Andet multimedie
bentjuul 3670
Outer Glow effekt i InDesign
Fra : Thomas H

Dato : 12-02-07 14:29

Hej NG,

Jeg har meget begrænset erfaring med InDesign og er vant til at arbejde
i Photoshop. Nu skal jeg producere en brochure, hvor det er smartere at
bruge InDesign.

Et spørgsmål i den forbindelse: I Photoshop kan jeg lægge en Outer Glow
omkring et element. Det svarer til en Drop Shadow, men går hele vejen
omkring elementet.

Hvordan gør jeg det i InDesign?

Den grafik denne skyggeeffekt skal ligge på, kommer til at ligge over
andre grafikker - det er derfor vigtigt at den er (semi)transparent.
Indtil videre har jeg forsøgt at copy+paste fra Photoshop, gemme som png
og så paste fra den, trække pågældende lag fra et program til et
andet... etc.

Jeg har også forsøgt mig med en Stroke på billedrammen i InDesign, men
det ser frygteligt ud, og giver mig ikke en gennemsigtighedseffekt.

Gode råd? Tutorials?

Håber I kan hjælpe.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-02-07 15:05

Thomas H skrev:

> Et spørgsmål i den forbindelse: I Photoshop kan jeg lægge en
> Outer Glow omkring et element. Det svarer til en Drop Shadow,
> men går hele vejen omkring elementet.
>
> Hvordan gør jeg det i InDesign?

Vælger Drop Shadow i InDesign og stiller X og Y offset til 0,
stiller farve og gennemsigtighed til det ønskede, og så kan
du bruge Blur til at bestemme bredden på din 'Outer Glow'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas H

Dato : 13-02-07 08:44

> Vælger Drop Shadow i InDesign og stiller X og Y offset til 0,
> stiller farve og gennemsigtighed til det ønskede, og så kan
> du bruge Blur til at bestemme bredden på din 'Outer Glow'.

Mange tak! Det virker stort set som jeg havde forestillet mig. Hvis
andre har samme problem kan jeg anbefale 'Multiply' visning, istedet for
Normal, der giver nogle uhensigtsmæssige farveeffekter.

Tak for hjælpen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-02-07 13:05

Thomas H skrev:

> Mange tak!

Velbekomme.

> Hvis andre har samme problem kan jeg anbefale 'Multiply'
> visning, istedet for Normal, der giver nogle uhensigtsmæssige
> farveeffekter.

Jeg troede egentlig, at Multiply var standardindstillingen for
Drop Shadows i InDesign, men jeg husker måske forkert.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-02-07 11:03

On Tue, 13 Feb 2007 13:04:45 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg troede egentlig, at Multiply var standardindstillingen for
>Drop Shadows i InDesign, men jeg husker måske forkert.

Det gør du ikke

Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-02-07 11:29

On Mon, 12 Feb 2007 14:29:03 +0100, Thomas H
<retardmonkeyFJERN@gmail.com> wrote:

>Et spørgsmål i den forbindelse: I Photoshop kan jeg lægge en Outer Glow
>omkring et element. Det svarer til en Drop Shadow, men går hele vejen
>omkring elementet.

Er det mig, der husker forkert, eller kan man ikke finde Outer
Glow/Inner Glow, Bevel osv. i InDesign.... Sad lige med en tekst jeg
godt ville lægge lidt "bling bling" på - men kan ikke finde det og må
nøjes med en skygge....

Fra : Thomas H

Dato : 19-02-07 13:22

> kan man ikke finde Outer Glow/Inner Glow, Bevel osv. i InDesign....

Hvis du finder det vil jeg da gerne høre hvor - mulighederne for 'bling'
i InDesign virker ret begrænsede, i hvert fald for undertegnede novice.

Thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 19-02-07 17:54

> Hvis du finder det vil jeg da gerne høre hvor - mulighederne for 'bling'
> i InDesign virker ret begrænsede, i hvert fald for undertegnede novice.
>
> Thomas

Øh...InDesign er et sideopsætningsprogram.

M.

Fra : Malene Hald

Dato : 14-03-07 16:37

> [...]
> Glow/Inner Glow, Bevel osv. i InDesign.... Sad lige med en tekst jeg
> godt ville lægge lidt "bling bling" på - men kan ikke finde det og må

Det er fordi du laver bling-blinget som en psd-fil i Photoshop, og
importerer det ind i InDesign. Du beder jo heller ikke mekanikeren om at
designe betrækket til din bil ;)

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald