Det amerikanske sundhedsvæsen
Fra : Kim2000

Dato : 10-02-07 13:02

slår til igen. Denne gang har man efterladt en lam mand med stodominpose i
en gyde i et slumkvarter. Han havde vel ikke forsikring, og så må han
dø.....

Altid rart med et system der er styret af økonomiske interesser alene....
mvh
Kim

Fra : Kim2000

Dato : 10-02-07 13:19

> [...]
> dø.....
>
> Altid rart med et system der er styret af økonomiske interesser alene....

Og kilden er TV2 teksttv

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-02-07 15:36

> [...]
> dø.....
>
> Altid rart med et system der er styret af økonomiske interesser alene....

Som sorte Thorkild og perlsø ville have messet:

sådan noget fis skal ikke finacieres af skatteyderne. pengene ligger bedst i
folks lommer, så kan de selv bestemme hvad deres penge skal gå til. Og det
her fjols har jo åbentbart benyttet sig af sit frie valg og brugt sine penge
til noget andet end sygeforsikring

Peter

Fra : GU

Dato : 10-02-07 23:53

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det her fjols har jo åbentbart benyttet sig af sit frie valg og brugt sine
> penge til noget andet end sygeforsikring

Måske dækkede hans forsikring kun indlæggelse i 14 dage, og så har han
åbenbart valgt at være syg i længere tid. Hans eget valg.

Fra : Alucard

Dato : 11-02-07 00:02

On Sat, 10 Feb 2007 23:53:09 +0100, "GU" <Gu@he.co.uk> wrote:

>Måske dækkede hans forsikring kun indlæggelse i 14 dage, og så har han
>åbenbart valgt at være syg i længere tid. Hans eget valg.

Det var da vist dagens tåbeligste kommentar....

Fra : GU

Dato : 11-02-07 00:05

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var da vist dagens tåbeligste kommentar....

Tak, men ville hellere have haft at det var Peter K. Nielsen der havde
opdaget det.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 12-02-07 08:29

"GU" <Gu@he.co.uk> skrev i en meddelelse

> "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> Måske dækkede hans forsikring kun indlæggelse i 14 dage, og så har han
> åbenbart valgt at være syg i længere tid. Hans eget valg.

En bekendt har fået en depression og kom ind på en afdeling, hvor at man i
lyset af den netop afholde modemesse udbød tøj i eget snit og hyggede sig
med elektricitet på en alternativ måde, hvilket vedkommende dog blev
forskånet på.

3 uger efter blev vedkommende udskrevet fra døgnafdelingen, da vedkommende
ikke længere var til fare for sig selv og folk billedligt stod i kø for at
overtaget værelset med rebet omkring halsen eller kniven halvt igennem
armen.

Opgaven med at gøre personen helt rask skulle så overtages af dagsafdelingen
via gruppeterapi. Det var i november. Gruppeterapien starter til sommer og
vi skal nu i omgangskredsen holde personen ude af hospitalet ved at agere
semi-psykologer, så personen ikke skal rende rundt og være ked af at
vedkommende ikke kan fungere 100%.

Arbejdet gav op efter 2 måneders venten (Jeg kan ikke bebrejde dem. De var
offentlige og skulle hyre vikarer efter et stift system.)

Men hvad står tilbage er:

a) Når og vis personen bliver endelig rask indenfor et år, så bliver
vedkommende arbejdsløs (Et stempel som doven jvf. mange her i gruppen).

b) Hvis vedkommende ikke bliver rask indenfor et år, så er det slut med
sygedagpenge og så hedder det bistand. (Hvilket også er et stempel som doven
medmindre at man tilfældigvis møder en sagsbehandler, som putter alle
klienter i matchgruppe 5 for at kunne lave lidt prostatamassage på sig selv
i fred.)

Jeg hiver lige checkhæftet frem som den rare skatteyder, som jeg er.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."