N73 kontra k800i?
Fra : Prikke

Dato : 12-02-07 23:51

Overvejer en ny telefon og skeler lidt til både Nokia N73 og SE
k800i.
Efter lidt surfén her i NG, kunne man få den tanke, at det er som at
vælge mellem en L-A-N-G-S-O-M telefon (N73) eller én med tvivlsomt
joystick (k800i) - er det sandt?? Øvrige fordele/ulemper?

m.v.h.
Per

Fra : John

Dato : 13-02-07 02:35

Prikke skrev:
> [...]
> vælge mellem en L-A-N-G-S-O-M telefon (N73) eller én med tvivlsomt
> joystick (k800i) - er det sandt?? Øvrige fordele/ulemper?

Bedre kamera på K800 frem for N73.
Mere avanceret OS på N73. Personligt synes jeg dog bedre om menusystemet
på K800.

Mvh

John

Fra : JL

Dato : 13-02-07 09:42

L-A-N-G-S-O-M telefon (N73) eller én med tvivlsomt
joystick (k800i) - er det sandt?? Øvrige fordele/ulemper?

Jeg havde først N73 men den blev returneret til fordel for K800i, så LANGSOM
er N73 - Her må Nokia virkelig til at oppe sig. Ja, Nokia har et fedt
styresystem men det hæmmes i den grad af hastigheden.

K800i's joystick problem har jeg aldrig oplevet som et problem... Jeg
mangler ingen programmer og den indbyggede RSS læser er bare lækker, email
klienten fungerer også upåklageligt.

Når jeg sidder foran PC'en er k800'eren altid tilsluttet med
MyPhoneExplorer. Supersmart og superhurtigt at læse/skrive SMS direkte på
PC'en, se hvem der ringer op (også dem som ikke står i din adressebog!!)

Nej, Nokia skal proppe en hurtigere processor i deres telefoner før jeg
skifter tilbage.....

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-02-07 19:52

"JL" <nomannomail@4uzz.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> PC'en, se hvem der ringer op (også dem som ikke står i din adressebog!!)
>
> Nej, Nokia skal proppe en hurtigere processor i deres telefoner før jeg

Hvornår skilte du dig af med N73? Jeg vil jo tro at Nokia via firmware
løbende har forbedret N73 siden lanceringen. Flere tests fra august sidste
år påtaler hastigheden (ie. 6 sekunder fra kameradæksel fjernes til kameraet
er klar). Men meget af dette er jo software og burde derfor kunne kodes
bedre og dermed hurtigere.

Mvh.

Martin

Fra : JL

Dato : 13-02-07 22:34

> [...]
> år påtaler hastigheden (ie. 6 sekunder fra kameradæksel fjernes til
> kameraet er klar). Men meget af dette er jo software og burde derfor kunne

Jeg tørrede den af på en kollega som er Nokia fan, den er opdateret med
seneste software og den er ikke blevet 'tydligt' hurtigere og jeg tror ikke
at den kan gøres hurtigere med en fremtidig firmware opdatering - ingen af
Nokias tidligere modeller er svjv blevet mærkbart hurtigere ved firmware
(Nokia spiller givetvis på dette og vil hellere sælge den næste model...)