MS Windows
briani 27239
Dansk sprog i VISTA
Fra : KS

Dato : 12-02-07 17:51

Har nogen af jer fundet, hvor man kan hente DANSK sprog til VISTA ?

Mvh KS

Fra : Hans

Dato : 12-02-07 18:00

"KS" <keld.soerensenSLET DETTE@.os.dk> skrev i en meddelelse
> Har nogen af jer fundet, hvor man kan hente DANSK sprog til VISTA ?
>
> Mvh KS

Det er en spøg, ikke?

Fra : Fjollefrans

Dato : 12-02-07 18:13

> Det er en spøg, ikke?

Under Windows Vista Ultimate Extras (eller noget deromkring) kan man hente
en dansk sprogpakke. Jeg har ikke lige forsket i hvad resultatet er da jeg
helts gerne vil beholde pågældende maskine på engelsk.

- FF

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-02-07 18:28

Fjollefrans skrev:

> Under Windows Vista Ultimate Extras (eller noget deromkring) kan
> man hente en dansk sprogpakke.

Sådan bare for nysgerrighedens skyld, valgte jeg at hente den i
går til min engelske Vista Ultimate x64. Der skete ikke en dyt,
og jeg er sådan set ikke klar over, hvad man skal bruge den til.

> Jeg har ikke lige forsket i hvad resultatet er da jeg helts
> gerne vil beholde pågældende maskine på engelsk.

Det vil jeg også helst. Jeg troede i første omgang, at det var en
opdatering til stavekontrollen i Windows Mail, men kunne godt regne
ud, at det nok var mere end det, når det drejede sig om et download
på over 100 MB. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-02-07 00:59

"Thomas G. Madsen" skrev i meddelelsen
> Sådan bare for nysgerrighedens skyld, valgte jeg at hente den i
> går til min engelske Vista Ultimate x64. Der skete ikke en dyt,
> og jeg er sådan set ikke klar over, hvad man skal bruge den til.

Efter at du har downloadet "dansk sprog" - så sker der ikke noget af sig
selv.

Men hvis du går i

Kontrolpanel -> Regional And Languages

- så kan du vælge sprog og sætte den til dansk - og efter en genstart
bliver den dansk.

Jan

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-02-07 13:07

Jan Vestergaard skrev:

> Kontrolpanel -> Regional And Languages
>
> - så kan du vælge sprog og sætte den til dansk - og efter en
> genstart bliver den dansk.

Ok. Så var det altså et spildt download, men rart nok at man trods
alt har muligheden, hvis man en dag skulle få lyst til en dansk
Windows.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-02-07 13:38

Thomas G. Madsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Ok. Så var det altså et spildt download

Øh - nej - du kan kun gøre det, hvis du har downloadet den danske
sprogpakke først - eller den indiske, hvis du ønsker det - ellers
er muligheden der ikke - i den engelske version er der oprindelig
kun engelsk - når man så downlaoder en af de andre sprogpakker,
så så kommer de andre muligheder på også.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : KS

Dato : 13-02-07 16:42

> [...]
> muligheden der ikke - i den engelske version er der oprindelig kun
> engelsk - når man så downlaoder en af de andre sprogpakker, så så kommer

Jamen, det var jo det mit oprindelige spørgsmål gik på - hvor henter man
denne sprogpakke ?

Et link ville være find

Mvh KS

Fra : Fjollefrans

Dato : 13-02-07 18:37

> Jamen, det var jo det mit oprindelige spørgsmål gik på - hvor henter man
> denne sprogpakke ?

Du vælger blot Windows Update i Vista, så er der noget der hedder Vista
Extras under knappen 'Check for updates'

-

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-02-07 10:41

KS skrev:

> Jamen, det var jo det mit oprindelige spørgsmål gik på - hvor
> henter man denne sprogpakke ?

> Et link ville være find

Linket i hjælpen fører til denne webside:

http://www.microsoft.com/industry/government/locallanguage/languages.mspx

Men websiden er ikke blevet opdateret med links til downloads endnu,
så man kan kun få dem nu ved at bede maskinen om at søge efter
opdateringer (Vista-knap | skriv update | vælg Windows Update).

Det er smertefrit at skifte sprog, selvom det kræver at man logger af
og på igen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-02-07 15:38

Jan Vestergaard skrev:

> Øh - nej - du kan kun gøre det, hvis du har downloadet den danske
> sprogpakke først

Ja selvfølgelig. Det jeg mente med spildt download var, at jeg jo
ingen planer har om at skifte til dansk sprog i Windows. Jeg troede
blot at pakken var noget andet (opdateringer til dansk stavekontrol
eller lignende som sagt).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-02-07 18:17

KS wrote:
> Har nogen af jer fundet, hvor man kan hente DANSK sprog til VISTA ?
> Mvh KS

Ja da - du går ned til din lokale EDB forhandler og køber en dansk
version af Vista.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-02-07 11:58

> Ja da - du går ned til din lokale EDB forhandler og køber en dansk version
> af Vista.

Det er jo åbenbart ikke nødvendigt, det beskiver du jo selv i den meddelelse
oppe over.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på email.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-02-07 13:01

Jørgen Nielsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Det er jo åbenbart ikke nødvendigt, det beskiver du jo selv i
> den meddelelse oppe over.

Det fandt jeg først ud af senere

Men det virker formentlig kun med Ultimate-versionen ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard