print server trådløs -> parallel port
Fra : John

Dato : 13-02-07 13:59

Hej,

Jeg har en Lexmark E232 printer som p.t. er koblet til min PC via et
parallel kabel.

Jeg kunne godt tænke mig at sende print jobs til printeren uden brug af
kabler og
leder derfor efter et interface som modtager data trådløst og som kan
plugges
i printerens parallel port.

Print serveren skal være af nogenlunde kvalitet og skal være så transparent
som
muligt forstået på den måde at rå-dataene ikke ændres pga. et obskurt
interface.
Jeg ved ikke om det er givet, men den skal selvfølgelig også kunne håndtere
binære datastrømme. Sidst men ikke mindst: Det trådløse link skal være
stabilt.

Hvad er det billigste på markedet under hensyntagen til ovenstående krav?

Tak på forhånd.

Fra : Kim

Dato : 13-02-07 14:12

On Tue, 13 Feb 2007 13:58:38 +0100, "John" <JohnM@hotnnail.com> wrote:

>Hvad er det billigste på markedet under hensyntagen til ovenstående krav?

Læs gerne : http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html ,
når du poster det samme indlæg til flere grupper.

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : John

Dato : 13-02-07 20:06

------
Læs gerne : http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html ,
når du poster det samme indlæg til flere grupper.

fut : dk.admin.netikette
Kim
-----------------

Ok, hvad er der nu galt i at cross-poste? Jeg googlede nyhedsgrupperne
igennem
for at se hvor der typisk blev stillet spørgsmål om print
servere....Resultat: dk.edb.hardware
og dk.edb.netvaerk

Fra : Kim

Dato : 14-02-07 10:39

On Tue, 13 Feb 2007 20:06:27 +0100, "John" <JohnM@hotnnail.com> wrote:

>Læs gerne : http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html ,
>når du poster det samme indlæg til flere grupper.

>Ok, hvad er der nu galt i at cross-poste?

Intet - når det er relevant,
men sæt gerne followup til en enkelt gruppe.

>Jeg googlede nyhedsgrupperne igennem
>for at se hvor der typisk blev stillet spørgsmål om print
>servere....

Det er en dårlig ide.
Kig hellere her : http://www.usenet.dk/grupper.pl

>Resultat: dk.edb.hardware og dk.edb.netvaerk

Burde have været : dk.edb.netvaerk.traadloest

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 14-02-07 16:16

"John" <JohnM@hotnnail.com> skrev:
Tue, 13 Feb 2007 13:58:38 +0100 i dk.edb.netvaerk
> [...]
>kabler og leder derfor efter et interface som modtager data trådløst og som kan

Du kan bruge Dlink DP-301P til at forbinde din parallel printer med
Ethernet.
Ethernettet kan du så overføre trådløst med en Ethernet Bridge,
Dlink DWL-810 eller Linksys WET54G.

Erik Helmer Nielsen