Hjemmehjælpere med anden etnisk baggrund e~
Fra : Zeki

Dato : 10-02-07 10:16

I går var der i Nyhederne et indslag som viste at flere og flere danskere
med anden etnisk baggrund uddanner sig til hjemmehjælpere for at tage sig af
de ældre. Det betegnes som en succes.

"Af HANNE FALL NIELSEN
For mange ældre og handikappede er det lidt af en fest, når de åbner døren
og 21-årige Juan Mahmoud Abdu står på tærsklen.
De er vant til, at den hjælpende hånd og ånd fra kommunen er af kvindekøn,
men en ny undersøgelse fra Ligestillingsministeriet viser en overvægt af
unge mænd med indvandrerbaggrund med mod på at bryde kvindedominansen
indenfor pleje og service." (JP, 09/02)

Her kan vi da tale om ægte kulturberigelse. Folk der kommer fra f.eks
Mellemøsten har et helt andet syn på ældrepleje end herhjemme. Der er det
f.eks generelt uhørt hvis man kun ser sin gamle mor eller far en gang om
måneden. Her er der ingen plejehjem hvor man kan parkere de ældre.

Mvh
Zeki

Fra : Bo Warming

Dato : 10-02-07 12:47

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> [...]
> Der er det f.eks generelt uhørt hvis man kun ser sin gamle mor eller
> far en gang om måneden. Her er der ingen plejehjem hvor man kan

Måske det er bevidst at vore korrupte politikere ikke har straffet
hårdt mod de mange hjemmehjælpere der stjæler fra de gamle

Så kan man nu påstå et muslimer er bedre - hvad de måske er hist og
pist,fordi vi har tiltrukket tyve til danske privatiserede firmaer, og
kommunal hjemmehjælp.
Ikke at tyvske episoder er vildt stort - BEVISLIGT - men frikendelsen
af damen der nok dræbte på Plejebo på Vesterbro og som tømte konti via
de gamles dankort var besynderlig

Jeg har fået en ven som hjemmehjælper - skønt - fordi jeg i 6 mdr
påviste og skaffede indrømmelse på stribevis af danske hjemmehjælperes
grove lovbrud (dog ikke tyveri).

Jeg kan klare mig uden hjælp - og det kan næsten alle der får
hjemmehjælp - og med glas til pis kan endnu flere let klare sig med
minimal eller ingen hjælp, også ved svær sygdom, og det gir selvtlllid
og lykke at kunne være selvhjulpen

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-02-07 12:51

> [...]
> f.eks generelt uhørt hvis man kun ser sin gamle mor eller far en gang om
> måneden. Her er der ingen plejehjem hvor man kan parkere de ældre.

Det ER en god udvikling.

Men måske burde vi gå skridtet fuldt ud og nedlægge velfærdssamfundet, så vi
kunne få lige så gode forhold mellem generationerne som i Mellemøsten?

Fra : Zeki

Dato : 11-02-07 18:34

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> Det ER en god udvikling.

> Men måske burde vi gå skridtet fuldt ud og nedlægge velfærdssamfundet, så
> vi kunne få lige så gode forhold mellem generationerne som i Mellemøsten?

Hvorfor mener du at det er skridt på vej til nedbrydelse af
velfærdssamfundet at hjemmehjælpere med anden etnisk baggrund er en succes?

Eller forsøger du bare at vende noget positivt til noget negativt?

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-02-07 20:54

> [...]
> succes?
>
> Eller forsøger du bare at vende noget positivt til noget negativt?

Nej, det var bare for at få dig til at tænke:

"Der er det f.eks generelt uhørt, hvis man kun ser sin gamle mor eller far
en gang om
måneden. Her er der ingen plejehjem hvor man kan parkere de ældre."

Som jeg for år siden skrev til CRL, som opfordrede vores
tredjeverdensindvandrere til at bevare deres glimrende familiesystem, - at
sådanne "systemer" har man jo, *fordi* man ikke har nogen stat, man kan
stole på, eller få noget som helst fra. OG det indebærer at man har en
klanleder eller en familieleder, hvis ord nærmest er lov. Det er ikke ofte
man får noget for ingenting. Her i landet skred vi fra sådanne familiebånd
lige så hurtigt som vi overhovedet kunne, og det gør man også blandt andre
befolkninger, fx i asien. Det er normalt ikke morsomt for nogen af parterne
at have "de ældre" parkeret hjemme hos de yngre, eller omvendt.

Men det ER stadigvæk en af de mest positive nyheder i lang tid, inden for
indvandringsområdet, det er helt sikkert. Jeg tror bare ikke årsagen er den
med familiestrukturen, det har mere noget at gøre med en uddannelse som er
opnåelig, OG som, med rette, giver respekt - håber jeg da.