Hunkilling søger nyt hjem
Fra : hodi

Dato : 30-06-01 15:18

Hejsa.

Vi har en sød stibet hunkilling med hvid maske, den er 12 uger gammel og
vandt til børn og kattebakke. Hvis nogen vil have hende kan hun afhenes i
Skælskør.
Vi plejeer ellers ikke at have problemer med at finde nye hjem til vores
killinger, måske er det fordi sommerferien står for døren i mange hjem.

mvh
Jens og charlotte

Fra : Gitte J.L

Dato : 30-06-01 16:17

hodi wrote:

> <snip>Vi plejeer ellers ikke at have problemer med at finde nye hjem til
> vores
> killinger, måske er det fordi sommerferien står for døren i mange hjem.
> mvh
> Jens og charlotte

Mon dog? Det hænger nok nærmere sammen med det groteske killingeoverskud vi
har (bare spørg på kattehjemmene ..).
Jeg synes i burde overveje kastration/sterilisation, da jeres garanteret
vidunderlige killinger reelt blot biddrager til problemet overpopulation.
Sommerferie betyder desuden, at mange køber en killing, som børnene så kan
hygge sig med i ferien, hvorefter killingen ofte efterlades, da den egentlig
ikke passer ind i familiens travle hverdag. Det er jo betegnende for
situationen, at en kat uden videre bortgives (gratis...dvs. "mindre værd" en
hotdog'en på gadehjørnet) ... når man taler om udbud og efterspørgsel.
Beklager det sure opstød, men flere neutraliseringer ville altså reducere
mængden af killinger, der fødes med udsigt til en dødssprøjte hos dyrlægen
eller et liv uden fast hjem. Og de færreste kan jo undsige sig faktisk at
have råd til en neutralisering i dagens Danmark.
Mvh. Gitte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 30-06-01 18:20

"Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse news:3B3DED70.7BAB2D25@hum.auc.dk...

.. Og de færreste kan jo undsige sig faktisk at
> have råd til en neutralisering i dagens Danmark.
> Mvh. Gitte

Du skal bestemt ikke undskylde dit sure opstød ... synes det er det helt rigtige tidspunkt at skrive sådan netop nu hvor en masse killinger netop havner hos en familie som sommerkat ... for en kontanthjælpsmodtager eller en pensionist kan det måske være svært at rejse beløbet som en neutralisering koster ... sådan på en gang men har da erfaret at mange dyrlæger gerne går med til en afdragsordning ... det kunne jeg i al fald få da mine hunde blev steriliseret ...

Mens ellers .. tak for dit indlæg .. synes det var rigtig godt ...

God weekend fra Ami

Fra : Ann K.

Dato : 30-06-01 23:05

Hejsa.
>. Og de færreste kan jo undsige sig faktisk at
> have råd til en neutralisering i dagens Danmark.
> Mvh. Gitte

<>Altså Gitte da... man gør da bare det, at killinger, der ikke kan
afsættes, puttes i en fyldt vandspand... det er jo en nem og helt smertefri
metode til at komme af med killingeoverskuddet! Og så er det billigt...
Koster kun vandafgiften!

Ja undskyld til dem som oprindelig postede denne tråd, men jeg blev her til
aften ringet op af min guddatter, der havde bunker af spørgsmål ang sin
gravide hunkat... Bla. spurgte hun, om det var rigtigt, at hun bare skulle
drukne killingerne, hvis der kom mere end 4 (som hun har afsat)... Kom vist
desværre til at råbe meget højt i telefonen - noget med at hun ville blive
meldt for dyremishandling (af mig!), hvis hun benyttede den metode... Brugte
derefter ca 20 minutter til at forklare alt om neutralisering osv osv...
Fik overbevist tøsen...
Et argument var dog lige ved at komme bag på mig... nemlig, "Altså Ann, vi
her på Falster har katte på andre måder end jer i København!" Var heldigvis
kvik nok til at svare at Dyreværnsloven, så vidt jeg ved, gælder for _hele_
Danmark!
Fik også puttet lidt ind i hendes hoved ang foder osv... kunne heldigvis
bruge min egen "bande" som eksempel... Fik fuldstændig gennemhullet hendes
påstand, om at katten selv ville fange sit foder (læs; mus), hvis den var
sulten... Hun har her i huset selv oplevet, _hvor_ mange mus, 4 velfodrede
katte kan bringe hjem, bare på én dag! Katten vil for eftertiden altid have
foder stående - endda kvalitetsfoder... På tide, siger jeg bare!
Nej, må hellere stoppe nu... er vist stadig en smule ophidset Begynder
at bruge lidt for mange udråbstegn....

Håber I kommer af med jeres killing til et godt og blivende hjem... og at I
hurtigst muligt får bragt jeres hunkat til dyrlægen til neutralisering

Mvh Ann

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 01-07-01 10:13

Bravo!

Jeg kender også adskillige mennesker på Fyn og i Jylland som konstant siger
at de har kat på en anden måde...hvordan kan den måde være så meget
anderledes, det er jo stadig en kat, og de killinger der kommer er stadig
killinger lige meget hvor de fødes...

- Sidsel (som også mener det burde forbydes at sælge dyre"mad" i
supermarkeder....)