Ventider øjenlæge i Århus
Fra : D

Dato : 13-02-07 18:36

Hej

Har fået en forespørgsel fra min far, omkring min gamle farmor på 88 år, der
skal til øjenlæge.
Desværre er der noget nær et års ventetid i Randers.
En eller anden kollega fortalte om en side, hvor man kan se ventetider i
Århus (evt. region midtjylland). Hvorfor kan forældre ikke skrive sådan en
hjemmeside adresse ned, i stedet for at jeg skal lede.
Jeg har forsøgt på Sundhed.dk uden at finde det jeg leder efter.

Nogen der kan hjælpe?

Hilsen Ditte

PS. den omtalte kollega, havde fået en tid i løbet af 4 dage hos en øjenlæge
i Århus.
Og nej, de kan ikke finde ud af, at spørge kollegaen.

Fra : lisbeth_jacobsen@hot~

Dato : 13-02-07 19:20

On 13 Feb., 18:36, "D" <d@...dk> wrote:

> Desværre er der noget nær et års ventetid i Randers.

Er du sikker?

Min mor har lige været ved øjenlæge i Randers og ventede et par dage!
Men det var også et akut problem, der kunne ødelægge hendes ene øje.

> En eller anden kollega fortalte om en side, hvor man kan se ventetider i
> Århus (evt. region midtjylland). Hvorfor kan forældre ikke skrive sådan en
> hjemmeside adresse ned, i stedet for at jeg skal lede.

Ventetiderne hos øjenlæger varierer meget. Tag telefonen og ring til
øjenlægerne i Randers og Århus for at høre, hvornår det er muligt at
få en tid.

Mvh.Lisbeth

Fra : D

Dato : 13-02-07 21:27

<lisbeth_jacobsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
On 13 Feb., 18:36, "D" <d@...dk> wrote:

> [...]

Ventetiderne hos øjenlæger varierer meget. Tag telefonen og ring til
øjenlægerne i Randers og Århus for at høre, hvornår det er muligt at

Der er stor forskel på, om det er akut eller ej.
I Randers, er øjenlæge Jan Holmark gået på pension, ved at andre øjenlæger
kun tager egen patienter ind.
Biedel (mener jeg hun hedder) har en langtidssygemeldt sekretær, så hun
havde ikke meget overblik, og ville derfor ikke give en tid.
Den udenlandske øjenlæge, starter med G, vil vi helst ikke have en gammel
dårligt hørende hen til, hvis det kan undgåes.
Mulighederne i Randers er undersøgt, derfor forsøges med Århus.

Hilsen Ditte

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 13-02-07 19:23

"D" <d@...dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kan hjælpe?

Behandling af efterstær Behandlingssted Forunder-
søgelse Behandling ved indlæggelse Ambulant behandling
Aarhus Øjenklinik
Opdateret 17.11.2006 0 uger 0 uger
Randers Centralsygehus
Øjenafdelingen
Opdateret 06.02.2007 1 uger 0 uger
Øjenklinikken Finn Eisgart (Århus)
Opdateret 09.02.2007 1 uger 1 uger
Viborg Øjenlægecenter
Opdateret 11.01.2007 1 uger 2 uger
Viborg Øjenklinik ApS
Info: Forundersøgelse samt behandling udføres samme dag af Øjenlæge Per Julius
Nielsen.
Opdateret 22.11.2006 4 uger 0 uger
Friklinikken i Brædstrup
Friklinikken
Opdateret 09.02.2007 1 uger
Århus Sygehus
Opdateret 06.02.2007
Kun patienter fra regionen 5 uger
Regionshospitalet Holstebro
Opdateret 07.02.2007 6 uger

Grå stær Behandlingssted Forunder-
søgelse Behandling ved indlæggelse Ambulant behandling
Aarhus Øjenklinik
Opdateret 17.11.2006 0 uger 1 uger
Aarhus Speciallægecenter
Øjenkirurgisk Klinik
Opdateret 15.01.2007 1 uger 2 uger 2 uger
Øjenklinikken Finn Eisgart (Århus)
Opdateret 09.02.2007 1 uger 1 uger
Øjenlæge Peter Jakobsen (Holstebro)
Opdateret 21.11.2006 1 uger 2 uger
Privathospitalet Dalgas (Herning)
Opdateret 11.01.2007 2 uger 2 uger
Viborg Øjenklinik ApS
Info: Forundersøgelse samt operation udføres samme dag af Øjenlæge Per Julius
Nielsen
Opdateret 22.11.2006 2 uger 4 uger
Viborg Øjenlægecenter
Opdateret 11.01.2007 2 uger 12 uger
Øjenlæge Peter Thornval (Randers)
Opdateret 11.12.2006 3 uger 3 uger
Friklinikken i Brædstrup
Friklinikken
Opdateret 09.02.2007 5 uger 4 uger
Randers Centralsygehus
Øjenafdelingen
Opdateret 06.02.2007 12 uger 1 uger
Regionshospitalet Holstebro
Opdateret 07.02.2007 14 uger 11 uger
Dansk Synskirurgi, Århus
Opdateret 22.01.2007 16 uger 16 uger
Århus Sygehus 1
Opdateret 06.02.2007 20 uger
1: Disse sygehuse er først og fremmest forbeholdt behandling af de patienter,
der lider af komplicerede og sjældne sygdomme.

