MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
DVD drev "fryser" min PC
Fra : Ole Larsen

Dato : 12-02-07 16:33

Efter udskiftning af bund-, grafikkort, CPU og ram kører alt fint lige
indtil jeg betjener drev før end maskinen er klar til det, har fundet
drevet:

Klikker drevet i stifinder før indhold vises
Sætter disk i drev før W er loaded færdig
osv.....stort set alt hvad jeg gør hvis drev er aktivt, men
ikke "fundet" af PCen endnu. Når det er fundet kører alt fint igen.

Der er 2 drev og begge gør det samme, også om jeg fysisk afmonterer det ene

Desværre røg min Athlon - opsætning og den nye, jeg nu har bøvl med
er en Pentium 4 + asus P5LD2 + NVidia Galaxy. Drevene de samme som før

W XP Home m. SP2 nyinstall. efter den langsomme formattering. Intet galt
at finde i enhedshåndtering eller systemoplysninger. Har prøvet at
afmontere dreven helt (bændler og strømkabel)

Hjææælp
TIA

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, nov. 2006

Fra : Peter T.

Dato : 12-02-07 16:46

Ole Larsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Efter udskiftning af bund-, grafikkort, CPU og ram kører alt fint lige
> indtil jeg betjener drev før end maskinen er klar til det, har fundet
> drevet:

Hvor gamle er dine drev? Og hvor gamle er de skiver, du smider i den? Det
kan sagtens have en indflydelse. Og der er i intet værre end et gammel
drev, der tygger på en gammel/slidt cd/dvd. det får næsten enhver windows-
pc til nærmest at tilte, indtil man åbner skuffen på drevet igen.

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-02-07 17:02

Peter T. skrev:

> [...]
> drev, der tygger på en gammel/slidt cd/dvd. det får næsten enhver windows-
> pc til nærmest at tilte, indtil man åbner skuffen på drevet igen.

Ja, jeg er ikke så klog på de dele, men jeg synes det lyder som en
"kortslutning" i den specifikke situation. Ellers kører drevene fint, er
1-1,5 år gamle og ikke meget benyttet. Og det skete jo som et lyn fra
ene system til andet. At åbne skuffen hjælper ikke på en frosset
maskine, svjv. Skiver opbevaret i æske i mørkt skab, afspillet vel 3-4x
i løbet af vel 2 år - men selv en ny og ubrændt skive gør det.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 12-02-07 17:41

> Efter udskiftning af bund-, grafikkort, CPU og ram kører alt fint lige
> indtil jeg betjener drev før end maskinen er klar til det, har fundet
> drevet:

Har du installeret chip-set drivere?

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-02-07 17:58

-=* DANELAW *=- skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har du installeret chip-set drivere?

Hvis det er bundkortdriverne, så ja, rub og stub hvad der fulgte med af
drivere.