Hunden med til Tyskland?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-02-07 05:08

Må jeg uden videre tage hunden med til Flensborg? (jeg har ikke nogen
vaccinationsattester liggende)
Hans

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 12-02-07 06:14

> Må jeg uden videre tage hunden med til Flensborg? (jeg har ikke nogen
> vaccinationsattester liggende)
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Hej Hans,

Niks... Du skal have de almindelige vaccinationer i orden. Desuden skal
hunde have rabiesvaccine, som mindst skal være en måned gammel og max to år.
Hvis hunden har fået rabiesvaccinen inden den fyldt 1 år, gælder den dog kun
et år. Hunden skal også have et hundepas, som din dyrlæge udsteder.

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-02-07 06:21

Renate Jacobsen skrev:

> [...]
> og max to år. Hvis hunden har fået rabiesvaccinen inden den fyldt 1
> år, gælder den dog kun et år. Hunden skal også have et hundepas, som

Tak for dit udførlige svar - så får han lov til at blive hjemme.

Han skulle bare have ligget i bilen som en overraskelse til min hustru når
jeg henter hende på banegården, men jeg går ud fra at dét også er ulovligt

Hans

Fra : Christina & Ivan

Dato : 15-02-07 17:01

"Renate Jacobsen" <post@renate.dk> skrev i en meddelelse
> Niks... Du skal have de almindelige vaccinationer i orden.

ikke helt korrekt

Udlandet(Tyskland) er flintrende ligeglade m de almindelige vaccinationer.
Det er kun rabiesvaccinationen der er af betydning. At det så er en rigtig
god ide at have de alm. vacc. i orden er en ganske anden side af sagen

De venligste hilsner
Christina

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 15-02-07 19:03

Ved ikke om det passer ???

Men jeg havde en kunde i min butik, som spurgte efter mundkurv, da hun sagde
de ellers ikke måtte have hunden med over grænsen til Tyskland, Jeg havde
aldrig hørt om den regel før, men hun sagde at det var ret nyt, og at det
var lov krav ??
Jeg kunne da så godt tænke mig at få at vide om der er nogen som har hørt om
denne lov ??

Mvh
Anita
www.torsted-hundepension.dk

Fra : Anette

Dato : 28-02-07 11:58

Søren & Anita Andersen wrote:
> [...]
> det var ret nyt, og at det var lov krav ??
> Jeg kunne da så godt tænke mig at få at vide om der er nogen som har

Jeg har ikke kunnet finde noget på nettet, der ligner det du beskriver...(
derfor kan det nu godt være der Det eneste jeg kan finde er ala denne
side
http://www.ambprag.um.dk/da/menu/Borgerservice/RejseMedHusdyr/

Altså at større hunde ( ikke nærmere defineret hvilke, men over 20 kg) skal
have mundkurv på og alle hunde skal føres i snor på offentlige steder, i
feks Tjekkiet, Østrig og Middelhavslandene. For Tyskland har jeg kun kunnet
finde ikke-officielle sider ( campingsider o.s.v.) der beretter om at
"farlige hunde" ( defineret som kamphunde og vagthunde) skal være i snor
alle steder, samt have mundkurv på når de færdes offentlige steder.

Andre der er bedre til at lede på nettet? Det kunne da være rart at vide- vi
tager på ferie med hundene på lørdag

/ Anette

Fra : Søren LH

Dato : 01-03-07 22:16

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i en
meddelelse news:45d4a046$0$52201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> at det var lov krav ??
> Jeg kunne da så godt tænke mig at få at vide om der er nogen som har hørt

Jeg har spurgt mig for i Tyskland og fået dette svar:

die Leinen- und Maulkorbpflicht ist regional unterschiedlich geregelt. Aber
mir ist noch nie ein Hund mit Maulkorb begegnet. In Österreich ist
Leinenpflicht und auf öffentlichen Wegen auch Maulkorbpflicht.

