Hvilken kabeltype skal jeg bruge?
Fra : Andreas

Dato : 30-06-01 17:00

Hej og God Eftermiddag

Jeg står for at skulle installere en ADSL forbindelse her i huset, og
har i den forbindelse et par spørgsmål vedrørende hvilke kabler jeg
skal bruge.

Jeg vil lige for en god ordens skyld gøre opmærksom på at det, drejer
sig om en BB løsning fra TDC - i "gør det selv" udgaven.

Skillefilter og ADSL modem skal monteres i et rum for sig, og hub med
2 tilhørende computere i et andet!

Hvilken type kabel skal jeg forbinde ADSL modemet og hubben med - og
skal dette kabel eventuelt sættes til uplink porten?

Jeg har naturligvis lavet en smule research på området, og er kommet
frem til følgende:

Kat.5 Twisted Pair (lige igennem) i en for mig passende længde, men
jeg er ikke helt sikker på at jeg har fundet frem til det rigtige?

Well, har jeg?*s*

--

Med Venlig Hilsen
- Andreas

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 02-07-01 20:30

Hej Andreas

Korrekt... Hvis du bruger "lige igennem" kabel til hubben skal det i Uplink,
ellers
kan et krydset kabel bruges og sættes i en af de "almindelige" porte i
hubben.

Sådan har jeg ihvertfald fået det fortalt, så håber det er korrekt, skal
nemlig også
igang med BB fra TDC.

MVH
Thomas J.

Fra : Andreas

Dato : 08-07-01 22:44

On Mon, 2 Jul 2001 21:30:16 +0200, "Thomas Jørgensen"
<cfp11058@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>hubben.
>
>Sådan har jeg ihvertfald fået det fortalt, så håber det er korrekt, skal

<.....>

Nuvel, det skulle jeg mene det er - har slået op i endnu et par
netværksbøger, så jeg vover pelsen og køber mig fluks et
"lige igennem" kabel.

Mange tak for svaret og god fornøjelse med din kommende forbindelse.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas