Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Robust, kompakt etbenet stativ...?
Fra : Magnus

Dato : 11-02-07 21:51

Jeg søger et godt etbenet stativ til at fotografere sport.

Da jeg altid sidder ned så behøver det ikke at kunne blive længere ned den
ca. 1 meter og da jeg rejser meget må det godt være et som er meget kompakt
og kan være i en taske.

Hvad mære skal man gå efter og er der nogen der har nogle erfaringer med
sådanne stativer til at tage gode sportsbilleder?

/Magnus

Fra : John Larsson

Dato : 11-02-07 22:44

"Magnus" <arnason_fjern@email.dk> writes:
>Hvad mære skal man gå efter og er der nogen der har nogle erfaringer med
>sådanne stativer til at tage gode sportsbilleder?

At det er bedre jo tungere det er i toppen. Hvis stativet også bruges i
fri luft, skal det også have masse i foden. Disse stativer findes mig
bekendt ikke, så køb noget billigt og sørg for at have en eller to vægter
til at clipse på ved behov!

Der er ingen grund til at have masse mellem top og bund!

John

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 11-02-07 23:35

"Magnus" <arnason_fjern@email.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger et godt etbenet stativ til at fotografere sport.

Hej Magnus
Jeg bruger selv et Manfrotto stativ ,købt for en del år siden. Jeg vil tro
det i dag koster ca. 5-600.-kr
Hvis du skal transportere det i en taske, og skal have det med, som en mere
eller mindre fast del at dit udstyr, betyder vægten meget.
Der laves i dag, hos de fleste større stativ fabrikanter stativer af
kulfiber. Jeg har prøvet et sådan, og jeg må indrømme af det er helt
utroligt lækkert at arbejde med.Lav vægt, og meget stabilt. Prisen ligger på
12-1300-kr for de billigste.
hilsen Flemming Aagaard

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-02-07 02:01

"Magnus"
> [...]
>
> Hvad mære skal man gå efter og er der nogen der har nogle erfaringer med
> sådanne stativer til at tage gode sportsbilleder?

Som nævnt er Manfrotto glimrende, den 4 delte til 42 euro
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=manfrotto+einbein&sourceid=mozilla-search
er kort nok til at du også kan bruge den hvis du sidder på
jorden, eller stikke den i bæltet og skyde mens du bevæger
dig rundt.

Vil nu alligevel mene at et treben er bedre, da du så
har hænderne fri.. -max-

Fra : MAL

Dato : 12-02-07 12:40

Hej Magnus!
Sørg for at købe et stativ af en ordentlig kvalitet! Jeg købte selv et etben
fra tyske Cullmann sidste år, da jeg i forvejen havde et treben fra samme
firma. Men det er bare ikke godt nok! Nu har jeg bestilt et nyt fra
Manfrotto (682B), som er meget mere stabilt og robust. Det er også tungere,
men det kan også være en fordel. Og ja, så må man slæbe på det også! That's
life!

MAL