Til alle danske nationalister
Fra : dktekno

Dato : 10-02-07 18:50

Hvorfor er det, at alle i nationalister går så højt op i Danmark og danske
værdier, og tror det er noget særligt?

Er der noget så dansk som en kartoffel?
Kartoflen stammer fra Sydamerika.
Er der noget så dansk som selve Dannebrog?
Det faldt fra himlen ned engang i Estland
og minder om det schweiziske flag.

Klinger noget mere ægte dansk
end musikken til syngestykket Elverhøj?
Komponeret af en tysker med flittig brug
af svenske folkemelodier.

Pas på
nu bliver det svært:
Findes der nogen mere danske end danskerne?
Efterkommere af Danerne
en folkestamme i Sverige
invaderede vort land en gang i 300-tallet
mens de oprindelige danskere '
Herulerne
de ædle og tapre
men talmæssigt underlegne Heruler
blev fordrevet af de grumme svenske Daner
måtte flakke hjemløse om i datidens Europa
i flere hundrede år til det omsider
lykkedes nogle få tusinde af disse urdanskere
at nå op til Sverige og bosætte sig der
under den tvivlsomme betegnelse svenskere

I får spørgsmålet endnu en gang
og tænk jer grundigt om før I svarer:
Findes der nogen mere danske end danskerne?
Det korrekte svar er:
Ja!
Svenskerne!
De er de autentiske og egentlige danskere
Som jøderne i ørkenen drages de bestandig
mod det forjættede land
der flyder med øl og bacon
men i syttenhundrede år har været okkuperet
Af hvem ?
Af svenskere!

- citat fra Benny Andersen.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-02-07 19:09

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kartoflen stammer fra Sydamerika.
> Er der noget så dansk som selve Dannebrog?
> Det faldt fra himlen ned engang i Estland

og minder endnu mere om den Franske region Savois flag

Peter

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-02-07 20:33

Peter K. Nielsen wrote:
> "dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> og minder endnu mere om den Franske region Savois flag

For da slet ikke at tale om den helt tilbage med Tempelridderne samtidige og
konkurrerende ridderorden Johanitterriddernes ordensflag, der såmænd stadig
bruges på Malta, (som disse Johanitterriddere/Malteserriddere i øvrigt fik
overdraget i det tidlige 1500-tal af den fra Reformationshistorien vel nok
nogle bekendte kejser Karl V):

http://en.wikipedia.org/wiki/Knights_Hospitaller (Se nederst på siden)

Nyd i øvrigt de fascinerende ordensdragter på dette gamle maleri:

http://web.archive.org/web/20011225075558/http://www.sai.msu.su/cjackson/crusades/p-crusad55.htm

(Det er jo lige så man spontant i bedste hjemlige 6-dagesscykelløbsstil få
lyst til at heppe højlydt på "par nummer 7", ikke? )

I betragtning af at Johanitterridderne altså var krigshærdede
korstogsriddere, og Danmark som bekendt var katolsk tilbage under de
Østersøkorstog i begyndelsen af 1200-tallet, som netop anvendtes som
legitimering af Valdemar Sejrs engagement i Baltikum, så kræver det næppe
den store fantasi at forestille sig at Valdemar & Co kan have fået militær
hjælp fra paven i form af et kontingent professionelle Johanitterriddere,
hvis ordensflag man altså således meget bekevemt kan have overtaget som
dansk nationalflag: Det synes i hvert fald umidddelbart at være en langt
mere plausibel forklaring end den berømte legende om at Dannebrog mirakuløst
skulle være faldet ned fra Himlen hin berømte junidag i 1219...

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 10-02-07 21:46

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
message news:45ce1ddd$0$5054$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> berømte legende om at Dannebrog mirakuløst skulle være faldet ned
> fra Himlen hin berømte junidag i 1219...

