Forskel på et USB 2 kabel og et gammeldags~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-02-07 23:25

Hej guruer,

Hvad er der i grunden af fysisk forskel på et kabel til USB 2 fullspeed og
så et gammeldags USB kabel ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-02-07 05:40

Andreas M. Hansen wrote:

> Hej guruer,
>
> Hvad er der i grunden af fysisk forskel på et kabel til USB 2 fullspeed
> og så et gammeldags USB kabel ?

Ifølge standarden, nej. Men der findes USB kabler afså ringe kvalitet, at de
har svært ved at fungere ved fullspeed.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-02-07 09:09

> Ifølge standarden, nej. Men der findes USB kabler afså ringe kvalitet, at
> de
> har svært ved at fungere ved fullspeed.

Hej Lasse,

Det vil altså sige at man godt kan være heldig at kunne køre max. hastighed
på et kabel som ikke er købt som værende et USB 2 kabel ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Max

Dato : 12-02-07 09:46

Hej Andreas

> Det vil altså sige at man godt kan være heldig at kunne køre max.
> hastighed på et kabel som ikke er købt som værende et USB 2 kabel ?

Ja, og det modsatte er heller ikke umuligt.

Mvh Max

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-02-07 06:54

> Ifølge standarden, nej. Men der findes USB kabler afså ringe
> kvalitet, at de har svært ved at fungere ved fullspeed.

Hi-speed!

Claus

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-02-07 07:49

Claus Tersgov wrote:

> Hi-speed!

Præcis

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-02-07 11:14

> Præcis

De to betegnelser kløjs jeg desværre i hver gang - i min verden betyder
fullspeed ....

Ja, jeg mener selvfølgelig "lt hvad remmer og tøj kan trække"

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-02-07 16:23

> De to betegnelser kløjs jeg desværre i hver gang - i min verden
> betyder fullspeed ....

USB 2.0 =

Low-speed = 1,5 mbit
full-speed = 12 mbit
Hi-speed = 480 mbit

Hvis ikke andet er nævnt ved 2.0, så er standardhastigheden 12 mbit. 480
mbit gælder *kun*, hvis der specifikt er hi-speed logo på produktet. Bemærk
i øvrigt, at den gamle standard 1,1 er anulleret og findes ikke mere.

Claus

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-02-07 21:10

Mange tak for jeres svar - jeg vil så beholde mit gamle kabel og afvente
situationen når min nye multifunktionsprinter som kan USB 2 ankommer..

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-02-07 06:54

> Hvad er der i grunden af fysisk forskel på et kabel til USB 2
> fullspeed og så et gammeldags USB kabel ?

Alle USB kabler kan kører Fullspeed. Derimod er det ikke alle kabler, som
kan køre Hi-speed. Men det afhænger meget af både kablet, interfacet og
enheden.

Jeg har kabler, som kan køre med een enhed, men som ikke kan køre med andre
enheder.

Claus