Altså: Reglerne om pligt til line og mundkurv er varierer i de forskellige
regioner. Mine tyske venner har personlig aldrig mødt en hund med mundkurv.
I Østrig er der pligt til at føre hunden i line, og på offentlige veje også
mundkurv.

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 01-03-07 22:30

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Leinenpflicht und auf öffentlichen Wegen auch Maulkorbpflicht.
>
> Altså: Reglerne om pligt til line og mundkurv er varierer i de forskellige

Fandt lige et linke med oversigt:

http://www.molosser.de/html/verordnung.html

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 01-03-07 22:42

Søren LH skriblede bla:
> I Østrig er der pligt til at føre hunden i line,
> og på offentlige veje også mundkurv.

I så fald ikke noget de håndhæver.
Er dernede stort set hvert år og har ALDRIG set en hund med mundkurv på
dernede
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 02-03-07 05:34

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> Søren LH skriblede bla:
>>
> I så fald ikke noget de håndhæver.
> Er dernede stort set hvert år og har ALDRIG set en hund med mundkurv på
> [...]

Leinen- und Maulkorbpflicht für Hunde

Die Leinen- und Maulkorbpflicht für Hunde ist in Österreich nicht
bundeseinheitlich, sondern auf Gemeindeebene geregelt.

In Wien besteht beispielsweise Leinenpflicht in öffentlich zugänglichen
Parkanlagen und auf gekennzeichneten Lagerwiesen. Leine und Maulkorb sind
dort in allen öffentlichen Orten (Straßen, Plätze, frei zugängliche Teile
von Häusern, Höfe, Lokale, Kleingartenanlagen, landwirtschaftlich genutzte
Flächen, etc.) und in allen öffentlichen Verkehrsmitteln anzulegen.
Maulkorbpflicht besteht für bissige Hunde an allen öffentlichen Orten.

Es empfiehlt sich daher, Leine und Maulkorb bei einem Aufenthalt in
Österreich jedenfalls immer mitzuführen, und im Bedarfsfall beides
anzulegen.

Für genauere Auskünfte wird empfohlen, sich an die Gemeindeverwaltung bzw.
an die Tourismusstelle des Aufenthaltsortes in Österreich zu wenden.

Steht so auf der Seite der Österreichischen Botschaft Berlin

Kilde: http://www.dogforum.de/ftopic6693.html

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 02-03-07 10:29

Søren LH skriblede bla:

> Die Leinen- und Maulkorbpflicht für Hunde ist in Österreich nicht
> bundeseinheitlich, sondern auf Gemeindeebene geregelt.
Er ikke i tvivl om reglerne men det håndhæves ikke de steder jeg har været

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-03-07 22:41

Renate Jacobsen wrote:
> [...]

> og max to år. Hvis hunden har fået rabiesvaccinen inden den fyldt 1
> år, gælder den dog kun et år. Hunden skal også have et hundepas, som

Hvad koster det at gøre 7 kg hund klar til udlandet vaccinationsmæssigt?

--
Per, Esbjerg

Fra : makkerlone

Dato : 28-02-07 15:01

Jeg har også hørt det om mundkurven fra en anden liste, jeg er medlem
af - altså, at det skulle være lovpligtigt.
Men kan dog sige, at det ikke er noget, som nogle tyskere går op i.
Jeg var til en stor hundekonkurrence sidste år, og så ikke EN ENESTE
hund med mundkurv på.

K.h. Lone Sommer

Fra : Søren LH

Dato : 02-03-07 12:18

On 2 Mar., 10:29, "jopa" <s...@jatak.dk> wrote:
> Søren LH skriblede bla:

> Er ikke i tvivl om reglerne men det håndhæves ikke de steder jeg har været

Nej, jeg har da heller ikke set det i Tyskland. Jeg skal der ned igen
til sommer, men tror da jeg vil træne Vizla i at gå med mundkurv.
Måske det også kan indgyde kvarterets beboere og øvrige hunde lidt
respekt, når de ser hende først med mundkurv, og så en anden dag
uden .

Mvh
Søren