Ja, Anders Peter Johnsens forklaring er vist den hævdvundne idag

Men alt dette fjern-fortid fnidder har lidet med danskhed at gøre.
Vi er danskere og europæere og kulturkristne fordi vi ikke har haft
barbarisk lovreligion

Vore småforskelle fra tyskere er idag helt uinteressante, men vor
opdeling i pro-Godhedsindustri og anti bliver et stort skel i vort
folk

At de fleste er imod ynk med kosovomuslimers påståede sindsyge bliver
vigtigt ved næste valgkamp,

Fra : N_B_DK

Dato : 10-02-07 19:09

In news:45ce05c9$0$49205$14726298@news.sunsite.dk,
dktekno <dktekno@gmail.com> typed:

> Det faldt fra himlen ned engang i Estland
> og minder om det schweiziske flag.

Hvis jeg ikke husker forkert er det danske flag et af verdens ældste (hvis
ikke det ældste) så det er nok mere omvendt.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-02-07 20:09

> In news:45ce05c9$0$49205$14726298@news.sunsite.dk,
> dktekno <dktekno@gmail.com> typed:

> Hvis jeg ikke husker forkert er det danske flag et af verdens ældste (hvis
> ikke det ældste) så det er nok mere omvendt.

nu er det jo ikke "rigtig" vores flag.

vi tyvstjal det jo fra esterne. Senere stjal DF det så fra danskerne, men
sådan er det. Hvad der kommer let går let

Peter

Fra : @

Dato : 10-02-07 19:40

On Sat, 10 Feb 2007 18:50:01 +0100, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Hvorfor er det, at alle i nationalister går så højt op i Danmark og danske
>værdier, og tror det er noget særligt?

det må de da være når nogen går så højt op i at ANDRE ønsker dem
bevaret

>Er der noget så dansk som en
<klip>

Nu kommer de og fritter,

hvad det er at være dansk.

Jeg tilstår, dette spørgsmål,

det gør mig næsten spansk.

Hvorfra skal jeg dog vide,

hvad det er at være dansk?

Jeg ved nok, det er noget

med sindigt jævne mænd,

som omløb har i pæren

og synes, slid er spænd

et folk, der hader uret,

men helst er alles ven.

Jeg ved jo, det er noget

med brede bøgetræer

og piger, der om sommeren

går næsten uden klæder,

men er som kvinder mer´ end

alle sydens pakker værd.

Så er det noget fortid

med landgang på en ø,

hvor andre sjældent kommer,

medmindre de vil dø.

Og endnu pløjes modigt

den svigefulde sø.

Og Andersen og Grundtvig

og Kierkegaard og Bohr.

Men helst af navne nævner jeg

min egen lille mor,

for hun har vist mig noget, der

er mere værd end stor.

Og ind i alles hjerter

går kongens morgenridt.

Og flaget det er prægtigt,

for det er rødt og hvidt.

Og sproget også prægtigt,

for det er nemlig mit.

Man vil I stadig fritte,

så si´r jeg ikke mer.

Hvad dansk er, ved jeg ikke,

og tilgiv mig, jeg ler

hvis virkelig jeg vidste det,

var jeg det ikke mer´.
---------

---------

Mænd med blege miner,

Folk, jeg agter stort,

villet rolig triner

ind ad gårdens port,

vil beviser føre

for, hvad helst de tror,

trænger til at høre

deres egne ord.

Og den samme remse

bli’r mig tit forklar’t,

den om smilets bremse,

om vor egenart,

om at ret må vinde

og "Kong Christian står",

om at selvbesinde

og de tusind år.

Det er godt altsammen.

Ære, lov og pris.

Men jeg svarer: Jamen

hvad skal her bevis?

Vi til kamp er buden.

Hvad der er os størst,

må vi slås for uden

nogen vished først.

Du må slås i blinde

i den samme stund,

da du trues inde

i din verdens grund.

Skal du overveje,

om det nytte kan,

for dit bedste eje,

er du rådden, mand.

/Albert Camus/

Fra : BigBother

Dato : 10-02-07 19:42

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der noget så dansk som en kartoffel?
> Kartoflen stammer fra Sydamerika.

Og vi er alle sammen lavet af atomer, inklusiv spætter, så hvorfor ikke bare
overlade verden til dem?

--
Never in modern history has an event of such cataclysmic significance been
shrouded in such mystery.

Fra : Martin

Dato : 10-02-07 22:00

On 10 Feb., 18:50, "dktekno" <dkte...@gmail.com> wrote:
> Hvorfor er det, at alle i nationalister går så højt op i Danmark og danske
> værdier, og tror det er noget særligt?

Det er godt du spørger for du er meget dum.

DK er mit fædre- og mødreland.
Jeg tror ikke det er noget særligt.
Var jeg født i SE skulle du ombytte SE og DK.

Mvh
Martin

Fra : ski127@webtv.net

Dato : 10-02-07 22:36

Fra : BigBother

Dato : 10-02-07 23:40

<ski127@webtv.net> skrev i en meddelelse

> Nationalisme er en følelse der hører til på menneskers gode
> side.Jeg var født og opvokset i Brønshøj,men har nu været
> amerikansk statsborger i over 30 år.Jeg står bag mit nye land
> 100%,men har stadig Dannebrog og Stars and Stripes side ved side på
> min "fireplace" . Dybe følelser forsvinder ikke så nemt.

Ja, amerikanerne ser jo normalt patriotisme som noget positivt, men her i
landet får vi ustandsligt at vide fra vores ledere, at vi ikke må elske
vores land. Men det har jo nok noget at gøre med, at det går imod hele
EU-agendaen.

Fra : Egon Stich

Dato : 11-02-07 17:46

"BigBother" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> landet får vi ustandsligt at vide fra vores ledere, at vi ikke må elske
> vores land. Men det har jo nok noget at gøre med, at det går imod hele

Det er ganske enkelt fordi den herskende akademikerklasse hader alt, de ikke
forstår.
Og da de er udklækket i beskyttede inddoktrinerende milieuer, er det ikke så
helt lidt, de ikke forstår.
Det eneste, der interesserer dem, er at få gennemtrumfet deres eget
substandsløse tankespind, og herved fremhæve egen indbildte overlegenhed.

Og helst på "underklassens" bekostning.

Egon

Fra : Jim

Dato : 10-02-07 22:51

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er det, at alle i nationalister går så højt op i Danmark og danske
> værdier, og tror det er noget særligt?

Hvilket land kommer du selv fra?

Fra : @

Dato : 10-02-07 23:26

han er fra Iggyland
http://www.fanfiction.net/fr/893199/308/1412/1/

/Albert Camus/

Fra : gb

Dato : 11-02-07 00:01

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in

http://tinyurl.com/39wsma

--
GB

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 11-02-07 17:56

dktekno skrev:
> Hvorfor er det, at alle i nationalister går så højt op i Danmark og danske
> værdier, og tror det er noget særligt?
>
> Er der noget så dansk som en kartoffel?
> Kartoflen stammer fra Sydamerika.
Der er ikke noget Dansk ved planter.

> Er der noget så dansk som selve Dannebrog?
> Det faldt fra himlen ned engang i Estland
> og minder om det schweiziske flag.
Det er stjålet fra Lybæk.

> [...]
> Efterkommere af Danerne
> en folkestamme i Sverige
> invaderede vort land en gang i 300-tallet
Der findes kun en græsk kilde fra 500 tallet som antyder noget sådan.

Alle daner er efterkommer efter Noras barnebarn Dan!

Fra : Poul E Hansen

Dato : 11-02-07 21:35

> [...]
> mod det forjættede land
> der flyder med øl og bacon
> men i syttenhundrede år har været okkuperet

Men hvad er din holdning til udlændigepolitikken?

Fra : Poul E Hansen

Dato : 12-02-07 18:56

> under den tvivlsomme betegnelse svenskere
Benny Andersen er åbenbart racist.