Andet multimedie
bentjuul 3670
PSP - Foto med logo ovenpå
Fra : Sten Axelsen

Dato : 12-02-07 00:00

Hej

Jeg har et foto.
Over dette foto vil jeg gerne placere en gif-fil med gennemsigtig baggrund.
Man skal selvfølgelig kunne se det underliggende foto.
Jeg har gjort det én gang, men kan ikke huske hvordan.
Jeg bruger PSP 7

Mvh
Sten Axelsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-02-07 00:50

Sten Axelsen wrote:

> [...]
> baggrund. Man skal selvfølgelig kunne se det underliggende foto.
> Jeg har gjort det én gang, men kan ikke huske hvordan.

Læg et nyt lag og skriv din tekst på det lag. Skru derefter ned for det nye
lag, indtil din tekst har den ønskede gennemsigtighed.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Sten Axelsen

Dato : 12-02-07 11:08

Det er ikke en tekst, jeg skal skrive, men et hullet billede, jeg gerne vil
placere ovenpå det underliggende billede.

Mvh
Sten Axelsen

Fra : Elle

Dato : 12-02-07 11:56

wrote:e0Xzh.12$vN5.10@news.get2net.dk

> Det er ikke en tekst, jeg skal skrive, men et hullet billede, jeg gerne vil
> placere ovenpå det underliggende billede.
>
> Mvh
> Sten Axelsen

Hvis du kan give en mere nøjagtig forklaring på resultatet, så var det måske
nemmere at finde metoden.

Elle

Fra : Sten Axelsen

Dato : 12-02-07 15:26

Jeg er med i en mindre fodboldklub.
Jeg har nogle billeder med fodboldspillere på.
På disse billeder vil jer gerne placere vores logo i øverste højre hjørne.
Logoet er en ring med 3 bogstaver indeni.
Det underliggende billede skulle gerne kunne ses gennem de dele af logo,
hvor der hverken er ring eller bogstaver.

Mvh
Sten Axelsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-02-07 16:04

Sten Axelsen wrote:

> [...]
> Det underliggende billede skulle gerne kunne ses gennem de dele af
> logo, hvor der hverken er ring eller bogstaver.

Du skal stadig starte med at indsætte et ekstra lag i billedet. Kopier så
logoet med ringene ind på det ekstra lag og fjern så alt det fra laget, som
ikke skal kunne ses (marker med Magic Wand og tryk [Delete]).

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk