Løbetid allerede ?
Fra : Bent Fer

Dato : 13-02-07 06:40

Hej alle

Kan det passe at fertile katte er i løbetid allerede nu ? jeg blev vækket
kl. 4,00 i morges af kattemusik udenfor, den ene af mine katte
(neutraliseret hankat) har nok været for nysgerrig, han kom hjem 1 time
senere, lidt slukøret og med løse totter hår, nå men så må han lære, at det
ikke er noget han skal blande sig i. :)

mvh Bent

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 13-02-07 06:59

<klip> Kan det passe at fertile katte er i løbetid allerede nu ?

Jeps :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
http://choco.dk - når livet skal smage lidt bedre :)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-02-07 10:33

"Bent Fer" <bent@FJERNMEDSTORTfernet.dk> writes:

> Kan det passe at fertile katte er i løbetid allerede nu ? jeg blev vækket
> kl. 4,00 i morges af kattemusik udenfor,

Hvis hylen og jamren har noget at sige, så har kattene i Risskov været
i løbetid hele vinteren. Mindst en gang om ugen er der kattejammerrock
om aftenen her.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : lh

Dato : 13-02-07 11:45

> [...]
> Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
> Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Mine katte er godt nok neutraliseret, men som Trine siger, jeg syntes også
de har haft svært ved at finde ud af det er altså blevet vinter i år, mon
det har noget med den meget milde vinter vi har haft??

lh

Fra : Gainsbourg

Dato : 13-02-07 18:50

> Kan det passe at fertile katte er i løbetid allerede nu ?

Ork ja! Vores ene hunkat gik i løbetid 1. juledag og det bredte sig til
resten af flokken i løbet af juleferien.

Februar er helt almindeligt for forårsfornemmelser.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Siri

Dato : 16-02-07 23:33

> [...]
> resten af flokken i løbet af juleferien.
>
> Februar er helt almindeligt for forårsfornemmelser.

Ihhhh... Juuhuuu... Dejligt at høre! Jeg går nemlig i al stilfærdighed
og håber på en legekammerat til Gia, en rigtig fin een - men han skal
lige sørge for at fædre et par kuld først... Og det kræver jo, at de
vordende missemødre kommer i løb!
Det meldes nu også fra andre fronter, at det er godt i gang, bl a denne
festlige version....

http://www.dekatten.com/vb/showthread.php?t=9621

Afsindig morsom fotoserie med endnu sjovere tekstbobler!
Måske skal man registrere sig og logge ind for at se den - men det er
ulejligheden værd - den er for sjov - jeg hylede af grin!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 17-02-07 22:02

> [...]
> Måske skal man registrere sig og logge ind for at se den - men det er
> ulejligheden værd - den er for sjov - jeg hylede af grin!

Øv jeg ville gerne se den fotoserie, men sidder lige nu med registreringen
til forum og jeg må indrømme at jeg aldrig har set noget lignende. Jeg synes
måske nok at det er liiiige i overkanten for at få adgang til en forum hvor
folk skriver om deres katte, men jeg har da fået dagens gode grin

Udover at skrive under på at man er over 18 år (fordi børn under 18 år ikke
kan tåle at læse om pelspleje og se killingebilleder?) og skrive under på,
at man har læst og forstået et 3 sider langt regelsæt, så SKAL man sørme
også angive fulde navn og adresse, SAMT e-mail adresse. Man SKAL endda
skrive en lille tekst om sig selv til de andre brugere ("skal udfyldes
udførligt inden du kan godkendes som bruger"), ligesom man SKAL skrive en
præsentation af alle sine katte til de andre brugere - også noget der skal
skrives udførligt om, før man kan gøre sig håb om godkendelse. Nå ja og ud
over sit fulde navn og adresse, skal man også lige angive sit kaldenavn i
virkeligheden "altså det navn som 90 % af alle, kalder dig IRL", som det så
smukt er formuleret. Så skal man bare svare på hvor man bor - endnu en gang,
samt angive hvor mange katte man har og hvilke racer de er og en 2-3 andre
personlige detaljer om sit liv og udfylde lille sikkerhedstest, samt
aflevere sin e-mail adresse...men så kan man også få lov at ansøge om at
kunne logge ind på forum. Man vil så få tilsendt en e-mail, når moderator
har overvejet om man kan godkendes.

Det er da lidt grotesk - jeg begynder at tro, at det er sværere at blive
godkendt til sikkerhedsniveau 1 på ministerielt plan end at få et brugernavn
til en dansk kattegruppe. Jeg tvivler da på at der er ret mange der gider
bruge så meget tid og give så mange personlige oplysninger *lol*

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Siri

Dato : 18-02-07 00:02

> [...]
> til en dansk kattegruppe. Jeg tvivler da på at der er ret mange der gider
> bruge så meget tid og give så mange personlige oplysninger *lol*

Jo, ja, jo, jeg synes også, at det var lidt meget - og forvirrende -
men: Der er immer en del, der har været 'faste' her i gruppen, der er
daffet derover i 'Fort Knox', og hvordan kan det mon være.... Jeg er
ikke sikker, men forstår, at de er mere skrappe end os med at holde
'bøffel-typer' ude, dvs trolls, kooks, og hvad man ellers kan blive
plaget af af mer eller mindre maniske folk (ingen nævnt, ingen glemt).
Til gengæld er der masser af plads til 'Sød-Suppe' og andet katte-pjat.
Lidt kulør på livet... Til gengæld er der 1000 underopdelinger at holde
styr på, og hvor var det nu lige, at man fandt det der sjove indlæg....
Men det er absolut et kig værd nu og da - tænk, hvis man var gået glip
af de to herlige ungkatte!
Tag et kig, allesammen - det er bare en total vræl-griner!

Fra : Kate

Dato : 18-02-07 14:28

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> [...]
> holde 'bøffel-typer' ude, dvs trolls, kooks, og hvad man ellers
> kan blive plaget af af mer eller mindre maniske folk (ingen nævnt,

Jamen, i en offentlig gruppe som en usenetgruppe jo er kan ingen holde
andre ude. Det eneste man kan gøre er enten selv at forsvinde hvis
lugten bliver for skrap eller lade være med at deltage i de debatter
som ikke interesserer en.
I et forum er der en ejer og den ejer kan så være ligeså diktatorisk
som vedkommende vil være. Her er faren jo så også at folk holder sig
væk, hvis ejeren af forum er *for* skrap, men ejer kan så også udelukke
dem som vedkommende ikke vil have af forskellige årsager.
Selv er jeg på en mailingliste om kaniner som har eksisteret i, tjaeee,
nok tæt på 10 år, men her skal man så også inviteres for at blive
medlem. ulempen ved den slags lister er at på et tidspunkt går de i
stå, er min erfaring, fordi over tid bliver ens dyr hverdag, der er
ikke så mange nye sjove historier at fortælle og dyrene bliver jo
heldigvis ikke syge hele tiden.

Tja, om det er fora, ng'er eller lister alle har både deres fordele og
ulemper, man må bare vælge.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/