : 13-02-07 23:14

Hej

Mit bundkort Asrock 775i65PE er stå af og kan ikke skaffe et mangen til.
Det er ikke på lager hos importøren i Danmark.
Kan jeg bruge dette bundkort i stedet for ?

ASRock ConRoe865PE

2 stk.ddr 512mb pc3200 Elixir
1 stk. ddr 1gb pc pc3200 Kingston
Pentium 4 2.80ghz /1m / /800

Fra : Nicolai L

Dato : 13-02-07 23:50

"Knud" <knud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Mit bundkort Asrock 775i65PE er stå af og kan ikke skaffe et mangen til.
> Det er ikke på lager hos importøren i Danmark.
> Kan jeg bruge dette bundkort i stedet for ?

Jeg har lidt svært ved at se hvad du spørger om. Det link du selv sender med
her, giver jo svar på om du kan bruge din CPU og dine ram.

> ASRock ConRoe865PE
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=231470
>
> 2 stk.ddr 512mb pc3200 Elixir
> 1 stk. ddr 1gb pc pc3200 Kingston
> Pentium 4 2.80ghz /1m / /800

Men hvorfor lige AsRock.. ?? Det er noget skidt.

Fra : Knud

Dato : 14-02-07 06:47

Jeg spørger fordi jeg ikke er nogen haj til pc hardware, kan jeg få det til
at køre med mit andet hardware 2 stk.ddr 512mb pc3200 Elixir,
1 stk. ddr 1gb pc pc3200 Kingston og Pentium 4 2.80ghz /1m / /800 ?

Har læst et eller andet sted på internettet at asrock = asus der for.

Fra : Nicolai L

Dato : 14-02-07 19:30

> Jeg spørger fordi jeg ikke er nogen haj til pc hardware, kan jeg få det
> til at køre med mit andet hardware 2 stk.ddr 512mb pc3200 Elixir,
> 1 stk. ddr 1gb pc pc3200 Kingston og Pentium 4 2.80ghz /1m / /800 ?

Ja, ifølge specifikationerne for bundkortet, så supporterer den dit
nuværende hardware. Så det skulle være helt fint.

> Har læst et eller andet sted på internettet at asrock = asus der for.

Nej, det er bestemt ikke Asus. Det er Asus' skrabede/ billigere/ringere
bundkort. Derudover synes jeg bare, at jeg har hørt en overvægt af problemer
med Asrock, manglende features og defekter. Jeg havde i hvert fald klart
foretrukket et andet mærke i den prisklasse, men jeg indrømmer blankt, at de
er billige.

Nicolai

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-02-07 00:02

> [...]
> problemer med Asrock, manglende features og defekter. Jeg havde i hvert
> fald klart foretrukket et andet mærke i den prisklasse, men jeg indrømmer

Jeg har haft fat i masser af pc.er med Asrock og sat disse op m.m. og har
aldrig oplevet problemer med dem. Så jeg ville ikke være bange for at købe
et mb fra dem.

Kurt

Fra : Knud

Dato : 15-02-07 00:20

så er bundkort blevet bestilt.
takker for hjælpen

knud

Fra : Nicolai L

Dato : 15-02-07 11:40

> Jeg har haft fat i masser af pc.er med Asrock og sat disse op m.m. og har
> aldrig oplevet problemer med dem. Så jeg ville ikke være bange for at købe
> et mb fra dem.

Jeg tjekkede også, bare for nysgerrighedens skyld, andre mærker med samme
specs og det kunne ikke lade sig gøre til den pris som Asrock koster. Så det
er jo fair nok at vælge asrock, man kan jo få 2 for samme pris som ét af de
andre.

> Kurt

Nicolai

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 15-02-07 12:26

> [...]
> det er jo fair nok at vælge asrock, man kan jo få 2 for samme pris som ét

Asrock er lige så godt som andre til prisen.

Grunden til at mange har 'problemer' med Asrock, er at nogen af dem kan
voldtunes som ind i helvede, og så ryger der nogen i svinget.

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-02-07 11:13

> [...]
> aldrig oplevet problemer med dem. Så jeg ville ikke være bange for at købe

Jeg har en Linux server stående med et Asrock bord i og den kører fint.

Mvh. Brian