Kræft i øjne og øjenomgivelser Behandlingssted Forunder-
søgelse Behandling ved indlæggelse Efterbeh. - stråler Efterbeh. -
kemoterapi
Århus Sygehus
Opdateret 06.02.2007 1 uger 1 uger 4 uger
Regionshospitalet Holstebro
Opdateret 07.02.2007 2 uger 2 uger

Laserbehandling af kammervinkel ved grøn stær Behandlingssted Forundersøgelse
Ambulant behandling
Regionshospitalet Holstebro
Opdateret 07.02.2007 5 uger
Århus Sygehus
Opdateret 06.02.2007 7 uger

Laserbehandling af nethinden Behandlingssted Forundersøgelse Ambulant behandling
Århus Sygehus
Opdateret 06.02.2007 2 uger
Regionshospitalet Holstebro
Opdateret 07.02.2007 5 uger

Operationer på øjenlåg, tårapparat og øjenmuskler Behandlingssted Forunder-
søgelse Behandling ved indlæggelse Ambulant behandling
Aarhus Øjenklinik
Opdateret 17.11.2006 0 uger 1 uger
Aarhus Speciallægecenter
Plastikkirurgisk Center
Opdateret 15.01.2007 2 uger 3 uger 3 uger
Privathospitalet Dalgas, Århus
Opdateret 11.01.2007 2 uger 1 uger
Privathospitalet Dalgas (Herning)
Opdateret 11.01.2007 2 uger 3 uger
Viborg Øjenlægecenter
Opdateret 11.01.2007 2 uger 4 uger
Øjenklinikken Finn Eisgart (Århus)
Opdateret 09.02.2007 2 uger 8 uger
Friklinikken i Brædstrup
Friklinikken
Info: Vi foretager kun operation af øvre øjenlåg
Opdateret 09.02.2007 5 uger 4 uger
Regionshospitalet Holstebro
Opdateret 07.02.2007 6 uger 24 uger
Århus Sygehus
Opdateret 06.02.2007 9 uger 32 uger
Øjenlæge Peter Thornval (Randers)
Opdateret 11.12.2006 12 uger 12 uger

Øjensygdomme (Oftalmologi) Behandlingssted Forundersøgelse
Aarhus Øjenklinik
Opdateret 17.11.2006 0 uger
Aarhus Speciallægecenter
Øjenkirurgisk Klinik
Opdateret 15.01.2007 1 uger
Privathospitalet Dalgas (Herning)
Opdateret 11.01.2007 2 uger
Regionshospitalet Holstebro
Opdateret 07.02.2007 10 uger
Århus Sygehus
Opdateret 06.02.2007 14 uger

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 13-02-07 19:26

"D" <d@...dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kan hjælpe?

Glemte link.. Husk at tage privat kliniker med.

Peter

http://www.venteinfo.dk/ventelister/

Fra : D

Dato : 13-02-07 21:25

"Peter Albrechtsen" <Peterallbrect@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "D" <d@...dk> skrev i en meddelelse
>
> Glemte link.. Husk at tage privat kliniker med.
>
> Peter
>
> http://www.venteinfo.dk/ventelister/

Hej

Tak for det gode link.
Er dog ikke sikker på, at det er det helt rigtige.
Er ikke sikker på, hvad det er min bedstemor skal til øjenlæge for, så vidt
jeg ved, er det en alm. konsultation i første omgang, for at finde ud af, om
der skal gøres noget.
Havde nok regnet med, at hun skal til en alm. privat praksiserende øjenlæge,
hvis det er det det hedder.

Men tak for din hjælp.

Hilsen Ditte

Der har sat den nærmeste familie til at lede, da jeg sidder i den anden ende
af landet.