2 processor i IBM Intellistation
Fra : darkh

Dato : 30-06-01 16:12

Hej

Jeg har en gammel IBM IntelliStation Zpro med et dual bundkort. Jeg har 2
Pentium Pro processorer som jeg gerne vil have den til at køre med, men jeg
kan kun få den til at finde den ene af dem.

Er der nogen der ved hvordan det skal sættes op, så den registrere dem begge
to.

pft.
Jesper

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 30-06-01 16:22

darkh wrote:
> Er der nogen der ved hvordan det skal sættes op, så den registrere dem begge
> to.

Er dine CPU'er af samme stepping? De må højst være en (1) stepping fra
hinanden (AFAIR), hvis de skal kunne samarbejde.

/hilleroed

--
"This person has performed an illegal operation
and has been shut down" - Bill Gates' tombstone

Fra : darkh

Dato : 30-06-01 16:49

> Er dine CPU'er af samme stepping? De må højst være en (1) stepping fra
> hinanden (AFAIR), hvis de skal kunne samarbejde.

Jeg er ikke klar over hvad stepping er.
Jeg har fået at vide at processorene skal være fra samme produktion, og det
skulle de være.

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 30-06-01 16:51

darkh wrote:
> Jeg er ikke klar over hvad stepping er.

Stepping, produktion - vi snakker vist om det samme.

> Jeg har fået at vide at processorene skal være fra samme produktion, og det
> skulle de være.

Hrmm... og du har naturligvis monteret VRM til begge CPU'er?
Skal man enable fler-CPU drift i BIOS?

/hilleroed

Fra : MJ

Dato : 30-06-01 16:57

Har selv haft samme maskine, hvor der også kun var en cpu i.
Jeg fik fat i en cpu mere med samme stepping og købte en Voltage Regulator
af IBM for 600 kr. og så kørte det bare.

Mads

Fra : darkh

Dato : 01-07-01 15:32

Vil det sige at det eneste jeg mangler er en Voltage regulator?

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 01-07-01 15:43

darkh wrote:
> Vil det sige at det eneste jeg mangler er en Voltage regulator?

Jaeh... hvis du kun har en monteret, så skal du have fat på en til.

/hilleroed

Fra : darkh

Dato : 01-07-01 16:10

Jeg kan se at der er en 40 bens stik på bundkortet der skal bruges til
"Second processor VRM", så jeg må hellere se om der er en IBM forhandler som
har sådan en liggende til billige penge.

Har i et model nummer på den?

Fra : MJ

Dato : 01-07-01 17:47

du skal nok regne med at give ca. 1000 kr. + moms hvis ikke du er
momsregisreret, da du så skal købe den hos en ibm forhandler.

Er du derimod moms registreret kan du købe den direkte hos ibm for 600 kr.
incl. moms.

På fronten af din Intellistation Z-Pro står der et nummer (XXXX-XXX) ring
til IBM og spørg etfter et Part Number (P/N) til Voltage Regulatoren.

Mads Junker