salgsannoncer i DBA
Fra : lh

Dato : 12-02-07 14:07

Jeg var lige inde og kigge på Den Blå Avis - noget der sker meget
sjældnet, men hvor jeg dog undres over alle de hunde - og især voksne
unde - der er til salg der. Enkelte er til salg for sølle 50 kr!
Men der er også så meget i denne verden jeg ikke forstår!!

Mvh
lh

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-02-07 16:09

On 12 Feb., 14:06, "lh" <lhm...@mail.dk> wrote:
> [...]
> unde - der er til salg der. Enkelte er til salg for sølle 50 kr!
> Men der er også så meget i denne verden jeg ikke forstår!!

Ja, der er mere tradition for at folk selv forsøger at formidle deres
hunde her i Danmark. Det er på en måde godt nok. I Tyskland er det
mere tradition at der er en "dyreværnsforening" der tager sig af
sagen, her kan hunde stå og rådne i årevis, for sammenlignet med de
dyreinternater er kennel Hof-Joy et femstjernet hotel. Der findes
ganske vist også muligheder for selv at formidle/sælge sin hund, men
sammenligner man med Danmark er det meget mindre benyttet.

Jeg har også godt set at der ind imellem er hunde der sælges for 50
Kr. Det skal manlige være på vagt over for, for prisen er for det
meste en "trykfejl" for at undgå at betale for annoncen, som man skal
når man kommer over et vist beløb. De hunde jeg har set til salg for
50 Kr har forøvrigt altid været iske settere...?

Hilsen Kim

Fra : Kasper

Dato : 12-02-07 18:09

"lh" <lhmail@mail.dk> wrote in message
> [...]
> nde - der er til salg der. Enkelte er til salg for sølle 50 kr!
> Men der er også så meget i denne verden jeg ikke forstår!!

Hej
Jeg tror faktisk lidt mere på at de 50 kr er for man ikke må give dyr væk
gratis.

Hvis jeg kommer i den situation jeg skulle af med vores hund (7-9-13 Det må
aldrig ske) så ville jeg også hellere give den væk til nogle jeg kunne være
trygge ved der behandlede ham godt, end at skulle prøve at indkassere de
6000kr han kostede os.

Endvidere vil jeg mene dem der er penge griske i den situation bør man være
opmærksomme på, udover dem der er professionelle og træner hunde for at
sælge dem..

Kasper

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 13-02-07 00:30

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
> [...]
> være trygge ved der behandlede ham godt, end at skulle prøve at indkassere

Det ville jeg for såvidt også, men tror også bare man kan risikere folk bare
tager hunden uden at tænte sig om og så havner den måske det forkerte sted.
Hvis folk skal give penge for en hund har de nok tænkt sig om inden.

Men jeg bliver også gal over nogen af de annoncer. Lige som på QXL hvor
hunde bliver solgt på auktion, det fisser mig først af (undskyld mit sprog
)

bolette
www.bolettes.dk