Farvelaserprinter
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 11-02-07 13:11

Det er knapt syv år siden jeg sidst købte en printer, en HP DeskJet som
jeg i og for sig har været godt tilfreds med, men patronerne koster jo
en formue.

Nu kunne jeg tænke mig en farvelaserprinter til en "rimelig" pris. Kan I
anbefale nogen af Canons, eller hvilket mærke og model bør jeg gå efter
til almindelig daglig brug? Jeg har kun sjældent behov for at udskrive
billeder.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.stornotime.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-02-07 13:48

Jørgen Grandt wrote:
> Jeg har kun sjældent behov for
> at udskrive billeder.

Det kan jeg ikke lige komme med et bud på, en jeg har lige et par
kommentarer

Der er ingen af de billige farvelaserprintere, der er særlig egnet til
foto udskrift - så hvis "sjældent" betyder "aldrig" , så er det fint.

Der er blækprinterne stadig overlegne i billedkvalitet for pengene.

Men til sort/hvid udskrift af tekst, der er en laserprinter klart
billigst i længden - f.x. med en Brother HL2030 til ca 700 kr - men det
er ikke en farveprinter.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Holst

Dato : 11-02-07 14:14

Jan Vestergaard wrote:

> Der er ingen af de billige farvelaserprintere, der er særlig egnet til
> foto udskrift - så hvis "sjældent" betyder "aldrig" , så er det fint.
>
> Der er blækprinterne stadig overlegne i billedkvalitet for pengene.

Jeg havde en overgang en HP Color Laserjet 2600N, og der er da ingen
tvivl om, at blækprinterne stadig er bedre. Ikke desto mindre synes jeg
nu stadig, at den leverede et helt tåleligt resultat. Det kunne sagtens
lade sig gøre at udskrive pæne covers til min billeder, som jeg brændte
ud på cd.

Mit primære formål med den var dog, at jeg gerne ville have farver på,
når jeg printede et kort ud fra ruteplanen på dgs.dk og lignende
opgaver. Og så for at få en netværksprinter. Og til dette behøver man jo
ikke en perfekt udskriftskvalitet af farverne.

Men jeg er måske ikke så vanskelig. Sidst jeg havde en farveprinter var
det en Star LC24-200 Colour, og den udskrev jo også helt vildt flotte
farvebilleder - alle mine venner var vildt imponerede.

Dengang jeg købte den, kostede den cirka 2.500 kr.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-02-07 15:31

Holst wrote:
> [...]
> jeg nu stadig, at den leverede et helt tåleligt resultat. Det kunne
> sagtens lade sig gøre at udskrive pæne covers til min billeder, som

Ja - til det formål er den sogså fortrinlig.

Bare man ikke forventer "rigtig" foto kvalitet.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-02-07 14:18

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> writes:

> [...]
> anbefale nogen af Canons, eller hvilket mærke og model bør jeg gå efter
> til almindelig daglig brug? Jeg har kun sjældent behov for at udskrive

Jeg har en Konica-Minolta herhjemme og vi har en af dens "storebrødre"
på arbejdet, fungerer aldeles glimrende.

Kai