MS Windows
briani 27239
Screenshots i XPhome
Fra : KIJ

Dato : 12-02-07 14:04

Jeg har selv et udmærket, og nemt at bruge, program (Screenshot Utility 1.0)
til at tage screenshots.

En af mine venner spørger om der i XP Home findes en nem måde at tage et
rimeligt screenshot på.?
Eventuel om nogen kender et FREE Screenshot program ?

Jeg har søgt på Google men fandt ikke Free programmer som var nemme at bruge

hilsen KIJ

Fra : John

Dato : 12-02-07 14:16

"KIJ" <trukrevisletdette@webhiker.dk> skrev i en meddelelse

> Eventuel om nogen kender et FREE Screenshot program ?

http://www.snapfiles.com/Freeware/gmm/fwscreen.html

Mvh John

Fra : Asle Bjerva

Dato : 12-02-07 14:17

KIJ wrote:
> [...]
> Eventuel om nogen kender et FREE Screenshot program ?
>
> Jeg har søgt på Google men fandt ikke Free programmer som var nemme

Print Screen knappen gjør screenshot av hele desktopen.

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 12-02-07 14:24

"KIJ" <trukrevisletdette@webhiker.dk> skrev i meddelelsen

> En af mine venner spørger om der i XP Home findes en nem måde at tage et
> rimeligt screenshot på.?

PrintScr button kombineret med Ctrl+V tastetryk i MS Paint

Det bliver vel næppe mere down to earth, men så er du da fri for at lede
efter programmer...

/ Jonas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-02-07 14:21

KIJ wrote:

> En af mine venner spørger om der i XP Home findes en nem måde at tage et
> rimeligt screenshot på.?

[PrintScreen] -> [Ctrl]+[v]
eller
[Alt]+[PrintScreen] -> [Ctrl]+[v]

> Eventuel om nogen kender et FREE Screenshot program ?

Hvad med MWsnap?
http://www.mirekw.com/winfreeware/mwsnap.html

--
Mvh. Lars

Fra : Max

Dato : 12-02-07 14:42

Hej KIJ

> En af mine venner spørger om der i XP Home findes en nem måde at tage
> et rimeligt screenshot på.?
> Eventuel om nogen kender et FREE Screenshot program ?

Må jeg ikke anbefale http://www.gadwin.com/printscreen/ rigtig god
til opgaven og kan konfigureres til næsten ethvert behov.

Mvh Max

Fra : KIJ

Dato : 13-02-07 10:06

> [...]
> Eventuel om nogen kender et FREE Screenshot program ?
>
> Jeg har søgt på Google men fandt ikke Free programmer som var nemme at

Tak for alle svarene.
Det ser også ud til at begge nævnte programmer er lette at bruge.
Tror også at min bekendt vil mene det samme.
hilsen og tak fra os begge
KIJ

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 13-02-07 10:12

On Mon, 12 Feb 2007 14:04:22 +0100, KIJ wrote:

> En af mine venner spørger om der i XP Home findes en nem måde at tage et
> rimeligt screenshot på.?
> Eventuel om nogen kender et FREE Screenshot program ?

Irfanview som er en af mine favorit freeware-programmer kan:

http://irfanview.com/

(du går bare ind i opsætning og siger hvad tast der skal til).

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-02-07 22:13

> [...]

> rimeligt screenshot på.?
> Eventuel om nogen kender et FREE Screenshot program ?

Han eller du skal nok lige fortælle hvad han eller du finder
utilstrækkeligt i windåzens egen (Alt+)PrintScreen + Ctr+V i et hviket som
helst grafikprogram. Ellers er det svært at gi' et relevant svar.

Jeg sporer vist en generel tendens til at ty til trejdepartsprogrammer for
funktioner som windåzen selv kan ...

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Hans

Dato : 18-02-07 23:38

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Han eller du skal nok lige fortælle hvad han eller du finder
> utilstrækkeligt i windåzens egen (Alt+)PrintScreen + Ctr+V i et hviket som
> helst grafikprogram. Ellers er det svært at gi' et relevant svar.

Hvad er windåze?