Ungdomshuset / frist til d. 19 feb.
Fra : Peter Heide

Dato : 11-02-07 17:51

Syntes det er nogle meget rimelige krav brugerne af Ungdomshuset har givet
til Københavns Kommune. De har fået en frist til den 19 feb. om de vil sige
"ja tak" til det "nye" hus i Stevnsgade. Det siger de med 99 % sikkerhed
nej tak til, da det både er mindre o g aldrig kan komme tilnærmelsesvis op
til placeringen, miljø og standard af det nuværende .

Jeg tror egentlig de skider godt og grundigt på de (måske) kommende
naboer. Det kan de også roligt gøre ,da de allerede har vist sig som nogle
lallende
båtnakker ala dem ved siden af 69.

Her er deres krav som jeg har cut & pasted fra deres hjemmeside. Ikke
noget nyt hér forøvrigt:

Ungdomshuset
siger nu Ja til at flytte,
hvis de 4 krav bliver opfyldt:

1. Vi vil have et ungdomshus nu!
Kommunen skal overdrage huset til fonden med et overdragelsesbeløb på max.
en krone.

2. Huset skal være mindst lige så stort som Jagtvej 69
Det skal det kunne rumme de aktiviteter, der er i Ungeren i dag.

3. Vi vil selv bestemme
Ingen pædagoger - ingen chefer.

4. Huset skal ligge på Nørrebro
Ungdomshuset er opstået af Nørrebro-kulturen og hører til her.

Fra : Anonym

Dato : 11-02-07 18:23

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 1. Vi vil have et ungdomshus nu!
> Kommunen skal overdrage huset til fonden med et overdragelsesbeløb på max.

[...]

> 3. Vi vil selv bestemme
> Ingen pædagoger - ingen chefer.

Og du synes selv det er rimeligt at kræve at kommunen (på skatteydernes
regning) blot kvit og frit overlader ballademagerne et hus uden betingelser?
Nu er detjo morsomt, at du henviser til miljø og standarden i lyset af, at
huset på Jagtvej 69 har været lukket for Fødevarekontrollen i flere år.
Så hvilket miljø og hvilken specifik standard det i Stævnsgade ikke lever op
til, må stå hen i det uvisse.
Jeg kan da så sandelig godt forstå, at naboerne til Stævnsgade ikke ønsker
at få et nyt tilflugtssted for uromageri og voldsforherligende virksomhed i
deres nærhed.
Hvis de unge var så fredelige, som de selv påstår, ville de heller ikke
tillade opmagasinering af våben i huset.

Fra : Jim

Dato : 11-02-07 18:58

> [...]
> Ingen pædagoger - ingen chefer.
>
> 4. Huset skal ligge på Nørrebro
> Ungdomshuset er opstået af Nørrebro-kulturen og hører til her.

De kan få fem kolde tær i den bare.

Fra : Jesper

Dato : 11-02-07 23:23

Peter Heide <pheide@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Ingen pædagoger - ingen chefer.
>
> 4. Huset skal ligge på Nørrebro
> Ungdomshuset er opstået af Nørrebro-kulturen og hører til her.

De kan få et kgl. los bagi så det synger. Dem der ikke er i
beskæftigelse og som modtager kontanthjælp skal skal omgående have
jobtilbud eller aktiveres. Dem der er i den skolepligtige alder skal
sendes i skole, dem som er under 18 skal eskorteres hjem til far og
moar.
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-02-07 23:43

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]

Er vi "båtnakker" fordi vi klager over sten gennem vinduerne?
"Lallende" betyder det pacifistiske?

Lort og pis i kvarteret er også træls. Og larm - placer dem i
FRagtmandshallerne

Men dem der har stået længere tid i kø og aldrig fået
lokale-assistance skal betale vand, varme, el osv og får ellers
lukket?

Huset har altid været ti gange for stort til det sjældne småpjat der
skete.

Væk med lovjungle. Men Ritt må have ansvarlig kontaktperson, leder,
chef - dog ikke pædagog-nar.

Der har aldrig været mange Nørrebroere eller gode vibrationer med
naboer
Men det er en central placering her og BZ er dovne. Smid dem til
Sydhavnen og lad dem bygge selv på byggegrund - det vil de elske
Helst husbåd som kan trækkes til fjernere og fjernere strande hver
gang de volder sadistisk mod sagesløse

> [...]
> jobtilbud eller aktiveres. Dem der er i den skolepligtige alder skal
> sendes i skole, dem som er under 18 skal eskorteres hjem til far og

Ihvertfald står løsninger i kø, der er bedre end nuværende